حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان راهکار خنثی سازی تحریم‌هاست

سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی حمایت از شرکت‌های دانش بنیان را راهکار ایجاد اشتغال پایدار، حذف فقر و خنثی سازی تحریم‌ها دانست.

به گزارش مشرق، احمد راستینه در خصوص شعار حمایت از تولید دانش بنیان و اشتغال زایی گفت: یکی از دغدغه‌های مسوولان نظام جمهوری اسلامی حل مشکل بیکاری به عنوان مهمترین خواسته و مطالبه جوانان کشور است.

نماینده مردم شهرکرد در مجلس ادامه داد: آنچه که می‌تواند زندگی یک جوان را هدفمند کند و رضایت مندی را در جامعه جوانان افزایش دهد، ایجاد فرصت‌های شغلی پایدار و توزیع عادلانه آن است.

توسعه شرکت‌های دانش بنیان راهکاری مهم برای ایجاد اشتغال پایدار

سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس تصریح کرد: همه کشورهای دنیا برای ایجاد اشتغال پایدار به سمت صنعت و فناوری‌های نوین حرکت می‌کردند، یکی از راهکارهای به دست آوردن صنعت هایتک و فناوری‌های نوین متناسب با نیاز جامعه امروز، تمرکز و توجه به شرکت‌های دانش بنیان به عنوان پرچمداران تحول در عرصه علم و دانش و دستیابی به روش‌ها و فناوری نوین برای رفع نیازمندی‌های اقتصادی و تجاری کشور است.

وی تاکید کرد: در سال‌های گذشته با سیاست‌گذاری‌ها و راهبری‌های مقام معظم رهبری کشور به سمت فناوری‌های نوین و حمایت از جوانان برای توسعه مراکز دانش بنیان هدایت شد.

 ۶ هزار شرکت دانش بنیان آماده ایجاد تحولی چشمگیر در عرصه اقتصاد کشور

راستینه اظهار داشت: در سال‌های اخیر ایجاد شرکت‌های دانش‌بنیان با رشد چشمگیری افزایش یافته است به طوری که امروز بیش از شش هزار شرکت دانش بنیان آماده ایجاد تحول چشمگیر در عرصه اقتصاد و علم و دانش هستند. جوانان عزیز ما در قالب شرکت‌های دانش‌بنیان با طراحی پلت‌فرم‌های جدید در عرصه علم اقتصاد رشد ایجاد کردند، اگر این مجموعه‌ها از طرف دولت مورد حمایت ویژه قرار گیرند، در آینده نزدیک شاهد رشد و توسعه جهشی اشتغال‌های نوین خواهیم بود.

راستینه گفت: لذا نامگذاری سال ۱۴۰۱ به نام حمایت از شرکت‌های دانش بنیان و ایجاد اشتغال پایدار ناشی از یک نگاه هوشمندانه متناسب با ظرفیت‌های واقعی کشور است و که نشان‌ دهنده اعتماد به جوانان در سیاست‌های کلان مقام معظم رهبری است که ثمره آن رشد و شکوفایی اقتصاد کشور خواهد بود.

حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان راهکار خنثی‌سازی تحریم‌هاست

راستینه حرکت کشور به سمت تولید علم و دانش و استفاده از شرکت‌های دانش‌بنیان برای ایجاد اشتغال را راهکاری مهم برای خنثی سازی تحریم ها خواند و گفت: شرکت های دانش بنیان در مرزهای علم حرکت می کنند لذا تحریم پذیر نیستند. علاوه بر این شرکت های دانش بنیان می‌توانند تحریم‌های آمریکا علیه صنایع و تولیدات ایران را خنثی کنند.

سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: در طول ۴۲ سال عمر انقلاب اسلامی، ملت ایران هر روز با تمرکز بر علم و فناوری در راستای توسعه واحدهای دانشگاهی بر پایه ایجاد فناوری‌های نوین حرکت می‌کنند.

اشتغالزایی موجب حذف فقر مطلق می‌شود

راستینه تصریح کرد: برای کاهش فقر مطلق باید به سمت توسعه اشتغال و ایجاد ثروت و خلق فرصت‌های جدید شغلی حرکت کنیم، شرکت‌های دانش‌بنیان ظرفیت‌های بی‌نظیری هستند که می‌توانند با ایجاد فرصت های جدید شغلی و با تولید ثروت رشد اقتصادی کشور را رقم بزنند.

وی ادامه داد: با افزایش رشد اقتصادی به سمت افزایش سرانه بهره‌مندی هر ایرانی از ثروت ملی حرکت خواهیم کرد و با افزایش سرانه های رشد اقتصادی می‌توانیم فقر مطلق را که چهره‌ نازیبای اقتصاد ماست برطرف کنیم.

نماینده مردم شهرکرد در مجلس اظهار داشت: سیاستگذاری اخیر مقام معظم رهبری از یک نگاه هوشمندانه برای عبور از تحریم‌ها و ایجاد فناوری‌های نوین برای رقابت در عرصه های بین المللی ناشی می‌شود.

وی تاکید کرد: یک اقتصاد پویا اقتصادی است که بتواند علاوه بر تامین نیاز داخل توان رقابت در عرصه های بین المللی را داشته باشد و شرکت‌های دانش‌بنیان با توجه به این که مبتنی بر خلق دانش و فناوری حرکت می‌کنند ظرفیت رقابت در عرصه های بین المللی را با واحدهای فناور و شرکت های بزرگ اقتصادی دنیا دارند.

لزوم هم‌افزایی ملی دستگاه‌های اجرایی برای حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان

وی تاکید کرد: در این سیاست گذاری باید همه دستگاه ها به یک هم افزایی ملی برای حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان برسند، این هدف با یک اراده ملی و ایجاد کاردارهای اقتصادی در سفارتخانه های مختلف و ایجاد یک هم افزایی ملی بین وزارت امور خارجه و وزارت اقتصاد و وزارت صمت و معاونت علمی ریاست جمهوری محقق شود. این هم افزایی شرکت‌های دانش بنیان را وارد رقابت بین المللی در عرصه جهان خواهد کرد.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس