کد خبر 1355175
تاریخ انتشار: ۴ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۹
کارشناس سیاست خارجی: اتکا به غرب نتیجه‌ای نخواهد داشت

کارشناس سیاست خارجی با بیان اینکه اتکا به غرب نتیجه‌ای نخواهد داشت گفت: وضعیت اوکراین یک شرایط طلایی را در انتقال گاز به اروپا به وجود آورده است که امیدوارم بتوانیم در این باره بهره‌وری لازم را داشته باشیم.

به گزارش مشرق، محمد ساجدی، با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در روز عید مبعث در مورد بحران اوکراین، اظهار داشت: اوکراین دو درس و عبرت را برای ملت‌ها دارد؛ یکی اینکه هر اتکایی به غرب نتیجه‌ای نخواهد داشت و دوم اینکه کشورهایی که در درون حاکمیت‌شان مردم نقشی ندارند عاقبتشان مثل اوکراین خواهد بود.

بیشتر بخوانید:

۸۶ پایگاه نظامی اوکراین در یک روز هدف قرار گرفت

شورای امنیت قطعنامه پیشنهادی روسیه درباره اوکراین را رد کرد

دستور پوتین درباره صادرات گاز روسیه به اتحادیه اروپا با روبل

تحریم‌های جدید علیه روسیه در دستور کار

وی ادامه داد: آمریکا متحدترین دوستان خود را رها کرده که نمونه بارز آن اوکراین است.

کارشناس سیاست خارجی افزود: اگر مردم اوکراین از رئیس جمهورشان حمایت می‌کردند و در میدان جنگ حاضر می‌شدند،  تخریب‌ها در این کشور به این حد نمی‌رسید.

بیشتر بخوانید:

زلنسکی: شرکت‌های فرانسوی، روسیه را ترک کنند

ساجدی خاطر نشان کرد: وضعیت اوکراین یک شرایط طلایی را در انتقال گاز به اروپا به وجود آورده است که امیدوارم بتوانیم در این باره بهره‌وری لازم را داشته باشیم. حضور و نقش آفرینی ایران در چنین برهه‌ای به عنوان یکی از اصلی­‌ترین دارندگان منابع گازی در جهان می­‌تواند در راستای منافع ملی، قدرت چانه­‌زنی ایران در جهان بالا برده و حتی آغاز راهی برای رساندن گاز ایران به اروپا، اهرمی برای کاستن از فشار غرب، عامل متوازن­‌ساز قدرت به نفع تهران و برجسته کننده نقش ایران به عنوان تامین کننده انرژی اروپا باشد.

منبع: میزان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس