کد خبر 1355410
تاریخ انتشار: ۵ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۶
سردار سلیمانی نمایه

کتاب «من قاسم سلیمانی هستم، سرباز ولایت»، در راستای بیان ابعاد مختلف شخصیت شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی سیدالشهدای جبهه مقاومت گردآوری شده است.

به گزارش مشرق، کتاب «من قاسم سلیمانی هستم، سرباز ولایت»، در راستای بیان ابعاد مختلف شخصیت شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی سیدالشهدای جبهه مقاومت گردآوری‌شده است، خبرگزاری میزان در سلسله برش‌هایی، به بازخوانی این کتاب می‌پردازد.

فصل چهار، بخش چهارم|غزه

رژیم صهیونیستی کـه از لبنـان و حزب‌الله و نیروهـای مقاومت شکست خورد بـه فکر انتقام و جنگی دوباره بود، از همین رو تابستان ۸۷ بـه غـزه حمله کرد، جنگی که ۲۲ روز طـول کشید و بعداً معلـوم شد شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی باز به یـاری جبهـه مقاومت رفتـه بـود.

عید ۵/نقش محوری شهید سلیمانی در تشکیل حشـد الشـعبی عراق و بسـیج مردمـی در سوریه

در این جنگ بـرای اولین بار موک‌های فجـر ۵ علیـه رژیم صهیونیستی استفاده شد و شهرهای فلسطین اشغالی مــورد اصابـت قـرار گرفت. سال ۹۳ حاج قاسم در پیامی بـه فرماندهـان مقاومت فلسطینی دربـاره گوشه‌ای از واقعیات جنگ ۲۲ روزه سخن گفت: ما در محضر خدای عزوجل، با شهدا عهـد می‌بندیم که بر عهد خود پایبنـد بمانیـم و دگرگون نشویم، همان‌گونه کــه بودیم و هستیم بــه تکلیف دینی خـود در حمایت از مقاومت عمل کنیم، ما تأکید می‌کنیم که در اصرار برای پیروزی مقاومت و بالا بردن آن تا پیـروزی ادامه خواهیم داد.

محور مقاومت شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی در سال ۱۳۸۹ با حکم حضرت آیت‌الله خامنه‌ای فرمانده معظم کل قـوا با یک درجه ارتقا بـه درجه سرلشکری نائل آمد، اما هنوز هم در افکار عمومـ همه ایشان را حاج قاسم می‌خواننـد، اما این پایان ماجرا نبود.

عید ۵/نقش محوری شهید سلیمانی در تشکیل حشـد الشـعبی عراق و بسـیج مردمـی در سوریه

با توطئه جدید غـرب و پشـتیبانی مالی کشـورهایی مانند عربستان سعودی، که به شکل‌گیری گروهک‌هـای تروریستی تکفیری اعم از داعش و جبهه‌النصره در منطقه انجامیـد، شهید سلیمانی مأموریتی تازه یافـت و آن‌هم مقابله با این تهدیـدات در دو کشور عراق و سوریه بود.

شهید سلیمانی با کمک شهیدان همدانی و تقوی در عراق حشدالشعبی و در سوریه بسیج مردمی را شکل داد و با کمک آن‌ها و هدایت و مشاوره نیـروی قـدس سـپاه، طـی ۶ سال، بساط تروریست‌ها در این دو کشـور تقریباً جمـع شد، درواقع باید این‌طور گفت که ایشان و نیروهایش که با درخواست رسمی دولت‌های سوریه و عراق، به این دو کشور رفتـد، مانع سقوط دمشق و بغـداد شدند و هم او بود که با سفر به مسکو، نقش به سزایی در همراه کردن روسیه و پوتیـن بـرای ورود بـه میـدان نبـرد سوریه داشت.

عید ۵/نقش محوری شهید سلیمانی در تشکیل حشـد الشـعبی عراق و بسـیج مردمـی در سوریه

در تاریک‌ترین لحظات هجوم داعش به عراق و زمانی که مسئولان این کشور ملتمسانه به دنبال دریافت کمک از امریکا و ایران بودند، تنها یک نفر بود که توانت مسیری امیدوارکننده برای مقابله با داعش در دروازه‌های بغـداد فراهـم کند.

عید ۵/نقش محوری شهید سلیمانی در تشکیل حشـد الشـعبی عراق و بسـیج مردمـی در سوریه

حاج قاسم سلیمانی، فرمانده نیروی قدس ایران با هماهنگی مستقیم بـا فرمانـده کل قـوا امام خامنه‌ای، اجازه کمک گسترده نظامی به عراق برای مقابله بـا داعش را به‌دست آورد، جنگنده‌هـای ایرانی بـا هماهنگـی دولت عراق ستون‌های داعش را در نزدیکی سامرا بمباران کرده و با کند کردن پیشروی داعش اجازه تشکیل یک حلقه دفاعی به دور بغـداد برای جلوگیری از نفوذ تروریست‌های تکفیـری را فراهـم کردند.
در مرحله بعدی کمک‌های نظامی به سمت کردها سرازیر شد و در نهایت اولین گام در عقب راندن داعش با عملیات مشـترک نیروهـای کرد و ارتش عـراق شهر آمرلی آزاد شد، نبرد علیـه داعش در سوریه و عراق از آن پـس نزدیک به چهار سال دیگر به طول انجامید تا زمانی که ابوکمال اولیـن شهری که در سوریه بـه تصرف داعش در آمده بود، در عملیاتی تخت فرماندهی سردار قاسم سلیمانی آزاد شد.
منبع: میزان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس