کد خبر 1355131
تاریخ انتشار: ۴ فروردین ۱۴۰۱ - ۰۹:۴۵
مردم عراق نمایه

رسانه‌های آمریکایی از مرگ «مادلین آلبرایت» وزیر خارجه پیشین ایالات متحده در سن ۸۴ سالگی خبر دادند.

 به گزارش مشرق، «مادلین آلبرایت» وزیر خارجه پیشین آمریکا چهارشنبه شب (۲۳ مارس/ ۳ فروردین) بر اثر ابتلا به سرطان فوت کرد.

شبکه خبری «سی ان ان» اعلام کرد که مادلین آلبرایت، اولین وزیر امور خارجه زن ایالات متحده که به هدایت سیاست خارجی غرب در پیامدهای جنگ سرد کمک کرد، درگذشت. او هنگام مرگ ۸۴ ساله بود.

بیشتر بخوانید:

مادلین آلبرایت وزیر خارجه اسبق آمریکا درگذشت

آلبرایت یکی از چهره های اصلی دولت «بیل کلینتون» رئیس جمهور اسبق آمریکا بود که ابتدا به عنوان سفیر ایالات متحده در سازمان ملل متحد خدمت کرد و سپس در دوره دوم ریاست جمهوری خود به عنوان دیپلمات ارشد این کشور رسید. او از گسترش ناتو حمایت کرد.

آلبرایت در ماه می ۱۹۹۶ و زمانی که عهده‌دار نمایندگی آمریکا در سازمان ملل بود، در مصاحبه با برنامه شصت دقیقه «سی‌بی‌اس»، از مرگ و میر کودکان عراقی در نتیجه تحریم‌های واشنگتن حمایت کرد.

خبرنگار برنامه شصت دقیقه «سی‌بی‌اس» در مصاحبه با آلبرایت گفت: «ما این را شنیده‌ایم که نیم میلیون کودکان (عراقی) جانشان را از دست داده‌اند، این تعداد بیشتر از کودکان کشته شده در (حمله اتمی آمریکا به) هیروشیما است. آیا بهایی که پرداخته شد، ارزشش را داشته است؟».

مادلین آلبرایت در پاسخ به این سوال از مرگ ۵۰۰ هزار کودک بی‌گناه عراقی در نتیجه تحریم‌های آمریکا حمایت کرد. او گفت: «به نظر من، این یک انتخاب بسیار سخت است اما ما فکر می‌کنیم که بهایی که پرداخته شد، ارزشش را داشت.»

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 11
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 3
  • IR ۱۱:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۴
    33 0
    در آتش جهنم نفرین مردم دنیا و ملتهای ستم دیده بسوزد و فیها خالدون باشد .
  • سیامک DE ۱۱:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۴
    8 0
    این رییس جمهورها و وزرا و سیاستمداران کشورهای غربی بقدری پست فطرت و دزد و شیاد و هرزه و شیطان صفت هستند بطوریکه وقتی گورشان را از این جهان گم می کنند آنگاه برای جوامع هایشان مرگ آنان بسیار بی تفاوت و بی اهمیت است .
  • بهروز IR ۱۲:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۴
    8 0
    نحوه مرگ کسی که ازکشته شدن انسانها خوشحال میشه جز عذاب ومرگ بخاطرسرطان نیست ،حکمت خدا
    • BE ۱۴:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۴
      5 0
      مرگ بر امریکا خوشحال و مسرورم که این شیطان صهیونیسته امریکایی به درک واصل شد
  • IR ۱۲:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۴
    5 0
    خدا عذلبتو زیاد کنه و صدام را بر تو مستولی کنه
  • DE ۱۳:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۴
    5 0
    رفت تا باسلف خودش حمالة الحطب عکس سلفی بگیرد در جهنم
  • IR ۱۳:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۴
    25 0
    این عجوزه اسم اصلیش مادلین آلبرایتووا (Albrightova) و اهل جمهوری چک یا چکسلواکی سابق بوده. غربگدا ترین مردم اروپا اهل همین جمهوری چک، اسلواکی، لهستان و اون دو سه تا کشورهای میکروسکوپی لتونی و استونی واینها هستند. مطمئنأ الان در درک اسفل السافلین با بقیهٔ اراذل و اشقیا در حال زجر کشیدن هست!!!
  • محمدایوب IR ۱۴:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۴
    31 0
    یکی دیگر از شیطانهایی که آرزوی سرنگونی جمهوری اسلامی را داشت آرزویش را به گور برد علی برکت الله انشاالله افسادطلبان هم یکی یکی آرزویشان را به گور خواهند برد استخر وتوالت استخر
  • DE ۱۶:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۴
    4 0
    بدرک واصل شد.
  • حسين DE ۰۲:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۵
    1 0
    اين عجوزه جنايتكار جنگى كه يوگسلاوى سابق را به خاك و خون كشيد علاوه بر آن با تحريم هائى كه بر عليه عراق انجام داد باعث از بين رفتن پانصد هزار كودك معصوم و بيگناه عراقى شد كه بر اثر اين تحريمها جانشان را از دست دادند و جالبه كه اين عجوزه جنايتكار صهيونيست مورد علاقه اصلاح طلبان بود.
  • IR ۱۶:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۱
    1 0
    به درک واصل شد. کسانی که آرزوی سرنگونی را به گور بردند عبارتند از: ۱-محمدرضا پهلوی ۲-صدام حسین ۳-مسعود رجوی ۴-رونالد ریگان ۵-انور السادات ۶-عبدالحمید ریگی ۷-عبدالمالک ریگی ۸-صادق شرفکندی ۹-شاپور بختیار ۱۰-عزت الدوری ۱۱-آریل شارون ۱۲-اشرف پهلوی ۱۳-غلامرضا پهلوی ۱۴-شیمون پرز ۱۵-جان مک کین ۱۶-جرج بوش پدر ۱۷-شلدون ادلسون ۱۸-روح الله زم ۱۹-محمد ملکی ۲۰-ابوبکر البغدادی ۲۱-ابوابراهیم الهاشمی القریشی ۲۲-کالین پاول ۲۳-سیروس آموزگار ۲۴-موسوی مجد. ۲۵-مسعود صدر ۲۶-مسعود انصاری ۲۷-ابوالحسن بنی صدر ۲۸-بکتاش آبتین ۲۹-پرویز کاردان ۳۰-باب دول ۳۱-جرج پی شولتس ۳۲-شاهزاده فیلیپ ۳۳-منوچهر هزارخانی ۳۴-دونالد رامسفلد و الانم مادلین آلبرایت.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس