نخست وزیر هلند: قطع سریع وابستگی به نفت و گاز روسیه نشدنی است

نخست وزیر هلند امروز گفت که بسیاری از پالایشگاه های اروپا به نفت و گاز روسیه وابسته اند و این وابستگی را یک شبه نمی توان قطع کرد.

به گزارش مشرق، خبرگزاری رویترز نوشت که مارک روت در جریان سفر به لیتوانی و دیدار با رئیس جمهوری آن کشور به خبرنگاران گفت که اتحادیه اروپا برای تامین انرژی هنوز تا حد زیادی به نفت و گاز روسیه وابسته است و نمی تواند به سرعت آن را قطع کند.

روت در ویلنیوس پایتخت لیتوانی و پس از دیدار با گیتاناس نائوسدا (Gitanas Nauseda) گفت: هنوز پالایشگاه های زیادی در شرق و غرب اروپا به نفت روسیه وابستگی کامل داشته و (وابستگی به) گاز هم بدتر است.

وی افزود: ما باید این وابستگی را هر چه سریعتر کاهش دهیم ولی چنین کاری یک شبه ممکن نیست.

در نشست امروز وزیران امور خارجه اتحادیه اروپا تحریم نفت و گاز روسیه بررسی خواهد شد.

دیپلمات ها به رویترز گفته بودند که کشورهای حوزه بالتیک (استونی، لیتوانی و لتونی) به دنبال تحریم نفتی روسیه بوده و آلمان هشدار داده که اقدام عجولانه ممکن است به افزایش بیشتر بهای انرژی در اروپا منجر شود.

به نوشته رویترز، اتحادیه اروپا برای تامین ۴۰ درصد از گاز خود به روسیه متکی است و مسکو نیز تهدید کرده که تحریم نفتی اتحادیه اروپا را با قطع گاز یکی از شاه لوله ها تلافی خواهد کرد.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 6
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۱:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۱
    0 1
    منو یاد یک مثل و یک شعر میندازه : 1) اول چاه رو بِکَن بعد مِنار رو بدزد! 2) یکی بر سر شاخ بُن می‌برید، خداوند مسکو (!) نظر کرد و دید / بگفتا گر این این غرب بد می‌کند، نه با ما که با کلّ غرب می‌کند!!!
  • IR ۲۳:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۱
    0 1
    روسیه باید صادرات انرژی را به اروپا سریعا منوقف کند و اجازه ندهد اروپا مسیرهای جایگزین را هماهنگ کند.
    • IR ۱۱:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۲
      1 1
      بیش از اینکه غرب محتاج روسیه باشه این روسیه اس که محتاج فروش نفت و گازش به غربه. اگه این منبع در آمد رو از روسها بگیرین چی براشون میمونه؟! یک نمونه با رسم شکل نام ببرید؟!
  • US ۰۱:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۲
    0 0
    (فارغ از متن خبر) لطفا در دلمون ظهور امام زمان ع را از خدا بخواهیم--------- خواستی؟ لطفا همین الان در دلمون ظهور امام زمان ع را از خدا بخواهیم. اللهم العجل لولیک الفرج
  • عبدالوحاب، IR ۰۵:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۲
    0 0
    هرچ ما فکر ای کنیم او همه برعکس ای بووه، ،وحضرت مولانا فرموده ،تدبیر کنند اما تقدیر ندانند ،
  • DE ۱۱:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۲
    0 0
    نخست وزیر هلند: قطع سریع وابستگی به نفت و گاز روسیه نشدنی است// زیرا اینقدر نفت و گاز روسیه خوشمزه و شیرین و راحت الحقومه که نگو لامصب عین عسل مصفاست برای ما . انرژی مفت و مجانی ارزونتر از آب داخل بطری والا .ولی یه بدبختی داشتیم که نمیتونستیم یه مستر جیکاک درست کنیم بفرستیم روسیه بگه " تو که مهر علی مندلته - نفت سیاه سی چنته. چون فکر میکردند منظور ما علی اف هست بهمون میخندیدند . لذا اومدیم سالها کار کردیم و چو انداختیم وای وای وای کره زمین تب داره اوزونبرون سوراخ شده باید فرار کنیم مریخ . نفت و گاز مانند موشک دوره اش تمام شد ماشین هاو کارخونه هاتون را با گفتگوی تمدنها بچرخونید.بریزید دور این ماده سیاه مسخره را بدهید ما غربی ها تا تصفیه ش کنیم چاههای نفت را هم توشویی کنیم زمین حالش خوب بشه .... آخه دزدهای دریایی که صاحب کشور شدید بچه گول میزنید که سران مرتجع عرب بهانه برای مفت فروشی نفت و ریختن هزاران بیلیارد پول مفت در جیب شما را داشته باشند. حالا میخواهید برین مریخ که نه آب هست نه هوا نه محیط زیست بچه گیر آوردید چرا همین زمین رو درست نمیکنید .این جنگهایی که راه میندازید و اسلحه هایی که میسازید و شبانه روز عین گاو میخورید و میپاشید و میلیونها خودرو در کشورهاتون دارید و....کره زمین را خراب کرده . جهان سوم بدبخت کجا دود و صنعتش زیاد بوده و هست که کره زمین را بیمار کند. وخلاصه اکنون با بهانه به پایان رسیدن دوره نفت و گاز داشتند مفتخری میکردند که جنگ روسیه و اوکراین ترمز این غارت و جنایت را کشید.حالا یکی یکی دارن میگن دروغ بود ما در آینده هم به نفت و گاز جهان سوم وابسته ایم. حالا قیافه غربگداها دین داره خخخخ

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس