کد خبر 1356466
تاریخ انتشار: ۸ فروردین ۱۴۰۱ - ۲۰:۱۹
ترکیه: هیچ تحریم جدیدی علیه روسیه اعمال نمی‌کنیم

سخنگوی ریاست جمهوری ترکیه اعلام کرد که این کشور هیچ تحریم جدیدی را علیه روسیه اعمال نخواهد کرد.

به گزارش مشرق، «ابراهیم کالین» سخنگوی ریاست جمهوری ترکیه گفت که این کشور هیچ تحریم جدیدی را علیه روسیه اعمال نمی‌کند چون می‌خواهد کانال‌های ارتباط باقی بماند.

این در حالی است که روز گذشته یک مذاکره کننده اوکراینی خبر داد که دور بعدی مذاکرات روسیه و اوکراین در ترکیه برگزار می‌شود.

بر اساس گفته این مذاکره کننده اوکراینی، این گفت‌وگوها روزهای ۲۸ تا ۳۰ مارس (هشتم تا دهم فروردین) برگزار می‌شود.

این در حالی است که تنش‌ها درباره اظهارات اخیر «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا درباره «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه همچنان ادامه داد.

بایدن شنبه شب حین سخنرانی در لهستان گفته بود «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه نباید بر سر قدرت بماند. کاخ سفید نیز برای دومین بار در یک روز، برای توجیه اظهارات بایدن دست به کار شد و اعلام کرد منظور بایدن تغییر رژیم در روسیه نبوده بلکه او قصد داشته بگوید پوتین نباید از قدرت خود علیه همسایگان و کشورهای منطقه استفاده کند.

سخنگوی کاخ کرملین در واکنش به ادعای «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا به خبرگزاری رویترز گفت: «به بایدن ربطی ندارد که در این‌باره تصمیمی بگیرد. رئیس جمهور روسیه توسط مردم روسیه انتخاب می‌شود».

همچنین «ولودیمیر زلنسکی» رئیس جمهور اوکراین نیمه شب شنبه در پیامی ویدئویی درخواست ارسال تحهیزات نظامی از سوی غرب برای مقابله با روسیه را تکرار کرد و گفت، کشورش فقط یک درصد از تانک‌ها و جنگنده‌های ناتو را احتیاج دارد.

رئیس جمهور اوکراین خطاب به متحدان غربی گفت: «ما ۳۱ روز است که منتظریم. چه کسی بر جامعه اروپا و حوزه اقیانوس اطلس ریاست می‌کند؟ آیا واقعاً هنوز روسیه به‌خاطر ارعابی که انجام می‌دهد رئیس است؟»

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 38
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 7
  • IR ۲۰:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۸
    3 4
    ترکیه باید مواظب حامیان کمونیستا باشه کسانی ک بنام اسلام به کمونیست بیدین کمک میکنن
    • پاپک آذری IRAN IR ۰۲:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۹
      0 5
      ترکیه لائیک متحد آمریکا و غرب ، ترکیه عضو ناتوی غربی همان ارتش صلیبی غرب هست ، ترکیه لائیک سالهاست رژیم غاصب صهیونیستی اسرائیل رو به رسمیت شناخته و با رژیم اسرائیل همکاری ها و ارتباطات پنهان و آشکار گوناگونی با اسرائیل داشته و دارد ، در جنگ قره باغ نمونه همکاری اسرائیل و ترکیه و باکو رو مشاهده کردیم، ترکیه بزرگترین شریک تجاری رژیم اسرائیل در منطقه است ، ترکیه طی چند دهه تا کنون راه تنفس و بقای اسرائیل بوده و هست ، اخیرا" هم میزبان یران اسرائیل در ترکیه بودن، ترکیه و رجب آقا ترکیه منافق به اسلام و مسلمین و ملت های آزاده منطقه است زنده باد ایران مقتدر جانم فدای ایرانم، یاشاسین گوزل ایرانیمیز ایرانیمیز وار اولسون صفح دوشمن لری کور اولسون انشاالله
    • IR ۱۵:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۹
      0 0
      ایران هم حتما امپراطوری سلجوقی دشمن صلیبیان خخخخخخ
  • IR ۲۰:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۸
    6 5
    اردوغان شجاع و دلاور طوری از اکراین دفاع کرد که اشرف غنی از افغانستان
    • IR ۰۲:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۹
      1 0
      خخخخخ آدم یاد پدر پسر شجاع میوفته !
  • IR ۲۱:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۸
    2 7
    ما آذری ها همان ماد ها و یک‌قوم آریایی هستیم. عجیبه همه دنیا میخوان آریایی باشند آذری ها و فارس ها هم مثل روسیه و المان انگلیس و آمریکا اسپانیا استرالیا فرانسه و .... همه آریایی هستند.،،، اونوقت یک عده بخاطر چندتا کارخانه مونتاژی و توریست فلج قرقیزستان و ازبک و ترکیه مجذوب رجب شده اند
    • بهزاد US ۰۰:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۹
      7 2
      مردم آذربایجان ماننایی هستند نه مادی. مادها ساکن مثلث همدان تهران اصفهان بودند. کورگانهای سکایی همه جای آذربایجان هستند و همه مورخین بیزانس سکاها رو ترکیک معرفی کرده اند.
    • بهزاد US ۰۰:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۹
      3 2
      آذربایجانی ها ماننایی هستند نه مادی! مادها ساکنین مثلث تهران همدان اصفهان و رعیت ماننایی ها بودند.
    • پاپک آذری IRAN IR ۰۹:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۹
      0 2
      سایبری مجازی فارسی نویس از طورکیه با نام کاربری بهزاد تاریخ ایران و جهان رو تعقیر داد !!! بی جهت نیست بزرگان آذربایجان ایران عزیز فرمودند پانترکیسم مغلمه ای است از بیسوادی و بیشعوری و بی خردی ! یاشاسین ایران ، یاشاسین گوزل ایرانیمیز ، ایرانیمیز وار اولسون صفح دوشمن لری کور اولسون انشاالله
    • بهزاد IR ۱۲:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۹
      0 0
      پاپک خان اول یاد بگیر تغییر رو تعقیر ننویسی بعد بهت یاد میدم آلمانی ها چطور برای جعل تاریخ هنداروپایی بعد از سال ۱۸۹۰ چه تحریف هایی کردند که نتیجه اش شد جنگ جهانی اول و دوم که دهها میلیون انسان رو قتل عام کردند.
    • IR ۱۳:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۹
      0 0
      ماننا جزء اولین دولت محلی ایرانی بود. ولی دولتهای مانتا و ماد همگی توسط آذری های باستانی قدرتمند تشکیل شده است.
    • IR ۱۵:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۹
      0 1
      آذری ها اولین ایرانشهر را یعنی ماننا را تشکیل دادند و اقوامی دیگر از آنها امپراطوری ماد شکوهمند را ساختند.
    • بهزاد DE ۱۶:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۹
      0 1
      موقعی که دولت ماننا تاسیس شده بود آریایی ها هنوز تو سیبری با ماموتها زندگی میکردند. بخاطر سرمای سیبری مهاجرت کردند و رعیت ماننا شدند.
    • سرباز وطن IR ۰۹:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۰
      0 0
      دولت ماننا ترک نبود ،ترکها در سیبری با عمو زادگان اسکیمو در حال شکار گوزن و صید ماهی بودند تغییرات اقلیمی و نبود چراگاه باعث کوچ گله ای شما به فلات ایران شده ،بگرد قبل ماننا ببین قوم دیگه نبوده که دستبرد بزنید هویت و تمدن آنها ؟؟؟؟؟
    • سرباز وطن IR ۰۹:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۰
      0 0
      دولت ماننا ترک نبود ،ترکها در سیبری با عمو زادگان اسکیمو در حال شکار گوزن و صید ماهی بودند تغییرات اقلیمی و نبود چراگاه باعث کوچ گله ای شما به فلات ایران شده ،بگرد قبل ماننا ببین قوم دیگه نبوده که دستبرد بزنید هویت و تمدن آنها ؟؟؟؟؟
    • IR ۱۱:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۰
      0 0
      ماننایی ها زبان هورایی داشته امد که شبیه زبان ارمنی است ترکی را از کجا آوردی؟
    • بهزاد IR ۱۵:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۰
      0 0
      کتیبه از ماننایی مونده مگه می فرمایید هوری بوده؟ ماننایی ها دفن کورگانی داشتند همین دلیل کافی برای ترک بودنشون هست. آریایی ها بخاطر گرسنگی یخنبندان سیربی آمدند و رعیت مردم منطقه شدند و مطابق کتیبه بیستون مردم منطقه رو قتل عام کردند.
  • IR ۲۱:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۸
    1 0
    ترکبه‌با حمایت از روسیه، پشت باکو را خالی کرد.
  • IR ۰۱:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۹
    5 2
    آریایی مفهوم نژادی نيست یک مفهوم سیاسی وفاشیستی هست متاسفانه ملت ناآگاه اسير تفکرات فاشیستی جریان انحرافی وفاشیستی ایرانشهری ها می شوند ....نژاد پرستی درطول تاريخ محکوم به شکست بوده وخواهد بود
    • رضا IR ۰۹:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۹
      1 1
      پانتورکیسم مفهوم نژادی نيست یک مفهوم سیاسی وفاشیستی هست متاسفانه ملت ناآگاه اسير تفکرات فاشیستی جریان انحرافی وفاشیستی تورانیسم می شوند ....نژاد پرستی درطول تاريخ محکوم به شکست بوده وخواهد و حربه پانترکا برای حمله به تمدن و تاریخ و فرهنگ و موجودیت ایران ناکام و شکست خورده است،
    • IR ۱۰:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۹
      0 1
      ما آريايي ها شما ترك پرستها و غرب پرستها و عرب پرست ها رو به زباله دان تاريخ مي اندازيم. فاشيست هم يك واژه غربي است و ايراني نيست.
    • آذری iran IR ۱۰:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۹
      0 1
      جریان نژاد پرست و فاشیسم پانترکیسم صهیونیستی یک جریان کاملا" صهیونیستی است تمامی ایرانستیزان جریانات قومگرا قبیله پرست پانترکیسم پانکردیسم پانعربیسم سر در آخور رژیم غصبی جعلی اسرائیل و صهیونیسم بین المللی دارند و از جانب همین جریان تغذیه و حمایت می‌شوند ما ایرانیان شاکر پروردگار بزرگ هستیم که دشمنان ما این چنین پست و حقیر و زبون می‌باشند گشاینده باد ایران و ملت بزرگ ایرانم
    • IR ۱۰:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۹
      1 1
      سایبری فارسی نویس رجب پرست از آنکارا طورکیه چقدر فعال هستند هر کجا خبری از طورکیه یا رجب آقا طورکیه باشد فارسی نویس های سایبری طورکیه ای رجب مشغول اراجیف گویی علیه ایران و ایرانیان می‌شوند !
    • بهزاد DE ۱۶:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۹
      0 1
      کتیبه بیستون سند جنایتکاری شما آریایی هاست. گرسنگی سیبری شما رو دچار جنون کرده بود و تمدنهای چندهزار ساله منطقه رو نابود کردید. افسار ۱۲۰۰ ساله ای که ترکها تا زمان پهلوی به شما زده بودند رامتون کرده بود. بعد پهلوی دوباره نیازمند افسار هستید
    • سرباز وطن IR ۰۰:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۰
      0 0
      کتیبه بیستون که شما سند جنایت میخوانید ،مرجع تاریخی و فرهنگی و سرزمینی ایران است و نه سند جنایت، شما اتراک با حمله و تجاوزات بی شمار باعث افول تمدنهایی چین و ایران و....بودید علاوه بر کشتار و تجاوز به صغیر و کبیر تمام کتابها و کتابخانه ها را آتش می زدید و تمدنهایی بسیاری نابود کردید حتی به قنوات شرق ایران رحم نکردند و با انداختن کیسه کاه باعث تخریب و خشک کردن آنها میشدند و غرق در خرافه بودید ،درتمام فرهنگها و تمدنها از اتراک به بدی یاد شده از قدیم تا حال،الان از روس‌ها و چینیها تازیانه می‌خورید
    • سرباز وطن IR ۰۰:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۰
      0 0
      کتیبه بیستون مرجع علمی تاریخی و فرهنگی حکمرانی ایران بوده است و تمام مورخان کتب تاریخی خود را رفرنس میکند به کتیبه ها و سنگ نوشته ها ،اجداد اسکیمو شما از شدت گرسنگی و نبود چراگاه دامها و احشام مهاجرت خونینی به آسیای مرکزی و آسیای غربی کردند و در هر تجاوز به تمدنهایی ایران و چین علاوه بر کشتار صغیر و کبیر تمام کتابهای علمی و کتابخانه ها را آتش می‌زدند و غرق در خرافه بودند ،الانم چینیها و روس‌ها افسار کردن این قوم سرکش را
    • بهزاد IR ۱۵:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۰
      0 0
      نمونه جنایتهای ثبت شده در کتیبه بیستون: شورشندئیت ب ئیر در بابل من سپاه ندئیت ب ئیر را شکست دادم. بقیه سپاهیانش به آب افتادند آب آنها را برد. شورش مرتی در عیلام پس از آن خوزی‌ها از من ترسیدند. مرتی ی را که سرکرده آنان بود گرفتند و او را کشتند. شورش فرورتیش در ماد من آن سپاه نافرمان را بزد و چی ثرتخم را گرفت. [و] به سوی من آورد. پس از آن من هم بینی هم دو گوش [او] را بریدم و یک چشم [او] را کندم. بسته بر دروازه [کاخ] من نگاهداشته شد. همه مردم او را دیدند. پس از آن او را در اربل دار زدم. شورش دادرشی در ارمنستان من هم بینی هم دو گوش هم زبان [او] را بریدم؛ و یک چشم [او] را کندم. بسته بر دروازه [کاخ] من نگاشته شد. همه او را دیدند. پس از آن او را در همدان دار زدم و مردانی که یاران برجسته [او] بودند آن‌ها را در همدان در درون دژ آویزان کردم. آریایی های جنایتکار و چینی هایی که سوپ جنین می خورن و اعرابی که دختر زنده به گور می کنن وقتی افسار عدالت ترکها بر گردنشون خورد معلومه که آه و ناله می کنن. اتفاقا هرچقدر این اقوام وحشی بیشتر نفرین کنن یعنی ترکها در مسیر مستقیم هستند. انشالله تا زمانی که پرچم رو تحویل امام زمان دهیم.
  • IR ۰۱:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۹
    0 4
    کار روسیه به دلیل تحلیل و محاسبات اشتباه به جایی رسیده که اردوغان میگه تحریم علیه روسیه را اجرا نمی کند. این در حالی است که اسرائیل با پا درمیانی و رایزنی با آمریکا و روسیه اجازه به ترکیه داده اند که تحریمها را اجرا نکند. اینکه افرادی اردوغان را قهرمان مبارزه با داعش، روسیه ، اسرائیل، آمریکا و ... معرفی میکنند دقت بفرمایند این کشور چگونه به دریوزگی روسیه و اسرائیل و آمریکا در افتاده است.
  • IR ۰۸:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۹
    3 0
    يه سفير ديگه روسيه رو بكشيد و يه جنگنده ديگه رو هم بزنيد همه چيز درست ميشه. ياخچـــــــــــــــــــــي
  • UA ۱۰:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۹
    5 0
    یاشاسین تورک یاشاسین تورکیه یاشاسین اردوغان
    • آذری iran IR ۱۴:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۹
      0 2
      سایبری فارسی نویس مجازی طورکیه ای رجب پرست از آنکارا لیاقت شما نوادگان عثمانی همان رجب تروریست داعش پرور .. خلایق هر چه لایق ! پاینده باد ایران و ملت بزرگ ایرانم .. زنده باد بزرگان میهنم ایران بزرگ ، یاشاسین ایران ، یاشاسین گوزل ایرانیمیز ایرانیمیز وار اولسون صفح دوشمن لری کور اولسون انشاالله
    • IR ۱۵:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۹
      1 0
      یاشاسین ایران، یاشاسین ترک، یاشاسین فارس، باشاسین زهرا س میلیتی
    • IR ۱۵:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۹
      1 1
      چه کودکانی که توسط اسلحه ارسالی اردوغان به داعش سر بریده نشده اند.
    • بهزاد DE ۱۶:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۹
      2 0
      یاشاسین یاد و خاطره اغوزخان و شهبانو تامیریس که سر کوروش کبیر رو قطع کرد و داخل خیک پر از خون سربازان پارس انداخت
    • ساسان IR ۲۰:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۹
      0 2
      یاد و خاطره کوروش ذوالقرنین زمانه که سرکوبگر قوم یاجوج و ماجوج و رهانیده انسان از بردگی و استثمار ،که تندیس و آن سردر تمام مراکز میدان‌ها و موزها و سازمانها است
    • ساسان به بهزاد IR ۲۰:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۹
      0 3
      یاد و خاطره کوروش ذوالقرنین زمانه که سرکوبگر قوم یاجوج و ماجوج و رهانیده انسان از بردگی و استثمار ،که تندیس و آن سردر تمام مراکز میدان‌ها و موزها و سازمانها است
    • بهزاد DE ۰۹:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۰
      1 0
      آره کوروش "بعل پرست" ذوالقرنین هست! تو قرآن سوره صافات ذکر شده: "لِقَوْمِهِ أَلَا تَتَّقُونَ أَتَدْعُونَ بَعْلًا وَتَذَرُونَ أَحْسَنَ الْخَالِقِينَ" این هم از استوانه کوروش: "دودمان جاودانهٔ پادشاهی، که خدایان بِعل و نَبو فرمانرواییش را دوست می‌دارند (و) پاد[شا]هی او را با دلی شاد یاد می‌کنند. " یاجوج و ماجوج هم برادران روس شما هستند. البته کوروش در جنگ با ترکان ماساژت شکست خورد و سرش قطع شد.
  • IR ۱۱:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۰
    0 1
    این اردوغان خودش غاصب است می خواهد میانجی کشورهای دیگر باشد.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس