ابراهیمی: جو منفی علیه تیم ملی با پیروزی پرگل از بین می رود/در خط دفاع باید فکر اساسی کرد

کارشناس فوتبال کشورمان گفت: با پیروزی پرگل مقابل لبنان جو منفی علیه تیم ملی از بین می رود.

به گزارش مشرق، ناصر ابراهیمی در خصوص دیدار فردای تیم ملی کشورمان مقابل لبنان اظهار داشت: قبل از بازی با کره جنوبی هم گفتم ما به جام جهانی رفته‌ایم ولی این می‌تواند یک آزمایش کلی باشد و در آن از نفراتی استفاده شود که کمتر بازی کرده‌اند تا آن‌ها بتوانند تجربه بهتری به دست بیاورند. البته بازی‌های تدارکاتی هم باید برنامه ریزی شوند.

وی افزود: بازی با لبنان هم همینطور است. سرمربی تیم می تواند چند نفر جدید را آزمایش کند که بستگی به سلیقه او دارد. بازی رفت را در خانه لبنان برده‌ایم و فردا هم صددرصد باید برنده باشیم. پیروزی پرگل در این بازی دور از دسترس نیست و علاوه بر حفظ شانس سرگروهی، می‌تواند این جو منفی را کمتر کند. هرچند که لبنان یک تیم درجه سه است اما در این مسابقات هیچ تیمی دست و پا بسته وارد زمین نمی‌شود.

بیشتر بخوانید:

اسکوچیچ ترسو است / برخی افراد در انتخاب بازیکنان تیم ملی دخالت دارند

کارشناس فوتبال در خصوص شکست مقابل کره جنوبی و انتقاداتی که پیرامون تیم ملی مطرح شده، گفت: تقابل ایران و کره جنوبی تبدیل به یک دربی شده است. باید این شکست‌ها را بپذیریم و قبول کنیم که پشتوانه فوتبال ما ضعیف است. جام جهانی 6ماه دیگر است و از الان باید به فکر آن مسابقات باشیم. باید برنامه ریزی و بازی‌های تدارکاتی را مشخص کنیم. زمان کی‌روش در اروپا، آفریقا و... اردو می‌زدیم و الان هم باید برنامه مشخصی برای برپایی اردو داشته باشیم.

ابراهیمی تصریح کرد: گفتیم اسکوچیچ خیلی سریع تیم ما را به جام جهانی برد اما اگر از لژیونرها استفاده نکنیم، این تیم یک تیم درجه دو در آسیا می‌شود. باید به فکر باشیم. لژیونرهای ما در اروپا بازی می‌کنند و کیفیت بالایی دارند اما سن این بازیکنان بالا رفته است. ما در جام جهانی هستیم اما باید فکری اساسی کنیم که بتوانیم از گروه‌مان صعود کنیم.

وی در مورد اینکه آیا با هدایت اسکوچیچ این اتفاق می‌افتد، گفت: او چندین سال است در ایران حضور دارد و زبان فارسی را هم یاد گرفته ولی رزومه عالی در باشگاه‌ها ندارد. اگر از من بپرسید به او اعتقادی ندارم هر چند که کمک‌های خوبی دارد که می‌توانند از نظر روحی روانی به تیم کمک کنند. اما به هرحال هر مربی ممکن است شانس‌هایی مثل لقمه‌های لذیذ بیاورد. لژیونرهای زیادی داریم که می‌توانند در هربازی با عملکرد و کیفیت خوبشان در نتیجه تاثیر گذار باشند. اگر این شانس را بیاورد و برای اولین بار باعث صعود ایران شود، می‌تواند تبدیل به یک مربی بزرگ در دنیا شود.

ابراهیمی گفت: با اینحال در بازی با کره جنوبی یک پاس دقیق و سالم برای گلزنی به سردار آزمون نرسید. در خط هافک ضعف داشتیم و ارنج هم اشتباه بود. مثلا دفاع وسط در سمت راست بازی می‌کرد. در چنین بازی‌هایی نباید مرتکب این اشتباهات شد. خط هافبک ما در حفظ توپ ضعیف بود. یک تیم برای برنده شدن باید به خط هافبک توجه بیشتری داشته باشد. ضمن اینکه برای خط دفاع به خصوص مدافعین کناری باید فکری اساسی شود. هنوز هم می‌گویم سید جلال حسینی بهتر از همه این‌هاست اما به هرحال در اردو حضور ندارد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۷:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۸
    0 1
    باور کنید اگه 10 تا به لبنان بزنید حقارت باخت به کره فراموش نمیشه همان طور که باخت به ژاپن در جام ملت ها فراموش نشد.
  • علی IR ۱۳:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۹
    0 0
    باخت به کره هیچ حقارتی نداره فوتبال کره در حد اروپاست و تیم ماهم شرایط بدی داشت . 7 تا غایب داشتیم دروازه بانومون هم یک گل اتفاقی خورد فقط باند بازان و مزدورانی مثل براتی متاسفانه کمی فرصت فعالیت پیدا کردند. که سرشون به سنگ خورد چون مردم می فهمند
  • علیرضا IR ۱۴:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۹
    0 0
    تنها راهش اینه که بعضی حسودان داخلی دهانشون رو ببندند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس