کد خبر 1357676
تاریخ انتشار: ۱۴ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۰:۱۵
نگران بهداشت و امنیت مترو هستیم

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری راه آهن شهری تهران و حومه گفت: ما هم به خاطر بهداشت فردی و آن عبور و مروری که در مترو اتفاق می‌افتد و می‌تواند آسیب‌ها و بیماری‌های واگیردار به همراه داشته باشد نگران هستیم.

به گزارش مشرق، مهدی شایسته اصل مدیرعامل شرکت بهره‌برداری راه آهن شهری تهران و حومه در واکنش به اینکه رشد فزاینده تکدی گری و حضور دستفروشان در مترو به صورتی درآمده که دستفروشان و متکدیان به نوعی فضای مترو را قرق کرده اند گفت: ما در بحث تکدی گری و نیز بحث دستفروشان دچار یک دوگانگی اجتماعی هستیم. یعنی از طرفی مردم اعلام می‌کنند ما نسبت به حضور دستفروشان در مترو ناراحت هستیم. از طرف دیگر به خاطر همذات پنداری و عواطف انسانی که در ایرانیان وجود دارد مردم نسبت به هرگونه برخورد با دستفروشان ناراحت می‌شوند.

بیشتر بخوانید:

جزئیات تغییر ساعت طرح ترافیکی شهرداری تهران

وی ادامه داد: خیلی مواقع مردم از کارکنان انتظامی ما مثلا خواهش می‌کنند که، چون معیشت دستفروشان در خطر است با این افراد برخورد نشود. یعنی این دوگانگی و پدیده اجتماعی که وجود دارد کار را برای ما و عوامل مترو سخت کرده است.

بیشتر بخوانید:

افزایش چند برابری مسافران مترو در نوروز

شایسته اصل اضافه کرد: یعنی ما هم به خاطر بهداشت فردی که باید رعایت شود و آن عبور و مروری که در مترو اتفاق می‌افتد و می‌تواند آسیب‌ها و بیماری‌های واگیردار را به همراه داشته باشد نگران هستیم. هم به لحاظ این اتفاقاتی مثل آن بحث‌هایی که پلیس مترو روی آن کار می‌کند مثل کیف قاپی‌هایی که اتفاق می‌افتد یا گوشی مردم که مورد سرقت قرار می‌گیرد یا در پرداخت‌ها اتفاقاتی می‌افتد که سرقت و کلاهبرداری محسوب می‌شود دغدغه داریم.

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری راه آهن شهری تهران و حومه خاطرنشان کرد: اما همه موارد که اینجور نیست. بخشی از آن اجناسی هم که توسط دستفروشان در مترو عرضه می‌شود بی کیفیت است. ما وقتی این موارد را به مردم اعلام می‌کنیم انتظار داریم در وهله اول خود مردم میزان خرید از دستفروشان را کاهش بدهند. وقتی تقاضا کاهش پیدا کند عرضه هم کنترل می‌شود.

منبع: میزان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • بشار عبدالواحد IR ۱۰:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۴
    1 0
    ماسک واجب است چون اگر کسی مبتلا بشود این حق الناس است و خداوند تبارک و تعالی از حق الله می گذرد ولی از حق الناس نمی گذرد.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس