فیفا بخاطر پول جام‌جهانی را در قطر برگزار می‌کند

سرمربی تیم ملی فوتبال هلند گفت: برای فیفا فقط پول و منافع تجاری اهمیت دارد و به همین دلیل جام جهانی ۲۰۲۲ را در قطر برگزار خواهد کرد.

به گزارش مشرق، لوئیس فان خال، سرمربی تیم ملی فوتبال هلند با انتقاد از برگزاری جام جهانی در کشور قطر گفت: بسیار مضحک است که جام جهانی ۲۰۲۲ در قطر برگزار می‌شود. فیفا می‌گوید ما به دنبال توسعه فوتبال در دنیا هستیم، اما فقط به خاطر پول این مسابقات را در قطر برگزار خواهد کرد و برای فیفا فقط پول و منافع تجاری اهمیت دارد.

جام جهانی برای نخستین بار در خاورمیانه و از ۲۱ نوامبر تا ۱۸ دسامبر (۳۰ آبان تا ۲۷ آذر ۱۴۰۱) در قطر برگزار می‌شود.

او عنوان کرد: من عضو کمیسیونی در اتحادیه فوتبال هلند هستم و اعضای این کمیسیون قصد دارند که وضعیت کارگران شاغل در پروژه‌های عمرانی قطر برای جام جهانی ۲۰۲۲ را بررسی کنند.

پس از این که در سال ۲۰۱۰ فیفا قطر را به عنوان میزبانی جام جهانی ۲۰۲۲ معرفی کرد، کارگران خارجی بسیاری در پروسه‌های این کشور مشغول به کار شدند و طبق برآورد نشریه گاردین ۶۵۰۰ کارگر طی ۱۲ سال گذشته در پروسه‌های عمرانی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر جان خود را از دست داده اند.

سال گذشته بازیکنان تیم‌های ملی فوتبال نروژ و آلمان برای یابود کارگران جان باخته در پروژه‌های عمرانی قطر پیراهن‌هایی با یاد آن‌ها پوشیدند.

منبع: باشگاه خبرنگاران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۴:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۲
    0 0
    بازیهای آسیایی 1974 تهران مقدمه المپیک 1988تهران و جام جهانی 1990 ایران بود و قطعا دو سه بار دیگر این.موارد در ایران برگزار میشد اما به هر حال دستاوردهای این انقلاب هم هر روز داره بیشتر و بیشتر میشه
  • IR ۱۸:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۲
    0 0
    قطر طوری جام جهانی برگزار کنه که شما اروپایی‌های مغرور پوزتون به خاک مالیده بشه، هر چند با کمک کشورهای دیگه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس