اقتصاد دانش‌بنیان راهکار جدی برای حذف فقر مطلق است

سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی، اقتصاد دانش‌بنیان را گامی جدی در راستای اقتصاد مقاومتی و ایجاد رونق اقتصادی و در نتیجه ریشه‌کن کردن فقر در جامعه خواند.

به گزارش مشرق، حجت‌الاسلام احمد حسین فلاحی با اشاره به نامگذاری سال ۱۴۰۱ به نام سال اقتصاد دانش بنیان و اشتغالزایی از سوی رهبر معظم انقلاب گفت: توجه به پارک‌های علم و فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان در اولویت کاری کشورهای جهان قرار دارد.

سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس افزود: کشور ترکیه ۶۰ هزار شرکت دانش بنیان دارد و این در حالی است که با وجود ظرفیت‌های زیاد در حوزه نیروی انسانی متخصص در کشور ما تعداد شرکت‌های دانش‌بنیان در ایران در حدود شش هزار شرکت است.

فلاحی اظهار داشت: قانون جهش تولید دانش بنیان را در مجلس به تصویب رسیده است و ایرادات شورای نگهبان به این مصوبه نیز رفع شده است در این قانون حمایت و توجه به شرکت‌های دانش بنیان در اولویت قرار گرفته و تلاش شده تا با حمایت‌های جدی از این شرکت‌ها زمینه برای بومی‌سازی اقتصاد آن هم از نوع دانش‌بنیان در کشور انجام شود.

وی خاطرنشان کرد: در این طرح درآمدهای حاصل از عوارض گمرکی ناشی از واردات کالا به کشور به حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان اختصاص یافته تا بتوانیم از این طریق با گسترش این شرکت‌ها در مسیر بومی‌سازی اقتصاد و اشتغال نیروهای متخصص گامی جدی برداریم.

سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس یادآور شد: سه میلیون و ۵۰۰ هزار دانشجو در کشور در حال تحصیل هستند و علاوه بر آن کشور ما از نیروهای متخصص زیادی نیز برخوردار است که می‌توانند در زمینه اقتصاد دانش‌بنیان کمک‌های قابل توجهی به کشور داشته باشند.

نماینده مردم همدان در مجلس تصریح کرد: اقتصاد دانش بنیان از یک‌سو می‌تواند ما را در بومی‌سازی اقتصاد یاری رساند و از سوی دیگر زمینه را برای اشتغال نیروهای جوان و متخصص فراهم آورد و گامی جدی در راستای اقتصاد مقاومتی و ایجاد رونق اقتصادی و در نتیجه ریشه‌کن کردن فقر در جامعه است.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • علی IR ۱۴:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۷
    0 0
    فکر کنم از آن مهمتر برای رفع فقر جلوگیری از ویژه خواریها رانت حقوقهای نجومی ونیمه نجومی وتوجه بیشتر به داخل کشور وصرف بیت المال در این مسیر است
  • ب IR ۱۴:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۷
    0 0
    اگر رهبری نمی گفتند بازهم به ذهن فعال شما می رسبد کافی است فرمایشی صورت بگیرد زمین و زمان را به آن پیوند می زنید از خودتان چی دارید تو دوسال چی کردید برای کم کردن فقر ، نه رفع کلی آن ، شما مردم را به فقر می برید

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس