کد خبر 1357648
تاریخ انتشار: ۱۴ فروردین ۱۴۰۱ - ۰۹:۲۳
عالمی: پیکان می‌تواند چالش بزرگی باشد/قهرمانی به خود استقلال بستگی دارد

پیشکسوت تیم فوتبال استقلال گفت: با توجه به فاصله‌ با پرسپولیس، برای قهرمانی همه چیز دست خود استقلال است.

به گزارش مشرق، ایمان عالمی در خصوص مسیر استقلال در سال گذشته اظهار داشت: از ابتدای فصل کادر فنی تیم به دنبال جوانگرایی بود و زمانی هم می‌خواستند که این نفرات را با هم هماهنگ کنند. بازی‌ها به گونه‌ای شروع شد که برنده یا مساوی بودند اما نمایش خوبی نداشتند. چون بازیکنان جدید اضافه شدند. شرایط جدید به وجود آمد و با توجه به حضور پین، تفکرات جدید در تیم حاکم شد اما در مجموع با درایت کادر فنی و تغییرات مدیریتی، تیم خوبی روانه مسابقات شد. اتفاقات خوبی افتاد و الان استقلال با ۶ امتیاز اختلاف نسبت به تیم دوم در صدرجدول قرار دارد. به همین خاطر نمره خیلی خوبی را می‌توانیم به کادرفنی و همچنین مدیریتی به خاطر مسیر سال گذشته بدهیم.

وی در مورد دربی که نقطه عطفی برای استقلال در پایان سال بود و به حفظ روند صعودی این تیم کمک کرد، گفت: قطعا همینطور است. دربی به خاطر بحث جدول یک بازی ۶ امتیازی بود. استقلال به دنبال حفظ فاصله بود و با استراتژی خیلی خوبی وارد زمین شد. در چند سال اخیر دربی به این زیبایی ندیده بودیم. پرسپولیس هم خوب بازی کرد. بازی در یک سوم دفاعی دو تیم دنبال می‌شد، موقعیت‌های گل خیلی خوبی روی دروازه‌ها به وجود آمد و تبدیل به یک بازی جذاب برای تماشاگران و کارشناسان شد.

بیشتر بخوانید:

استقلال باز هم پیکان را می برد

پیشکسوت استقلال تصریح کرد: در نهایت استقلال با همین نتیجه مساوی توانست فاصله خودش را در صدر جدول حفظ کند. ان‌شاالله در بازی‌های آینده هم بتواند امتیازات کامل را کسب کند. استقلال ۷ فینال پیش رو دارد و باید بتواند در همه آن‌ها با همین نگاه وارد زمین شود. امیدوارم در هر فینال بتواند سه امتیاز را بگیرد و با حفظ فاصله به قهرمانی برسد.

عالمی در مورد اینکه جدایی یزدانی و مرادمند استقلال را در وضعیت شکننده‌ای قرار داد اما به نظر می‌رسد جذب رافائل سیلوا استحکام خط دفاعی را حفظ کرد، گفت: البته دو مهره به خط دفاعی اضافه شدند. عارف غلامی هم مصدومیتش برطرف شد و در همان زمان به تیم رسید. اضافه شدن غلامی و سیلوا خیلی به تیم کمک کرد. نبود یزدانی و مرادمند می‌توانست ضربه شدیدی به تیم بزند اما حالا با بودن چشمی و دانشگر هم، خط دفاعی شرایط خوبی دارد و دست کادرفنی باز است. با توجه به اینکه استقلال با سه دفاع بازی می‌کند، داشتن یک مدافع میانی روی نیمکت ضروری است و این اتفاق هم افتاد.

وی افزود: وقتی بازیکنی به تیمی اضافه می‌شود زمان می‌برد تا خودش را تطبیق بدهد اما سیلوا خیلی زود بازی اول خودش را انجام داد و در دربی هم بازی کرد. او خودش را خیلی خوب و سریع به تیم رساند. ضمن اینکه من احساس می‌کردم که هنوز آمادگی صددرصد را ندارد و قطعا با استفاده از تعطیلات این اتفاق افتاده که شرایط خیلی بهتری را در ادامه مسابقات داشته باشد.

پیشکسوت استقلال در خصوص آغاز سال جدید با بازی پیکان، عنوان کرد: همه تیم‌ها مقابل استقلال و پرسپولیس انگیزه زیادی دارند. پیکان تیم جوان و یکدستی دارد. در شرایط جدولی خوبی قرار گرفته و به نظزم بازی خوبی خواهد شد. این بازی می‌تواند چالش بزرگی برای استقلال باشد. بنابراین باید با تمام توان وارد زمین شود. همانطور که گفتم هر بازی یک فینال است. امیدوارم از این بازی با دست پر خارج شوند و در بازی‌های بعدی هم به همین شکل باشد تا در پایان فصل به هدف بزرگی که دارند برسند.

عالمی در مورد اینکه آیا ممکن است تعطیلات نوروزی باعث افت استقلال شود و این تیم در مسیری غیرمنتظره قرار بگیرد، گفت: با شناختی که من از کادرفنی و بدنساز تیم دارم قطعا اتفاق خاصی نمی‌افتد. حتما در تعطیلات شرایط تیم را به خوبی حفظ کرده‌اند. استقلال با توجه به فاصله‌ای که با پرسپولیس دارد همه چیز دست خودش است.

وی تصریح کرد: شاید حریفان با انگیزه بالا مقابل این تیم قراربگیرند و حتی با ضدفوتبال سعی کنند استقلال را به چالش بکشند اما با توانایی موجود در تیم و درایت کادرفنی که همه چیز را به خوبی جلو می‌برد، قطعا همه چیز در اختیار خودش است. اگر غفلتی داشه باشند مشکل ساز می‌شود. تیم باید به همین شکل با صلابت برای قهرمانی گام بردارد. به امیدخدا این اتفاق می‌افتد و استقلال می‌تواند قهرمان لیگ برتر شود.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۱:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۴
    1 0
    به بابا حمید و داوران بستگی داره

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس