سفیر سابق آمریکا: ترمیم خرابی‌های پامپئو در وزارت خارجه سال‌ها طول می‌کشد

سفیر سابق آمریکا در اوکراین باحمله به عملکرد مایک پامپئو در زمان تصدی اش بر وزارت خارجه آمریکا تاکید کرد، جبران خسارتی که او به وزارت خارجه آمریکا وارد کرد "سالها" طول خواهد کشید.

به گزارش مشرق، ماری یووانوویچ، سفیر سابق آمریکا در اوکراین، در مصاحبه با  بیزینس اینسایدر بیان داشت: پامپئو "ناظر بر تهی کردن یک نهاد بزرگ" آمریکا بود.

 وی افزود که رکس تیلرسون، اولین وزیر امور خارجه ریاست جمهوری دونالد ترامپ، "این روند را آغاز کرد و پامپئو آن را ادامه داد، بنابراین آسیب هایی پایدار به بار آمد. "

آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه دولت جو بایدن، زمانی که سکان هدایت این وزارتخانه را به دست گرفت، متعهد به پیروی از حاکمیت قانون، حمایت از دیپلمات‌ها و کارمندان وزارت خارجه و ترویج سیاست‌های آمریکا در خارج از این کشور شد.

اما یووانوویچ به بیزینس اینسایدر گفت: "این کار به تلاشی متمرکز طی چند سال نیاز دارد برای آنکه نه تنها بافت وزارت خارجه آمریکا دوباره پیوندش را بازیابی کند، بلکه انواع منابع ضروری برای دیپلماسی آمریکا در اختیار آن قرار بگیرد. "

این سفیر سابق دولت آمریکا در کتاب خاطرات جدید خود با عنوان "درس‌هایی از لبه" درباره دیدگاه خود نسبت به پامپئو صراحت به خرج داده و گفت که ریاکاری پامپئو "دردآور بود" و از این بابت که آیا وزارت امور خارجه آمریکا "از خیانت‌های سال‌های پامپئو جان سالم به در خواهد برد" اظهار نگرانی کرد.

یووانوویچ یکی از بیش از دوازده شاهدی بود که در جریان تحقیقات مربوط به اولین استیضاح ترامپ در اواخر سال ۲۰۱۹ در کنگره آمریکا شهادت داد.

این سفیر پیشین آمریکا به بیزینس اینسایدر تاکید کرد، نحوه اجرای دیپلماسی از سوی آمریکا باید به همان شیوه ای که ارتش آمریکا پس از جنگ ویتنام دستخوش اصلاحات شد و سرویس‌های اطلاعاتی آمریکا پس از حملات تروریستی ۱۱ سپتامبر این کار را  کردند، مورد بازنگری قرار بگیرد.

او بیان داشت که دیپلماسی در سال ۲۰۲۲ باید "با چالش های قرن بیست و یکم به گونه ای برخورد کند که منعکس کننده بسیاری از ابزارهایی که اکنون در اختیار داریم و در روزگار سابق نداشتیم باشد. "

 یکی از مثال‌هایی که او برجسته کرد ظهور رسانه‌های اجتماعی و نحوه استفاده روزنامه‌نگاران، فعالان و دولت‌ها از آن برای گسترش آگاهی در مورد مسائل است.

یووانوویچ خاطر نشان کرد: وقتی در رسانه‌های اجتماعی پاسخ می‌دهیم، نیازی نیست که ۲۰ فرد مختلف در واشنگتن آن را تأیید کنند، اما می‌توانیم زیرک‌تر و مؤثرتر باشیم.

منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۷:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۷
    2 0
    پمپو هر شب کابوس می بیند
  • IR ۰۶:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۸
    0 0
    در واقع تیم ترامپ معتقد به اتحاد سفید بودند و سعی در جذب روسیه به کشورهای غربی داشتند. آن ها فقط چین و کشورهای اسلامی را دشمن می دانستند.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس