سفیر اوکراین درباره پیامدهای شکست کشورش برای غرب هشدار داد

سفیر اوکراین در لندن با بیان اینکه نباید با روسیه مماشات کرد، مدعی شد که مسکو پس از شکست کشورش به سمت غرب پیشروی می‌کند.

به گزارش مشرق، «وادیم پریستایکو» این مطلب را در جمع مخالفان جنگ مطرح کرد که پس از راهپیمایی در خیابان‌های لندن در میدان مشهور ترافالگار تجمع کرده بودند. آنها شعار «ما در کنار اوکراین ایستاده‌ایم» سر می‌دادند و پلاکاردهایی را حمل می‌کردند که روی برخی از آن‌ها نوشته بود «جنگ پوتین را متوقف کنید» و «منطقه پرواز ممنوع اعلام کنید»

سفیر اوکراین شرایط کشورش را انتخاب بین پیروزی در جنگ یا مردن توصیف کرد و افزود: "اشتباه نکنید، کار روسیه با اوکراین تمام شود، به سمت غرب پیش‌روی خواهد کرد. " وی با بیان این ادعا که با روسیه نباید مماشات و بحث کرد خاطر نشان ساخت که باید جلوی پیشروی مسکو را گرفت.

به گزارش ایرنا، ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه روز ۲۱ فوریه گذشته (دوم اسفندماه ۱۴۰۰) با انتقاد از بی‌توجهی غرب به نگرانی‌های امنیتی مسکو، استقلال جمهوری‌های خلق دونتسک و لوهانسک را در منطقه دونباس به رسمیت شناخت.

پوتین سه روز پس از آن، پنجشنبه ۵ اسفند نیز عملیاتی نظامی که آن را "عملیات ویژه" خواند، علیه اوکراین آغاز کرد و به این ترتیب روابط پرتنش مسکو- کی‌یف به رویارویی نظامی تغییر وضعیت داد. درگیری ها در اوکراین و نیز واکنش ها به اقدام روسیه همچنان ادامه دارد.

بوریس جانسون نخست وزیر انگلیس پیشتر هشدار داده بود که پوتین باید در جنگ اوکراین شکست بخورد چرا که اگر پیروز شود در مرزهای این کشور متوقف نمی شود و به پیشروی خود ادامه خواهد داد.  

وی شنبه گذشته با ایراد سخنانی در نشست حزب حاکم محافظه‌کار که در شهر بلک‌پول برگزار شد اظهار داشت که اگر روسیه در جنگ اوکراین پیروز شود، به پیشروی خود ادامه داده و این مساله می تواند عواقبی برای گرجستان و مولداوی به همراه داشته باشد.

نخست وزیر انگلیس افزود: این به معنای آغاز عصر جدیدی از ارعاب در سراسر اروپای شرقی، از بالتیک تا دریای سیاه خواهد بود و چراغ سبز به گسترش نظام خودکامه بشمار می‌رود. جانسون برهمین اساس مدعی شد که اکنون لحظه انتخاب بین آزادی و ظلم است.

این درحالیست که رهبران جهان نیز اواخر هفته گذشته در چارچوب اجلاس ناتو، گروه ۷ و شورای اروپا در بروکسل گردهم آمده تا در خصوص موضوع اوکراین بحث کنند. گروه هفت و ناتو با صدور بیانیه هایی تاکید کردند که از هیچ تلاشی برای حمایت از اوکراین دریغ نخواهند کرد.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۰:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۸
    0 1
    کشور اوکراین باید تبدیل به کشور فدرال شود به سه بخش غربی و شرقی و جنوبی تقسیم شود که بخش غربی برای اوکرانی ها و بخش های جنوبی و شرقی برای روس ها
  • IR ۱۰:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۸
    0 1
    آمریکا ؛ گاوهای بولوند چشم آبی شیرده پرورش می دهد ــــــ سرانجام با توطئه ودخالت های آشکار و نهان و کارگردانی آمریکا ؛ و بازی موفق مهره یهودی ــ رییس جمهور به ظاهر دلقک اوکراین ــ در یک جنگ زرگری تمام عیار(سیاست تحریک حداکثری)؛ پای روسیه در باتلاق جنگ اوکراین وارد شد. اکنون آمریکا به کمک رسانه هایش از روسیه غولی می سازد که هر لحظه تصمیم دارد کشورهای اروپایی را یک لقمه چپ کند. و بدین ترتیب ؛ آمریکای پس از ترامپ ؛ با انبوهی از مشکلات ؛ موفق گردید ، بحران های خود را صادر نماید. و مهار دو جانبه ای در اروپا ایجاد نماید: از یک سو روسیه را با تحریم اقتصادی و تهاجم رسانه ای و بحران های سیاسی مهار زده و به سقوط بکشاند . و از سوی دیگر ؛ نژاد جدید گاوهای شیرده؛ این بار؛ بولوند چشم آبی اروپایی (آلمان ، فرانسه ؛ فنلاند ؛ سوئد ، هلند؛ نروژ ؛ لهستان و .....) را ــ همانند گاوهای شیرده خلیج فارس ــ سر کیسه کند و کارخانه های اسلحه سازی خود را رونق بخشد و سلاح های بنجل خود را به اروپایی ها بیندازد. از نتایج بدیهی این آتش افروزی آمریکایی : 1- فرار سرمایه های اروپایی به آمریکا 2- فرار مغزهای اروپایی به آمریکا 3- فرار سایر نخبگان (هنری ؛ ورزشی و..... ) به آمریکا می باشد. و برای قدردانی از بازی موفق دلقک اوکراینی ؛ در فریب روسیه ؛ به جای اسکار ؛ جایزه صلح نوبل به او داده می شود. زلنسکی: «من تبعه رژیم صهیونیستی هستم و شهروند اسرائیل! اما در اوکراین زندگی می‌کنم» به خاطر بیآوریم: آمریکایی ها ؛ به کابوی Cowboy معروفند. کابوی یعنی گاوچران یعنی: متخصص شناسایی ، به دام انداختن ؛ رام سازی و پرورش گاو وحشی .

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس