کد خبر 1354490
تاریخ انتشار: ۱ فروردین ۱۴۰۱ - ۲۳:۳۶
عقب‌نشینی اروپایی‌ها از تحریم نفت روسیه

نشریه آمریکایی واشنگتن پست اعلام کرد سران کشورهای اروپایی تاکنون درباره ممنوعیت ورود نفت خام روسیه به توافقی نرسیده‌اند.

به گزارش مشرق، واشنگتن پست در گزارشی به نقل از دیپلمات‌های غربی اعلام کرد که حمایت اروپا از ممنوعیت جامع نفت روسیه برای ورود به اتحادیه اروپا، حجم فشار علیه مسکو را افزایش می‌دهد.

البته طبق اعلام این نشریه آمریکایی، در حال حاضر هیچ توافقی بر سر ممنوعیت ورود نفت خام روسیه از سوی اتحادیه اروپا وجود ندارد و به احتمال زیاد سران کشورها به سرعت به توافق نخواهند رسید.

همچنین گفته می‌شود اعضای اتحادیه اروپا از جمله آلمان، تمایلی به حمایت از تحریم نفت روسیه ندارند و محدودیت‌های تدریجی را ترجیح می‌دهند.

پیشتر از این «دیمیتری پسکوف» سخنگوی کاخ کرملین روسیه، گفته بود: «موضوع تحریم نفتی، بسیار پیچیده است و تحریم نفت و گاز روسیه، شرایط را برای اروپا سخت خواهد کرد. چنین تحریمی، به طور کلی، بر بازار جهانی نفت تاثیر بسیار جدی خواهد گذاشت.».

اما از طرفی ساعاتی پیش منابع خبری اعلام کردند که به دنبال تلاش غرب برای کاهش اتکا به روسیه در زمینه انرژی، وزارت اقتصاد آلمان از امضای قراردادهای جدید میان شرکت‌های برلین و امارات خبر داد.

۲۴ فوریه (۵ اسفند)، روسیه در واکنش به درخواست جمهوری‌های دونباس برای کمک برای مقابله با تشدید حملات نیروهای اوکراینی، عملیات نظامی خود را در اوکراین آغاز کرد و تاکنون چند دور مذاکره برای برقراری آتش بس میان طرفین برگزار شده است.

منبع: باشگاه خبرنگاران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۹:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۲
    5 0
    حالا صبر کنین روسیه کارشو تو اوکراین تموم کنه بعد که نفت و گازو تحریم کرد باید با درشکه برین اینور اونور!!! خخخخخخ
  • IR ۱۷:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۲
    2 0
    روسیه با تحدید روانی قطع صادرات نفت میتواند فشار را برای ناتو برای مهار دلغکسنکی استفاده کنه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس