کد خبر 1355193
تاریخ انتشار: ۵ فروردین ۱۴۰۱ - ۰۶:۰۳
تزریق نمایه واکسن نمایه انسولین

متخصص بیماری‌های عفونی گفت: بعضی پزشکان، برخی بیماران خود را به عدم تززیق واکسن ترغیب می‌کنند و نتیجه آن مراجعه بیمار با فرم شدید بیماری کرونا به مطب‌هاست.

به گزارش مشرق، محمدرضا ناظر متخصص بیماری‌های عفونی، با اشاره به آخرین تغییرات در روند گردش اُمیکرون در جامعه، اظهار کرد: ما امروز در انتهای پیک ششم قرار داریم اما اینکه می‌گویند اُمیکرون سویه خطرناکی نیست، اشتباه است. اما ثابت شده کسانی که به ویروس  اُمیکرون مبتلا می‌شوند ۴.۴ درصد در برابر سویه دلتا ایمنی بیشتری کسب می‌کنند. البته این در کشورهایی است که هنوز سویه دلتا فعال است.

بیشتر بخوانید:

روایت ۶ واکسن کرونای ایرانی در باشگاه واکسن‌سازان جهان

وی درباره احتمال ابتلای دوباره بیماران به اُمیکرون، افزود: کسانی که پروتکل‌های بهداشتی را رعایت نکنند ممکن است دوباره به امیکرون مبتلا شوند، از این رو باید فاصله اجتماعی و تمامی پروتکل‌ها را رعایت کنند.

ناظر تأکید کرد: مشکل امروز ما در کرونا واکسن نزدن برخی هاست؛ باید تأکید کنم تنها متخصصان عفونی می‌توانند درباره واکسن نزدن یا زدن بیماران توصیه کنند و متأسفانه برخی پزشکان برخی بیماران خود را به عدم تززیق واکسن ترغیب می‌کنند و نتیجه آن مراجعه بیمار با فرم شدید بیماری کرونا به مطب‌هاست.

وی تأکید کرد: تجربه در ویروس اُمیکرون نشان می‌دهد افرادی که واکسن نزده‌اند شدت اُمیکرون در آنها کمتر از دلتا نبوده است و حتی مشاهده است که آن‌ بیماران بستری شده‌اند و یا مجبور شده‌ایم داروها را با شدت بیش‌تری برای آنها تزریق کنیم.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 24
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 4
  • IR ۰۷:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۵
    38 2
    سوال صحیح اینه : چرا برخی افراد با وجود اینهمه اطلاعات ضد و نقیض و سعی و خطاهای مکرر و مشاهده بی خاصیت بودن مایعی که نام آن را واکسن گذاشته اند و پس از تزریق سه نوبت، باز هم از ابتلا جلوگیری نمیکند، حاضر به تزریق نوبتهای بعدی میشوند؟
    • IR ۱۵:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۵
      1 31
      سمبل خریت!
  • IR ۰۸:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۵
    41 5
    تو دوست داری واکسن بزنی بزن.
    • مهرداد IR ۱۰:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۵
      5 39
      ولی تو نمیتونی چون دوست نداری نزنی. تو نمیتونی برای جامعه قانون تعیین کنی، قانونی که برای عموم تصویب و صادر میشه تو و امثال کم خرد تو هم باید تابع اون باشند .
    • به مهراد IR ۱۲:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۵
      36 3
      قانونی درباره اجباری بودن واکسن در مجلس یا هیات دولت تصویب نشده . اول باید قانون تصویب بشه
    • IR ۱۲:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۵
      29 3
      خطاب به 10:18 اول: برای زدن واکسن قانونی تصویب نشده نظرت رو اصلاح کن دوم : حضرت آقا سفارش کردند عموم جهت جلوگیری از انتشار بیماری واکسن داخلی بزنند (مطابق نظر دانشمندان ایرانی) سوم : رئیس جمهور اشاره کردند زدن واکسن اقناعی باید باشه چهارم : رئیس جمهور هم به استفاده ضروری از طب سنتی ایرانی اسلامی در کنار طب امروزی در مواجهه با کرونا اشاره کردند پنجم : صدا و سیما باید حرف مخالفین واکسن رو سانسور نکنه تا همانند دهه ی 60 و 70 که در رابطه با مسائل انقلاب و نظام اسلامی مناظره برگزار می شد، نظرات مطرح بشه تا اقناع سازی انجام بشه. ششم : سازمان بهداشت جهانی طبق سند راهبردی آمریکا یکی از زیر مجموعه های پوششی ایالات متحده است برای اثر گذاری رو جوامع برای ایجاد نظم نوین جهانی، پس زیاده روی نکنیم عزیزان
    • IR ۱۵:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۵
      1 27
      نظرمهرداد كاملا درسته، البته واكسن سینوفارم كوچكترین تاثیری نداشت ولی بركت عالی عمل كرد. پس شعور داشته باشید و واكسن بزنید. یا اینكه كتاب لطفا گوسفند نباشید رو مطالعه كنید.
  • US ۰۸:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۵
    32 8
    چرا برخی افراد واکسن نمی‌زنند؟ چون عقل دارند و فریب رسانه های خبیثی که ماسونها طراحی کرده اند را نمی خورند.
    • IR ۱۱:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۵
      3 22
      اتفاقا عقل می‌گه به متخصص رجوع کن، تو می‌خوای به حرف ماسون‌ها عمل نکنی از فیلتر شکن استفاده نکن.
    • فرشید IR ۱۲:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۵
      2 20
      اینقدرم سواد نداری که بدونی ماسون ها علیه اسراییل کاری انجام نمیدن؟ چرا اسراییلی ها واکسن زدند ؟
    • IR ۱۵:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۵
      21 0
      در جواب فردی به نام فرشید باید گفت اونایی که احمق نیستند می دانند اگر اسرائیلی ها واکسن نزنند ماسون ها دستشون رو میشه و همه میگن چون اسرائیلی ها واکسن نزدند پس کاسه ای زیر نیم کاسه هست.
  • IR ۰۸:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۵
    4 1
    ترس از مرگ و بیماری در موضوع کرونا این افراد نشانه ای از بیماری ترس شدید در این افراد است. گاهی وقت ها ما بخاطر ترس از ارتفاع سقوط میکنیم و اسیب میبینیم در حالی که خیلی از مردم به راحتی از ان ارتفاع نمیترسند و سالم می مانند
  • IR ۰۸:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۵
    0 0
    چون معلوم نیست کجا بازه کجا بستس محل ما یه ماهه بسته
    • IR ۱۱:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۵
      1 11
      این ها چه توجیه ایه دیگه؟!!
  • IR ۱۲:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۵
    23 1
    جواب پرسش: چون متخصصین ماهر و با تجربه می گویند واکسیناسیون اجباری همگانی خطای فاحش و بسیار خطرناک است از جمله این افراد دکتر مالون مخترع فناوری mRna است
  • IR ۱۲:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۵
    24 0
    کسانی که بیش از دوسال از کرونا و کروناهراسی گذشته و سالم و سرحال بوده اند و خود و خانواده شان در سلامت کامل بوده اند مگر مریض و کم عقل هستند که واکسن بزنند بروید بی طرفانه تحقیق کنید کسانی که واکسن زده اند به شدت مبتلا شده اند طبق تصریح مقامات بهداشتی ایران ۶۰ درصد مبتلایان و فوتی های کرونا در پیک ششم واکسن زده های کامل بوده اند و اون ۴۰ درصد باقیمانده هم یا یک دوز زده بودند یا دو دوز که بهداشت ایران آنها را واکسن نزده معرفی می کند کسانی که اصلا واکسن نزده اند شاید بسیار بسیار اندک باشند که مبتلای منجر به بستری باشند
    • IR ۱۵:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۵
      0 22
      اتفاقا كسایی كه واكسن نزدن شدید میگیرن ابله. تو نمیخوای نزنی نزن و گاو بمون، ولی سمپاشی نكن علیه واكسن زدن مردم. الان كه كامنتارو خوندم دیدم دولت میتونست با امثال شماها یه گاوداری بزرگ راه بندازه.
    • IR ۱۶:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۵
      23 0
      ابله تویی که مضرات شدید واکسن رو نمیبینی. اما از گاو بازی دولت گفتی باید بگم دولت میتونه با ابلهی چون تو گاو بازی بزرگی راه بندازه و نیازی به مخالفین واکسن نیست. چون خودت به اندازه یک گله گاو هستی
  • IR ۱۲:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۵
    29 1
    کسانی که اصلا واکسن نمی زنند از ابتدا با تحقیق به این نتیجه رسیده بودند و برخی برایشان ضرر دارد کسانی که دوز اول زدند اما دوز دوم نمی زنند عوارض آن را مشاهده کردند و زیر بار دومی نمی روند کسانی که دوز دوم هم زدند و حاضر نیستند دوز سوم بزنند علاوه بر عوارض واکسن و ترس از ممنوعیت سفر و محرومیت از سایر خدمات اجتماعی به این نتیجه رسیدند که واکسن زنجیروار ادامه خواهد داشت و هیچ گاه دوز پایانی در کار نخواهد بود مگر اینکه....
  • IR ۱۲:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۵
    32 1
    چون واکسن های موجود سبب لخته خون و ایست قلبی و مغزی و...می‌شوند.. البته پزشکی قانونی اعلام نمیکنه طرف بر اثر تزریق واکسن فوت کرده بلکه میگه ایست قلبی و فلان و بیسار سبب مرگ شده. ولی جواب اینه که این ایست قلبی و...عاملش واکسن کرونا هست
  • IR ۱۳:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۵
    0 6
    چندشب پیش بایه تاکسی هم شهریم دربستی داشتم میامدم ادم انقلابی وباخدایی هم بود میگفت دوستم واکسن استرازانکاببخشید زده بوده "جوون"تازه ازدواج کرده بوده سکته کرده رفته تو کما..واکسن های ایرانی خودمون همانند برکت مطمن ترند..تمام.خواهرم هرسه نوبتشون زدند سرحال وقبراق اند.ولی خودم به دلیل ضعف وبیماری هنوزموفق نشدم واکسن بزنم.. .
  • IR ۱۷:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۵
    0 0
    مهدی مختاری کجایی نظر بدی
  • IR ۱۸:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۵
    12 1
    چون کرونا از اول هم دروغ بود.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس