کد خبر 1355978
تاریخ انتشار: ۷ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۴:۵۱
آلمان از رژیم صهیونیستی سیستم دفاعی موشکی خریداری می کند

روزنامه آلمانی بیلد گزارش داد که "اولاف شولس" صدراعظم آلمان و "ابرهارد زورن"، رئیس ستاد کل نیروهای مسلح این کشور در مورد احتمال خرید سامانه دفاع موشکی پیکان ۳(ختس ۳) از اسرائیل گفتگو کرده اند.

به گزارش مشرق، روزنامه آلمانی بیلد روز یکشنبه نوشت: چنین خریدی برای آلمان ۲ میلیارد یورو هزینه خواهد داشت و سیستم موشکی ضد بالستیک (پیکان ۳) در سال ۲۰۲۵ فعال و عملیاتی خواهد شد.

براساس این گزارش، سیستم دفاعی پیکان ۳ از طریق رادارهای قوی می تواند لهستان، رومانی و منطقه بالتیک را پوشش دهد.

وزارت دفاع رژیم صهیونیستی در ژانویه سال جاری اعلام کرد که آزمایش‌های موفقیت‌آمیز سامانه دفاع موشکی پیکان ۳ را که برای رهگیری موشک‌های بالستیک خارج از جو زمین طراحی شده است، همراه با ایالات متحده انجام داده است.

به گزارش جروزالم‌پست، این سیستم برای مقابله با موشک‌های بالستیک طراحی شده است و آزمایش آن در پایگاهی در مرکز فلسطین اشغالی صورت گرفت.

(پیکان) ۳ نوعی سیستم ضد موشک بالستیک است که به‌صورت مشترک توسط شرکت صنایع هوایی رژیم صهیونیستی و شرکت بویینگ امریکا طراحی و ساخته شده است.

برنامه موشکی رژیم صهیونیستی که از جمله عوامل بر هم زدن ثبات و امنیت در منطقه غرب آسیا است تحت حمایت‌های مالی آمریکا قرار دارد و واشنگتن سالانه صدها میلیون دلار برای کمک به این برنامه موشکی هزینه در نظر می‌گیرد.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۵:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۷
    0 1
    مستقیم از اشغالگرتان آمریکا بخرید البته نمی دهند - اما یانکی ها دلالی صهیون هارا و ... در نظردارند و تمام اروپا را با اسرائیل عوض نمی کند
  • IR ۱۹:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۷
    0 0
    خیلی دفاعی عمل میکنه حتما بخخخرررییددد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس