کد خبر 1355401
تاریخ انتشار: ۶ فروردین ۱۴۰۱ - ۰۷:۳۲
تسهیل صدور مجوز ها گام نخست برای رونق اشتغال

یک کارشناس اقتصادی با بیان اینکه مجوزهای کسب و کار عامل قدرت نمایی دستگاه های اجرایی است، گفت: تسهیل صدور مجوز نقطه شروع خوبی برای از بین بردن موانع پیش روی کارآفرینان و بنگاه های خرد است.

به گزارش مشرق، علی سرزعیم، کارشناس اقتصادی،‌اظهار کرد: اگرچه صدور مجوز کسب و کار به خودی خود بد نیست اما شرایط صدور مجوزهای کسب و کار در کشور ما به قدری درگیر بوروکراسی شده که یکی از موانع ورود به صنعت و رقابتی شدن محسوب می‌شود که از یک سو فرصت اشتغال را از بین می‌برد و از سوی دیگر رفاه مصرف کننده را قربانی می‌کند.

بیشتر بخوانید:

آخرین وضعیت درگاه ملی صدور مجوزهای کسب و کار

این کارشناس اقتصادی افزود: دولت باید توجه داشته باشد که با تسهیل فرایند صدور مجوز کسب و کار، کارآفرینان با موانع کمتری روبرو می‌شوند که این موضوع رقابت و انگیز تولیدکننده را افزایش می‌دهد که همین امر در نهایت منافع مصرف کننده را تأمین می‌کند؛ با این حال در کشور ما با محدود و مشروط کردن فعالیت بنگاه‌ها به مجوزهای کسب و کار، علاوه بر اینکه شاهد کاهش کیفیت هستیم، رقابت نیز از بین رفته است.

وی مجوزهای کسب و کار را عامل قدرت نمایی دستگاه‌های اجرایی عنوان کرد و گفت: محدود کردن فعالیت کسب و کارها به دریافت مجوز منجر به ایجاد انحصار می‌شود، بنابراین تسهیل فرایند صدور مجوز کسب و کار نقطه شروع خوبی برای از بین بردن موانع پیش روی کارآفرینان و بنگاه‌های خرد است.

این کارشناس اقتصادی با اشاره به اینکه راه اندازی سامانه یکپارچه مجوزدهی راهی برای کاهش بوروکراسی‌های اداری است، بیان کرد: وضعیت به شکلی است که مراحل دریافت مجوز، کندی یا فساد در مراحل انجام کار، انحصار و امضاهای طلایی را به دنبال دارد که سامانه یکپارچه می‌تواند این مشکلات را مرتفع کند.

سرزعیم با اشاره به اینکه با راه اندازی سامانه یکپارچه، موانع و سنگ اندازی های پیش پای مشاغل به حداقل می‌رسد، تصریح کرد: در راستای بهبود فضای کسب و کار تمامی دستگاه‌ها باید جهت تسهیل امور همکاری داشته باشند.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • DE ۰۹:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۶
    0 0
    شعار بسه تو رو خدا
  • کارمند اتحادیه IR ۱۰:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۶
    0 0
    حدود یک ما ه واندی است که سامانه اصناف ایرانیان دچار مشکل شده وامکان صدور وتمدید پروانه کسب وجود ندارد علی رغم پیگیریهای فراوان تا امروز مشکل مرتفع نشده است این موضوع را می توانید از اتحادیه های صنفی سوال نمایید
  • حمید IR ۱۱:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۶
    0 0
    اقا چرا جو میدید همش نمایشیه من برای مجوز آموزشگاه رانندگی یکسال پیگیرم الانم پیگیرم اصلا هیچ کس جواب نمیده فقط سرکار میزارن و مانور تبلیغاته

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس