کد خبر 1357512
تاریخ انتشار: ۱۳ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۳:۵۳
تداوم حمایت‌های جهانی از اعلام آتش بس دوماهه در یمن

بعد از ایران و آمریکا، کشورهای انگلیس، ترکیه و مصر نیز حمایت خود را از آتش بس دوماهه در یمن اعلام کردند.

به گزارش مشرق، «بوریس جانسون» نخست‌وزیر انگلیس و وزارتخانه‌های امور خارجه ترکیه و مصر در بیانیه‌های رسمی جداگانه از اعلام آتش‌بس دوماهه در یمن حمایت کردند.

طبق گزارش پایگاه خبری «روسیا الیوم»، جانسون طی یک پیام توئیتری به آتش‌بس دوماهه در یمن واکنش نشان داد و نوشت: «پیش روی ما یک فرصت برای رسیدن به صلح و پایان رنج های انسانی قرار دارد. از تمام طرف‌های درگیر می‌خواهم که به سمت راه حل سیاسی دائم حرکت کنند».

از سوی دیگر خبرگزاری «آناتولی» نوشت، وزارت خارجه ترکیه نیز در بیانیه‌ای ضمن اشاره به تداوم حمایت‌های آنکارا از فرستاده ویژه سازمان ملل در یمن، اعلام کرده است: «امیدواریم که گام مثبت برداشته شده در جهت آتش‌بس تداوم پیدا کند و توقف دائمی جنگ اعلام گردد تا بدیت ترتیب روند حل‌وفصل سیاسی مسائل در تمام بخش‌های یمن آغاز شود».

روسیا الیوم همچنین در گزارش دیگری، از حمایت مصر از اعلام آتش‌بس دوماهه در یمن خبر داد.

در این بیانیه آمده است: «مصر امیدوار است که این آتش‌بس به هدایت تلاش‌ها در جهت حل کامل بحران یمن منجر شود و از طرح‌های مربوط به حل سیاسی بحران (همانند نشست مشورتی به میزبانی ریاض) حمایت کند».

پیش‌از این «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا، ضمن اعلام حمایت واشنگتن از آتش‌بس دو ماهه در یمن، آن را ناکافی توصیف کرده بود. 

سخنگوی وزارت امور خارجه ایران نیز از ابتکار عمل نماینده سازمان ملل برای توقف دو ماهه عملیات نظامی در یمن و همچنین گام‌های مثبت دیگری نظیر اجازه ورود کشتی‌های حامل مواد غذایی و سوخت و بازگشایی نسبی فرودگاه صنعاء استقبال کرده بود.

روز گذشته «هانس گروندبرگ» فرستاده ویژه سازمان ملل در یمن، توافق صنعاء با دولت مستعفی یمن و ائتلاف متجاوز سعودی بر سر توقف عملیات‌های نظامی و کاهش محاصره علیه یمن برای دو ماه را اعلام کرده بود.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس