کد خبر 1354934
تاریخ انتشار: ۴ فروردین ۱۴۰۱ - ۰۶:۰۱
زرنگ‌بازی دیگر جواب نمی‌دهد!/ نحوه جدید ثبت تخلف توسط دوربین + فیلم

سامانه تشخیص سرعت متوسط، فعالیت خود را آغاز کرده است و دوربین‌های ثبت تخلف، میانگین سرعت حدفاصل دوربین‌ها را مورد بررسی قرار می‌دهند.

به گزارش مشرق، دوربین‌های هوشمند، تخلفات رانندگی را به شیوه جدیدی ثبت می‌کنند؛ در این شیوه جدید، رانندگانی که با رؤیت دوربین، سرعت خود را کاهش داده و پس از عبور از دوربین، مجدداً اقدام به رانندگی با سرعت غیرمجاز می‌کنند، جریمه می‌شوند.

از ۱۵ اسفند ۱۳۹۹، سامانه تشخیص سرعت متوسط، فعالیت خود را آغاز کرده است و دوربین‌های ثبت تخلف، میانگین سرعت حدفاصل دوربین‌ها را مورد بررسی قرار می‌دهند.

با سیستم جدید، پس از عبور یک خودرو از نخستین دوربین، ثبت ساعت و سرعت انجام و تا دوربین بعد، محاسبه زمان عبور، بر اساس سرعت قانونی لحاظ می‌شود لذا اگر راننده خودرویی با رؤیت پلیس یا دوربین بعدی سرعت خود را کاهش دهد و مجدداً افزایش سرعت غیرقانونی داشته باشد تا باعث طی شدن فاصله بین دوربین‌ها در کمتر از زمان مشخص شود، سامانه تشخیص سرعت متوسط، میانگین سرعت را محاسبه می‌کند.

دوربین‌های ثبت تخلف، علاوه بر محاسبه فاصله بین دوربین، مسافت مبداء تا مقصد را نیز محاسبه می‌کند، به طور مثال اگر فاصله ۱۰۰ کیلومتری بین شهر الف تا ب در کمتر از یک ساعت که حدمجاز سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت است، طی شود، ثبت تخلف و اعمال قانون برای راننده متخلف صورت می‌گیرد.

به گفته سردار سید کمال هادیانفر؛ رئیس پلیس راهور این سامانه در محور تهران ـ خراسان رضوی و استان‌های اصفهان، قم، شیراز، قزوین، زنجان و آذربایجان شرقی عملیاتی شده و هر روز نیز در حال توسعه است.

دانلود

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 7
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 3
  • IR ۰۷:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۴
    18 0
    خسته نباشید دلاوران، بعضی جاها بدون دلیل آنقدر محدوده سرعت رو پایین زده نمیشه انجام داد، بعد یه جاهایی یه دفعه از سرعت مثلا 110 زده 60 که آدم شوکه میشه، یه جاهایی زده دوربین ولی نگفته چند تا باید بری دوربین جریمه نکنه، سرعت گیر هم که دیگه حساب کتاب نداره کوه گذاشتن بدون علامت ومثلا یه رنگ خاصی، هرکس هم از خونه اش قهر میکنه یه سرعت گیر دم در خونه اش میزنه، چاله های جاده که بیشتر شبیه دره هستند
  • اسلامی IR ۰۸:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۴
    6 2
    طنز تلخی بود!
  • IR ۱۰:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۴
    9 0
    تو جاده تهران زده بود 50 کیلومتر . من 50 کیلومتر کردم ولی ماشینهای پشت سر من بوق فحش می زدند . اینجا باید چی کار کنم ؟ بدبختی این بود که من جریمه شدم . اعتراض هم کردم ولی فایده ای نداشت .
  • مجید IR ۱۱:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۴
    11 0
    برای من هم همین اتفاق افتاد. در جاده کوهستانی و خط ممتد و تابلوی محدودیت سرعت 50 کیلومتر. فحش خار و مادر بود که نثار میکردن موقعی که از من سبقت میگرفتن. :)) بچه های داخل ماشین تحت تاثیر بزرگترهاشون احساساتی شده بودن بیشتر فحش میدادن. کسی رعایت نمیکنه تابلوها رو.
  • IR ۱۱:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۴
    3 0
    بعضی دیدم از بغل جاده رد میشن نمیدونم فکر کردن دوربین نمیگیرد
  • IR ۱۲:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۴
    1 0
    برای سرعت کم در لاین تندرو هم باید فکری کرد در جاده با سرعت 100 کیلومتر، طرف 60 تا میرونه و یک قطار ماشین پشت سرش نگه میداره
    • IR ۱۴:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۴
      1 0
      درسته

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس