روایت پرندگان عاشقی که در سوم فروردین به آسمان پرکشیدند

روایتی کوتاه از زندگی و جانفشاتی سه تن از غیور مردان ایرانی که در سومین روز فروردین در دفاع از حرم اهل بیت (ع)، جنگ تحمیلی و امر به معروف و نهی از منکر به آسمان پرکشیدند. 

به گزارش مشرق، علی یزدانی شهید مدافع حرم، سید صادق حجازی شهید جبهه های جنگ و علی خلیلی شهید امر به معروف و نهی از منکر ایثارگرانی هستند که با گذشت از کالبد جسم در سوم فروردین به ملکوت علی پیوستند. 

شهید مدافع حرم 

مهندس علی یزدانی دوم شهریور ماه سال ۱۳۵۷ در شهرستان اردبیل دیده به جهان گشود. اواخر سال ۹۱ با شروع جنگ در سوریه زمزمه های رفتن وی به این کشور آغاز شد و خرداد ۹۲ برای دفاع از حرم حضرت زینب (ص) به سوریه رفت، با آنکه فرزند دوم او در راه بود ولی این مسئله مانع از رفتنش به اولین ماموریت برون مرزی نشد.

قرار بود علی به یک ماموریت ۱۵روزه برود ولی وقتی رفت و شرایط آنجا را دید نتوانست خودش را راضی کند که برگردد و ۴۹ روز در منطقه ماند. زمانی که از سوریه بازگشت متوجه شد فرزندش دختر است خنده ای بر لبانش جاری شد و گفت که نام فرزندم را زینب می گذارم چراکه من برای خانم حضرت زینب (س)خدمت میکنم و او هم ان شاالله مراقب فرزندم است.

بعد از تولد زینب محل ماموریت وی برای دفاع از حرمین عسگریین که از سوی مزدوران داعش بشدت تهدید میشد به عراق تغییر یافت.

نحوه شهادت

مهندس شهید علی یزدانی از مجاهدان و مدافعان حرم آل الله همزمان با شب شهادت حضرت فاطمه الزهرا(س) طی عملیاتی در تکریت عراق در مبارزه با عوامل تکفیری بر اثر اصابت موشک به شهادت رسید.

شهید دفاع مقدس

پاسدار شهید سید صادق حجازی در سوم آذر ماه سال ۱۳۴۴ در خانواده ای مذهبی در شهر اردکان فارس متولد شد.

وی دوست داشت از همه نظر یار و مددکار خانواده خود باشد به طوری که تابستان در موقع تعطیلی به کارگری می پرداخت و موقعی که خانواده از این کار او ممانعت می کردند، بسیار ناراحت می شد و می گفت که انسان برای کار ساخته شده است و این وضع ادامه داشت تا این که انقلاب پر بار امت ایران به رهبری امام خمینی شروع شد. 

با توجه به این که در اردکان حکومت نظامی برقرار شده بود و کمتر افرادی با این سن و سال جرات شرکت در راهپیمایی ها را داشتند ولی صادق سعی می کرد در راهپیمایی ها شرکت کند و سر از همه کارها در بیاورد. 

وی در راهپیمایی های سال ۱۳۵۷ مردم اردکان در جلو فرمانداری به وسیله ماموران شاه و آمریکا که در آن عده ای از مردم مجروح شدند از ناحیه پا مجروح و در بیمارستان رئیسی اردکان بستری شد که در نتیجه دو عمل جراحی روی پای وی صورت گرفت و پس از ۷۰ روز مرخص شد ولی دیگر توان قبل را نداشت به طوری که قدرت رفتن به مدرسه را از دست داد و بالاجبار ترک تحصیل کرد. 

صادق بعد از مجروح شدن برای این که راکد نماند و موفق شود در راه خدا و خدمت به مردم محروم و زجر کشیده تلاش کند در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی سپیدان شروع به خدمت نمود. وقتی که جنگ تحمیلی عراق بر علیه ایران شروع شد وی برای رفتن به جبهه از خود بی قراری فراوانی نشان می داد با وجودی که از رفتن او ممانعت می شد اما شهید قبول نمی کرد و به هر ترتیب که بود به ماموریت می رفت و سختی ها را به جان می خرید. 

شهادت عشق صادق بود چراکه شهادت را فیضی عظیم می دانست و برای رسیدن به آن ثانیه شماری می کرد . شهید حجازی از اوایل جنگ چندین مرتبه برای اعزام به جبهه آماده شد ولی هر بار با موانعی روبرو می شد اما عشق به شهادت حتی خواب را از او گرفته بود تا این که بالاخره روز موعود فرا رسید و در پنجم اسفندماه ۱۳۶۰ به جبهه اعزام شد و مبارزه بی امان خود را بر علیه صدامیان شروع کرد تا اینکه سوم فروردین ۱۳۶۱ در جبهه شوش (امام زاده عباس) در حمله فتح المبین به وسیله کفار بعثی به درجه رفیع شهادت نائل آمد و به دیدار معشوق همیشگی خود شتافت. 

پیکر مطهر شهید این مدافع حرم اهل بیت(ع) در گلزار شهدای الغدیر یافت آباد به خاک سپرده شده است. 

شهید امر به معروف و نهی از منکر  

علی خلیلی، شهید امر به معروف و نهی از منکر در تهران است، 

این طلبه جوان در ۲۵ تیرماه سال ۱۳۹۰ در راه بازگشت از هیئت در حالی که همراه چند نفر از شاگردان یک مدرسه بود، در خیابان پروین شرق تهران، به دلیل امر به معروف و نهی از منکر، از سوی یکی از افراد شرور منطقه با چاقو از ناحیه گردن و بریده شدن رگ گردن دچار جراحت شدید شده بود. 

وی پس از ۳۲ ماه تحمل جراحات وارده، سوم فروردین دعوت حق را لبیک گفت و در قطعه ۲۴ بهشت زهرا به خاک سپرده شد.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس