کد خبر 1355655
تاریخ انتشار: ۶ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۴:۰۷
ورود بیت کوین به معاملات نفت روسیه

روسیه در حال بررسی ارزهای دیجیتالی به عنوان یکی از راههای پرداخت پول فروش نفت و گاز است.

به گزارش مشرق، پاول زاوالنی، مدیر کمیته انرژی پارلمان روسیه اعلام کرد کشورهای دوست که نفت از روسیه خریداری می کنند، می توانند پول آن را با استفاده از ارز ملی خود یا ارزهای دیجیتالی پرداخت کنند.

ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه چهارشنبه گذشته اعلام کرده بود روسیه از کشورهای غیردوست خواهد خواست پول خرید گاز را به روبل پرداخت کنند.

چین و ترکیه در میان کشورهای دوستی هستند که می توانند از ارزهای ملی خود برای پرداخت پول انرژی روسیه استفاده کنند. زاوالنی همچنین اظهار کرد: ما مدت زیادی است که به چین پیشنهاد کرده ایم پول خرید نفت و گاز به روبل و یوان تسویه شود. ترکیه هم می تواند از لیر و روبل استفاده کند. امکان تجارت با بیت کوین هم وجود دارد.

شبکه بی بی سی به نقل از یک محقق انرژی نوشت: بیت کوین می تواند در پرداخت پول نفت و گاز روسیه، جایگزینی برای ارزهای رایج باشد اما جایگزین بسیار متغیری است.

بر اساس گزارش اویل پرایس، پوتین هفته گذشته اظهار کرده بود تصمیم گرفته ام برای گازی که به کشورهای متخاصم عرضه می‌شود، از روبل استفاده شود. وی همزمان تاکید کرد روسیه به تامین گاز طبیعی مطابق با حجم و قیمت توافق شده ادامه می دهد. دولتهای اروپایی این درخواست را رد و اعلام کردند چنین اقدامی نقض قرارداد خواهد بود.

منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس