کد خبر 1356138
تاریخ انتشار: ۸ فروردین ۱۴۰۱ - ۰۱:۳۰
پاسخگویی مبلغان مستقر در تخت‌جمشید به شبهات تاریخی و اعتقادی

در ایام نوروز روحانیون مبلغ در مجموعه جهانی تخت جمشید به شبهات تاریخی و اعتقادی گردشگران پاسخ می‌دهند.

به گزارش مشرق، ایام عید بهترین فرصت برای همگان است که در کنار دیدوبازدید، صله‌رحم و مسافرت، به اماکن تاریخی نیز سری بزنند و از نزدیک با تاریخ کشور خود نیز آشنا شوند.

یکی از این اماکن، مجموعه تاریخی و باستانی تخت جمشید است.

حدود 14 سال است که گردشگران در این مجموعه با حضور روحانیونی مواجه می‌شوند که با برپایی خیمه‌ای به سؤالات آنان درباره تاریخ باستان پاسخ می‌دهند.

حضور مبلغان در این مجموعه تداعی کننده استفاده از شیوه‌های گوناگون تبلیغ است که از قدیم تاکنون در جریان بوده و استفاده این گروه از روش چهره به چهره و حضور مستقیم در میان مردم در مجموعه جهانی تخت جمشید نمود بیشتری دارد.

این طرح با عنوان «خیمه‌ ایران دوست‌داشتنی» با همکاری امام‌جمعه شهرستان مرودشت، مدیر پایگاه میراث جهانی تخت جمشید و ریاست اداره میراث فرهنگی شهرستان مرودشت با همت موسسه فرهنگی هنری مطالعات راهبردی نگاهی نو، در ایام نوروز 1401 به ارائه خدمات مختلفی به مسافران نوروزی می‌پردازند.

ازجمله این خدمات، برپایی غرفه‌های مشاوره ازدواج، خانواده، سبک زندگی اسلامی، طب سنتی، پاسخ به شبهات اعتقادی و تاریخی است.

مبلغان آشنا به تاریخ اسلام و ایران به‌خصوص دوره هخامنشی در ایام نوروز با حضور در پایگاه جهانی تخت جمشید به شبهات مطرح‌ شده در این زمینه پاسخ می‌دهند.

پاسخگویی مبلغان در تخت‌جمشید به شبهات

روحانیون در بخش‌های مختلف دیگر نظیر غرفه کودک، موضوعات دینی و اجتماعی را در قالب شعر، بازی و مسابقه با اهداء جوایز به‌صورت غیرمستقیم به گردشگران کودک ارائه می‌کنند.

همچنین مبلغان مسلط به زبان‌های خارجی هم در غرفه توریست، آنان را با ایران و اسلام آشنا می‌سازند.

این خیمه تا روز ۱۳ فروردین سال آتی در خدمت گردشگران است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 14
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 7
  • IR ۰۷:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۸
    5 5
    حالا جای دیگه نبود حتما تخت جمشید و حتما هم القای اینکه هخامنشیان اصلا وحود نداشتند ، کوروش کافر بوده ، همه شاهان ظالم بودن فقط ما خوبیم و ....
    • SE ۱۵:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۸
      1 2
      متاسفانه آن شاهان خون آشام ظالم وجود داشتند و البته به کشورهای دیگر تجاوز کردند. فقط داریوش در بابل 5000 نفر انسان را به سیخ کشید. جای تعجب نیست که چرا مردم آن حکومت بزرگ از اسکندر به عنوان منجی استقبال کردند.
    • DE ۲۲:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۲
      3 0
      چنگيزخان مغول مردم را نوازش ميكرد!
  • IR ۰۷:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۸
    4 3
    خدا خیرشان دهد. اما بدانند تا زمانی که قاطعانه در مقابل ترویج خوی اشرافیگری و کاخ نشینی که تجلی آن همین تخت جمشید است نایستند، و منطق عالی اسلام برای برابری انسانها از ترس متهم شدن به سوسیالیست بودن مطرح نکنند، این افتخار به طاغوتهای تاریخ ادامه خواهد یافت.
  • IR ۰۷:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۸
    7 2
    بزرگترین مفسر قرآن شیعه حضرت علامه طباطبایی کوروش کبیر را همان پیامبر خدا ذوالقرنین میداند که نامش در قرآن کریم آورده شده بعد یک مشت جاهل تازه به دوران رسیده سعی دارند کوروش را ظالم معرفی کنند آن هم به دلیل فقر مطالعاتی و سیاست زدگی
    • SE ۱۵:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۸
      1 3
      اولا کوروش تخت چمشید را نساخت. ثانیا کوروش به اذعان خودش پرستنده خدایان بابل بود. ثالثا علامه طباطبایی صرفا بر اساس ادعای مرحوم ابوکلام آزاد صرفا این احتمال را مطرح کرد که حالا می دانیم حتی در حد احتمال هم درست نیست.
  • IR ۰۸:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۸
    4 2
    خخخخ مردم نمیخوان شما به شبه هاشون گاسخ بدید مردم میخوان شما متحجرها گم بشید
    • SE ۱۵:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۸
      5 5
      متحجر یعنی طرفدار سنگها و عصر حجر. اتفاقا تخت جمشید و پاسارگاد هر دو بنای سنگی هستند. و شما طرفدار این سنگهای ویرانه اید! پس متحجر خود تویی!
  • جلال IR ۰۹:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۸
    4 1
    تو تخت جمشید هم دست از سرمون بر نمی دارین اقا ما یه اینجا رو هیچ شبهه ای نداریم ولمون کنید
  • IR ۰۹:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۸
    1 2
    کار خوبی است چراکه قرار دادن دین در مقابل ملی گرایی مصداق بارز خیانت به دین و ملی گرایی است. هرکاری که پهلوی کرد بد نیست، پهلوی به مکه هم رفت به حرم امام رضا برای زیارت هم رفت(برای ریاکاری و حفظ ظاهر). متاسفانه بعضی روحانیون در اوایل انقلاب تاریخ ایران رو دشمن اسلام میدونستن چرا؟ چون پهلوی ازش حمایت کرده بود، پهلوی دزدی که حتی اسمش هم جعلی بود و برای معتبر نشان دادن خودش از اسامی ایران باستان استفاده کرد هیچ ربطی به تاریخ ایران نداره، در نتیجه : "قرار دادن دین در مقابل ملی گرایی مصداق بارز خیانت به دین و ملی گرایی است"
    • SE ۱۵:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۸
      2 5
      زنده کردن فرهنگهای طاغوتی و باستانی یک برنامه جهانی است و ربطی به پهلوی ندارد. در مصر هم فراعنه را دوباره زنده کردند. در ایران کوروش را. وجه مشترک هم دو هم بت پرستی است.
  • شیراز IR ۱۰:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۸
    3 0
    چرابه مسیرهای منتهی به تخت جمشیدونقش رستم رسیدگی نمیشه؟؟ نقش رستم رانگاه کنیدجاده اش ازیه رودخانه بدتره نمیتونن دوتاچراغ نصب کنن؟؟ واقعابایدتاسف خورد. نه سرویس بهداشتی نه محلی برای توریستهاکه حداقل یدیقه استراحت کنن کافیه یبارنقش رستم رادیده باشیدادم شرم میکنه ازاینهمه عقب موندگی.. ستون برق کنارجاده دریغ ازوصل یه لامپ
  • وطن پرست DE ۱۴:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۸
    3 1
    مسخره ترین کار ممکن. الان تو کلاس های درس دانشگاه هم نمی تونید با جوان ها ارتباط بگیرید اون وقت رفتید وسط جایی که نمی خوان دارید می گید بیایید هدایتتون کنیم؟ یعنی به اندازه سر سوزن کار تبلیغی بلد نیستید. دفعه بعد می رید تبلیغ وسط دیسکو؟
  • IR ۱۴:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۸
    0 0
    اصلا ما بخاطر دریافت پاسخ سؤالاتمون رفتیم تخت جمشید

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس