کد خبر 1355425
تاریخ انتشار: ۵ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۵:۰۵
توانمندی‌های نظامی حزب الله لبنان/از مراکز موشکی تا قدرت پهپادی

پیشرفت‌های حزب الله لبنان طی سال‌های اخیر به خصوص در زمینه موشکی و پهپادی بیش از پیش قابل مشاهده بوده است.

به گزارش مشرق، طی سال‌های اخیر حزب الله لبنان در زمینه‌های مختلف نظامی پیشرفت‌های خیره کننده‌ای داشته است.

به گزارش «مرکز مطالعات راهبردی و بین المللی»، مستقر در «واشنگتن دی سی»، مراکز نظامی حزب الله لبنان عمدتا از راکت‌ها تشکیل شده است؛ تعداد زیاد این راکت‌ها آن‌ها را به سلاح‌های مؤثر تبدیل می‌کند.

گزارش عید///// توانمندی‌های نظامی حزب الله بینان

به گفته منابع رژیم صهیونیستی، حزب الله در آستانه جنگ لبنان در سال ۲۰۰۶ حدود ۱۵ هزار موشک و راکت در اختیار داشت که در جریان درگیری ۳۴ روزه، نزدیک به ۴ هزار راکت به سمت اراضی اشغالی شلیک کرد.

گزارش عید///// توانمندی‌های نظامی حزب الله بینان

حزب الله لبنان از آن زمان به بعد قابلیت‌های موشکی خود را افزایش داده و برآوردها حاکی از آن است که در حال حاضر این جنبش مقاومت ۱۵۰ هزار موشک و راکت در اختیار دارد.

دستیابی حزب الله به این تسلیحات همچنین چشم انداز گسترش فناوری موشکی و دانش فنی این گروه را افزایش می‌دهد.

اما قابلیت‌های نظامی حزب الله لبنان تنها محدود به موضوع موشکی خلاصه نمی‌شود و اکنون توانمندی‌های این گروه در زمینه پهپادی مشاهده می‎شود.

گزارش عید///// توانمندی‌های نظامی حزب الله بینان

پایگاه «جروزالم پست در گزارشی با عنوان توان پهپادهای حزب الله لبنان اکنون در معرض نمایش قرار دارد، به توانمندی حزب الله لبنان در این زمینه پرداخته است.

این پایگاه اذعان می‌کند «حزب الله لبنان به طور فزاینده‌ای نشان می‌دهد که قابلیت ساخت هواپیماهای بدون سرنشین را دارد.»

گزارش عید///// توانمندی‌های نظامی حزب الله بینان

حزب‌ الله قوی‌ترین نیروی نظامی لبنان، مجهز به تسلیحات پیشرفته، آموزش و تجربه عملیاتی است که در طول سال‌های جنگ با رژیم صهیونیستی و بحران سوریه به دست آورد.

در طول جنگ دوم لبنان، مفهوم عملیاتی حزب الله در جنوب لبنان با فعالیت دفاعی روی زمین همراه با پرتاب موشک و راکت به اهداف غیرنظامی برای بازدارندگی در برابر رژیم صهیونیستی مشخص شد.

گزارش عید///// توانمندی‌های نظامی حزب الله بینان

در سال‌های اخیر حزب الله لبنان استفاده از هواپیماهای بدون سرنشین را در کنار ارتقای قابلیت‌های خود گسترش داده است.

علاوه بر این پهپادها، حزب الله لبنان موشک‌های ساحلی و ضد تانکی را در اختیار دارد؛ حزب الله هزاران موشک ضد تانک از جمله سیستم‌های نسل سومی را دارد که می‌توانند به بیشتر تسلیحات ارتش رژیم صهیونیستی و ارتش‌های غربی نفوذ کنند.

گزارش عید///// توانمندی‌های نظامی حزب الله بینان

همچنین برآورد می‌شود که حزب الله لبنان علاوه بر سیستم‌های موشکی قابل حمل مانند SA-۷ و SA-۱۴، دارای سیستم‌های پیشرفته‌ای مانند SA-۸، SA-۱۷ و SA-۲۲ است.

پیش از این «سید حسن نصرالله»، طی مصاحبه‌ای با شبکه تلویزیونی المیادین گفت که حزب الله توانایی حمله به هر نقطه از اراضی اشغالی را دارد؛ وی گفت که حزب الله دو برابر یک سال پیش موشک‌های هدایت‌شونده دقیق در اختیار دارد.

منبع: میزان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس