توهین چهره همسو با بارزانی به مراجع

توییت موهن «نایف کردستانی» یکی از شخصیت‌های همسو با حزب دموکرات کردستان عراق به ریاست مسعود بارزانی مردم خشمگین را در نیمه شب به خیابان‌های بغداد کشاند.

به گزارش مشرق، کمتر از یک ساعت پس از توییت توهین آمیز این چهره نزدیک به حزب دموکرات کردستان عراق، با فراخوان‌های گسترده در شبکه‌های اجتماعی، صدها معترض خشمگین به سوی مقر حزب دموکرات کردستان عراق در خیابان ۵۲ الکرادة مجاور دانشگاه غیرانتفاعی «اوروک» گسیل شدند.

ساعتی پس از نیمه شب و در لحظه تنظیم این گزارش، معترضان وارد مقر حزب دموکرات کردستان عراق شده و بخش‌هایی از آن را به آتش کشیدند.

معترضان مقر حزب دموکرات اقلیم کردستان را «مرکز فتنه» نامیدند و در حالی که تصاویری از آیت‌الله سید علی سیستانی مرجع عالیقدر شیعیان را در دست داشتند، خواستار تعطیلی مقر حزب مذکور شدند.

نایف کردستانی یکی از شخصیت‌های همسو با حزب دموکرات در توئیت موهن نوشته بود : «من با مرجعیت عربی از [تبار] اهل بیت موافق هستم، نه با مرجعیت هندی، فارسی و افغان که سیّد نیستند حتی اگر عمامه سیاه بر سر داشته باشند.»

طرفداران جنبش‌های النجباء و کتائب سیدالشهدا نیز با حمل پرچم‌هایی در اعتراض به اهانت به مراجع تقلید، مقابل مقر بارزانی‌ها دیده می‌شوند.

همزمان، هشتگ « #الا_السید_المرجع» (به جز سید مرجع) با اشاره به عدم تحمل به عبور از خط قرمز شیعیان در جسارت به مراجع تقلید در شبکه‌های اجتماعی عراق داغ شد و در صدر ترندهای بامداد دوشنبه نشست.

تعدادی از کاربران شبکه‌های اجتماعی نیز شماره تماس نایف کردستانی معروف به «نایف گرگری» را در صفحات و گروه‌های متعدد به اشتراک گذاشتند.

برخی کانال‌های نزدیک به گروه‌های مقاومت عراق این جمله شهید ابومهدی المهندس را انعکاس دادند که گفته بود: «همه تیپ‌های الحشد الشعبی در اختیار مرجعیت است و دست‌هایی که به حریم آیت الله سیستانی دراز شود را قطع خواهیم کرد.»

نیروهای امنیتی عراقی در ورودی‌ها و تقاطع‌های خیابان ۵۲ الکراده (مقر حزب دموکرات کردستان عراق) مستقر شدند.

پس از واکنش‌های مملو از خشم، نایف کردستانی توئیت دیگری با این مضمون منتشر کرد: توئیت من در مورد مرجعیت عربی، حمایت سیاسی از جناب سید مقتدی صدر و ائتلاف نجات ملی است و نه به عنوان کاستن از یک مرجع خاص، به ویژه مرجعیت نجف که آن را جناب سید علی سیستانی نمایندگی می‌کند، احزابی در فرایند سیاسی وجود دارند که به مرجعیت سیاسی خارجی متکی هستند.

پس از روانه شدن برخی گروه‌های شیعه به سمت دفتر حزب دموکرات و انتشار فراخوان‌های گسترده در کانال‌ها برای اعتراض به این توهین، او در چهارمین پیام خود عذر خواهی کرد.

این توییت نیز خشم معترضان را فرو ننشاند تا جایی که برخی گروه‌ها و کانال‌ها در شبکه‌های اجتماعی توییت دیگری به نقل از نایف را منتشر کردند که در آن ادعا شده است «حساب توییتری من، هک و از دسترس خارج شده بود و کمی پیشتر موفق به بازگرداندن آن شدم.»  

خانم «اخلاص صباح الدلیمی» نماینده حزب دموکرات کردستان در مجلس عراق به نمایندگی از این حزب در بیانیه‌ای، از نایف کردستانی اظهار برائت و توییت موهن او را محکوم کرد.

در این بیانیه ادعا شد که نایف کردستانی «هیچ رابطه یا وابستگی به حزب دموکرات کردستان نه از دور و نه از نزدیک ندارد و توییت او صرفا نظر شخصی خود او است».

این در حالی است که کانال صابرین نیوز با به اشتراک گذاشتن لینکی از یک توییت پیشین نایف کردستانی، اعلام کرد که او عضو هیات کردی در مذاکرات ائتلاف سه گانه پارلمانی بوده است.

توهین چهره همسو با بارزانی به مراجع؛ مردم خشمگین را به خیابان‌های بغداد کشاند

تصویر او نیز در یکی از تجمع‌های حزبی در کنار مسرور بارزانی نخست وزیر اقلیم  کردستان عراق و عضو برجسته دفتر سیاسی حزب دموکرات کردستان و نیچروان بارزانی رئیس اقلیم کردستان و معاون رئیس حزب دموکرات کردستان، در شبکه‌های اجتماعی و برخی رسانه‌ها دست به دست شد که به گفته فعالان اجتماعی، حاکی از ارتباطات نایف کردستانی با رهبران حزب دمکرات کردستان برخلاف ادعای مطرح شده در بیانیه این حزب است.

در پی این تحولات و افشارگری‌های پی در پی، وزارت داخلی اقلیم کردستان عراق در بیانیه‌ای اعلام کرد که نایف گرگری به جرم توهین به مرجعیت دینی نجف، توسط نیروهای کردستان عراق بازداشت شد.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 25
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 10
  • نیما IR ۰۹:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۸
    29 3
    مرجع مرجع است چه سید باشد چه نباشد چه هندی ترک فارس عرب آذری کرد باشد نژاد هیچ ربطی به مرجع بودن یا نبودن ندارد
    • DE ۱۴:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۸
      12 2
      اکه همین فارس‌ها به شما نوچه های خوش غیرت اسرائیل کمک نمیکردن که داعش تا الان به تمام ایل و تبارتون تجاوز کرده بود. تف به هیکل نمک نشناست
    • IR ۱۸:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۸
      2 1
      نعره اسراییل، که از حلقوم مزدورش به صدا درآمده است
  • IR ۱۰:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۸
    23 3
    مرجعیت شیعه ، قداستی دارد که قدرت هزار و دویست سال ، مجاهدت پر زحمت و مشقت علمای شیعه را دارد . لذا این بی حرمتی ها ، هیچ توجیهی ندارد و مردم نیز پاسخ اش را دادند .
  • سیروان مهابادی IR ۱۰:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۸
    27 2
    من با کردهای ایرانی که سرسپرده امریکا و اسرائیل نیستند برادر و هموطن هستم نه با کردهای جدایی طلب، اسرائیلی و نوکر امریکا که عاملان اصلی فتنه در خاورمیانه هستند همچنین برادران اهل تشیع چه ایرانی چه عراقی چه سوری و غیره که دل به غرب نداده اند را برادران دینی خودم میدانم
    • IR ۱۳:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۸
      13 0
      خدا پدر و مادرت را بیامرزد پاینده باشی و عاقبت به خیر دوستت دارم هموطن
    • IR ۱۰:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۶
      0 0
      درود بر شرفت هموطن
  • امیری IR ۱۰:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۸
    43 0
    سلام. یکی از عمده عقده های صدر در این هست که برای هیچ مرجع تقلید عراقی و غیر عراقی شایستگی ایشان به عنوان مرجع تقلید اثبات نشده است. وی مدت ها به حوزه علمیه قم در ایران آمد که شاید فرجی شود ولی خبری نشد. حزب دمکرات وابسته کردستان سخنگوی صدر شده است.
  • IR ۱۰:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۸
    22 0
    بازداشتش کرده اند که بلایی سرش نیاید. به محض آزاد شدن باید مسئله وی پیگیری شود. البته قبل از هرچیز عراق باید تکلیفش را با مسعود بارزانی و حزب صیهونیستی دمکرات کردستان روشن کند.
  • IR ۱۰:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۸
    22 0
    بی شرف منظورش از بعضی ها که از مرجعیت غیر عربی حمایت می کنند چیست؟ آن موقع که مثل سگ خیس می لرزدید و از ترس داعش شلوارتون را خیس کرده بودید از این شکر ها می خوردید
  • وحید IR ۱۰:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۸
    23 0
    حرام لقمه گان جیره خوار و پاچه خوار سعودی، اسقاطیل و آمریکا همه جا هستند فقط نباید به اونها اجازه عرض اندام داد
  • IR ۱۰:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۸
    6 0
    منظورش از هندی کی بوده یعنی؟!
  • ایثار گر IR ۱۱:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۸
    7 2
    خدا هدایت کنه یهودیهای بنی امیه صفت رو
  • عجبا IR ۱۱:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۸
    15 1
    نژاد پرستی در این حد؟!
  • IR ۱۱:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۸
    7 1
    غیرت به این میگن.
    • IR ۱۲:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۸
      9 1
      بله شیعه غیرت دارد هم در مورد دین و مرجعیت دینی، هم در مورد خانواده اما غيرت نژادی مربوط به حمقاء است
  • IR ۱۲:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۸
    13 1
    این قماش همیشه خائن و فتنه گر و فرصت طلب بوده و خواهند بود انها نژادپرست و مظلوم نما و خودبرتر بین و اشغالگرند تاریخ تمام اینها را ثابت کرده مردانگی به ادعا و قیافه نیست به عمله شخصی که مسلمانه مزدوری اسرائیل رو نمیکنه نه اصلا انسان باشه
  • از شهرستان سراب IR ۱۲:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۸
    13 0
    مادر آیت الله سیستانی اهل شهر مهربان شهرستان سراب هست خانواده دینداری داشتند
  • IR ۱۳:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۸
    4 1
    (منبع مرکز آمار اروپا) ۶۷درصد مردم ترکیه در سال حتی یکبار هم نمیتوانند گوشت قرمزیاسفید بخورند.
  • IR ۱۳:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۸
    2 1
    اللهم العجل لولیک الفرج ________ (فارغ از متن این خبر) لطفا برای ظهور امام زمان ع دعا کنیم ______ اللهم العجل لولیک الفرج
  • AE ۱۴:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۸
    3 1
    امیدوارم یک روز ایران کاری که روسیه با اکراین انجام داد را با اقلیم کردی انجام دهد و تمام زیر ساخت های فتنه را در آنجا ‌‌منهدم کند
  • IR ۱۵:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۸
    4 1
    اصل وتبار بارزانی ها رو مطالعه کنید به جاهای خوبی می رسید. اینها دورگه صهیونیستی هستند. تاریخ کردستان عراق را حتما مطالعه کنید.
  • عدی IR ۱۶:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۸
    4 2
    مرز مسلمان عقیده است این ملعون نجاست خوار اسرائیل است

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس