کد خبر 1356811
تاریخ انتشار: ۱۰ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۶
کرونا

رئیس مرکز تحقیقات ویروس شناسی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی گفت: امروز در دوران افت فعالیت امیکرون در جامعه هستیم، تعداد موارد ابتلا به کرونا کاهش یافته، اما این دلیلی برای عبور از رفع خطر نیست.

به گزارش مشرق، علیرضا ناجی درباره آخرین فعالیت‌های کرونا در کشور، اظهار کرد: ما امروز در دوران اُفت فعالیت اُمیکرون در جامعه هستیم، تعداد موارد ابتلا به کرونا کاهش یافته، اما این دلیلی برای عبور از رفع خطر نیست.

وی افزود: باید در تمامی رفت و آمدها، دید و بازدیدها و ... ایام نوروز، پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنیم و این موضوع بسیار حائز اهمیت است.

رئیس مرکز تحقیقات ویروس شناسی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی تأکید کرد: نکته حائز اهمیت دیگر آن است که مردم کشورمان باید نسبت به تزریق دز سوم واکسن کرونا مبادرت کنند، باید میزان تزریق کنندگان واکسن در کشور به حداقل ۷۰ درصد جامعه برسد.

وی ادامه داد: نیاز است میزان استقبال مردم نسبت به تزریق واکسن افزایش یابد و از سویی دیگر افرادی که دزهای اول و دوم واکسن را تزریق نکرده اند، نسبت به تزریق آن اقدام کنند.

ناجی در ادامه با تأکید بر لزوم واکسیناسیون کودکان و دانش آموزان، خاطرنشان کرد: تزریق واکسن برای این دسته از جامعه نیز ضروری است چرا که پس از تعطیلات نوروز، مدارس به صورت حضوری برگزار خواهد شد.

این ویروس شناس نسبت به عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی در ایام نوروز هشدار داد و گفت: هر چه تجمعات در اماکن سربسته و محیط‌های کوچک برپا شود امکان فرصت دادن به کرونا برای فعالیت بیشتر است. از این رو باید بگویم رفتارهای ما کاملاً بر کرونا تأثیر گذار است، اگر به درستی پروتکل‌های بهداشتی رعایت نشود می‌تواند خطرناک باشد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 9
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • IR ۱۱:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۰
    0 1
    این موضوع رو به مسئولین هم گفتی؟
  • هدایت IR ۱۴:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۰
    3 1
    سلام... پس، چرا مدارس و دانشگاه‌ها را باز کردید
  • IR ۱۵:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۰
    2 0
    مواظب باشید بعد از ایام تعطیلات نوروز بچه ها را یکراست نفرستید توی مدارس. بعد از نوروز به علت رفت و آمدها شاهد افزایش موارد ابتلا خواهیم بود و مدارس به تشدید اپیدمی کمک می کند. غیر حضوری و آنلاین امسال را به سر کنید. تا سال تحصیلی آینده هم به امید خدا وضعیت اپیدمی بهتر می شود و امکان رفت و آمدهای حضوری بیشتر.
  • IR ۱۶:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۰
    0 1
    مگه کسی مونده اومیکرون نگرفته باشه
  • یک ایرانی IR ۲۱:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۰
    2 0
    ما که پزشک نیستیم ولی اگه پزشکان بر این عقیده هستند چه جوری مدارس رو دارن باز میکنم نزدیک ۴۰ تا دانش آموز توی یک کلاس اونم در کنار هم بشینن ماسک هم بزنن هیچ فایده ای نداره قبل از عید با همه ی فاصله گذاری بچه ها توی مدرسه مبتلا شدن خدا به داد الان برسه فقط خدا به مسولین یک فرصت بهتر فکر کردن بده نه از سر لج و لجبازی تصمیم گرفتن و جون بجه های ما رو به خطر انداختن بچه های ما توی مدارس غیر انتفاعی اونم مثل فرزندان مسولین توی بهترین مدارس درس نمی خونن با این سیاست ها فقط دارن یه کاری میکنن پولدارها برن مدرسه و تمام
  • IR ۲۱:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۰
    3 0
    درود و عرض ادب اگه انقدر خطرناک پس چرا دارند حضور دانش‌آموزان تو مدرسه را اجباری می‌کنن
  • یک مادر IR ۲۱:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۰
    3 0
    واقعا باز کردن مدارس در آخرین روزهای باقیمانده از سال تحصیلی فقط باعث ایجاد استرس در والدین و فرزندان می‌شود ضمنا همه در مدارس غیرانتفاعی درس نمی‌خوانند حضور ۴۰ دانش آموز در یک کلاس ۱۲ متری فقط به خطر انداختن جان فرزندان ماست.
  • علی اصغر قاسم پور IR ۱۰:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۱
    0 0
    لطفا" وزارت بهداشت به پزشکان و مراکز درمانی دستور دهد، جداقل اگر کدهای رهگیری درمان بیمار را روی فرم های چاپی با ذکر بیماری و تاریخ نمی نویسند، حداقل روی برگه ای جداگانه این کار را انجام دهند، چون از وقتی نسخه ها الکترونیکی شده، بسیاری پزشکان و مراکز درمانی به قدری بی نظم این کدها را روی هر ورق و یا پشت این نسخه و آن برگه ی آزمایش می نویسند که گاه این کدها که بدون مشخصات هم هست، باعث به اشتباه افتادن و قاطی شدن و مشکل در پیگیری مراحل بعدی می شود.
  • IR ۲۳:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۳
    0 0
    قبل از عید مدارس باز شد با گروه بندی همه بچه ها گرفتن خدا به داد بچه ها وخانواده هاشون برسه که همه مریض میشن وهیچ کس هم مسئولیت قبول نمیکنه واقعا یک ماه چه طوری میتونه به دانش آموز کمک کنه تصمیم های عجولانه واز سر لجبازی وبدون کارشناسی

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس