کد خبر 1354291
تاریخ انتشار: ۲ فروردین ۱۴۰۱ - ۰۵:۳۴
نژادپرستی آشکار و استاندارد دوگانه غرب در موضوع یمن و اوکراین

استانداردهای متفاوتی از سوی غرب درباره موضوع اوکراین و یمن اعمال شده است.

به گزارش مشرق، تضاد در بیانیه اخیر ریچارد اوپنهایم، سفیر انگلیس در یمن آشکار است؛ اوپنهایم اعلام کرد که انگلیس در مقابل اقدام روسیه به در کنار مردم اوکراین می‌ایستد.

ریاکاری حتی برای کسانی که به دوگانگی بدنام دستگاه دیپلماسی انگلیس عادت کرده اند، وحشتناک است؛ اوپنهایم ممکن است عنوان سفیر انگلیس در یمن را داشته باشد، اما او در واقع اصلاً در یمن نیست.

بیشتر بخوانید:

آمریکا ارسال پاتریوت به عربستان را افزایش داد

او در ریاض، پایتخت عربستان سعودی مستقر است، جایی که وظیفه اصلی او، با قضاوت بر اساس حساب فعالیتش در رسانه‌های اجتماعی، این است که سخنان عربستان را در جنگ شرورانه و وحشیانه این کشور علیه مردم یمن تکرار کند.

در حالی که دیپلمات انگلیسی از مردم اوکراین حمایت می‌کند، نمی‌توان فراموش کرد که انگلیس خود بخش اصلی ماشین کشتار غیرقانونی و وحشیانه عربستان سعودی در یمن است.

انگلیس در جنگ یمن کنار نرفته است؛ انگلیس بیش از هر کشور دیگری جنگ عربستان سعودی را تسهیل کرده است.

انگلیس به عربستان مشاوره تسلیحاتی و نظامی ارائه می‌کند، حمایت اخلاقی می‌کنند و از طریق شورای امنیت سازمان ملل (جایی که انگلیس صاحب رای است) حفاظت دیپلماتیک ضروری را ارائه می‌کنند و بالاتر از همه، از ایجاد یک مکانیسم مستقل تحقیقاتی بین المللی برای بررسی جنایات جنگی انجام شده در درگیری جلوگیری می‌کند.

به طور خلاصه، انگلیس به عنوان نماینده عربستان سعودی در صحنه بین‌المللی تبدیل شده و عربستان را در جنگی که در آن تقریباً ۲۳۰ هزار نفر در نتیجه مستقیم بمباران سعودی و به لطف عواقب انسانی گسترده‌تر محاصره اقتصادی این کشور کشته شده‌اند، یاری می‌کند.

اما همانطور که برنامه جهانی غذای سازمان ملل هشدار داد، درگیری‌های اوکراین با افزایش قیمت مواد غذایی در یمن اوضاع را بدتر خواهد کرد.

دیوید بیزلی، مدیر اجرایی برنامه جهانی غذا در بیانیه‌ای گفت «ما چاره‌ای نداریم جز اینکه از گرسنگان غذا بگیریم تا گرسنه ترها را سیر کنیم و تا زمانی که بودجه فوری دریافت نکنیم، در عرض چند هفته حتی نمی‌توانیم به گرسنگان غذا بدهیم.»

واکنش انگلیس چه بود؟ همانطور که قابل پیش‌بینی بود، هیچ.‌

می‌توان دید که دو استاندارد توسط انگلیس اعمال شده است؛ برای کمک به اوکراین بشتابید؛ یمنی‌ها را رها کنید تا بپوسند.

این فقط دیپلمات‌ها نیستند که این استانداردهای دوگانه را اعمال کرده اند؛ از زمانی که روسیه عملیات نظامی خود را در اوکراین آغاز کرد، مفسران رسانه‌ای به صراحت اعلام کردند که سفیدپوستان اروپایی در اوکراین اهمیت دارند در حالی که دیگران اهمیتی ندارند.

از این رو خبرنگار سرویس خبری «سی بی اس» آمریکا توضیح داد «اینجا عراق یا سوریه نیست، این یک کشور متمدن و اروپایی است.»

ما می‌توانیم همان استاندارد دوگانه را در تجارت ببینیم؛ شرکت‌های نفتی بین المللی در پی عملیات روسیه در اوکراین در حال خروج از روسیه هستند؛ همان شرکت‌های نفتی که در پی تهاجم غیرقانونی آمریکا در سال ۲۰۰۳ وارد عراق شدند.

همین امر در مورد رسانه‌های اجتماعی نیز صدق می‌کند.

منبع: میزان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۰۸:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۲
    0 0
    با سلام گوهر تمدن غربی خودخواهی و در اوج کمال اش خود پرستی است‌. اخلاق و عدالت در این تمدن بازهم بر مبنای آن گوهر ذاتی یعنی خود پرستی تحلیل می شود. بدین ترتیب تمام رذایل در این تمدن جهنمی توجیه و با ادبیات علمی به خورد بندگان خدا داده می شود و در ادامه خشونت و تبعیض نژادی اصطلاحا تجویز می شود و طبعا استانداردهای دوگانه نظیر اکراین و یمن حادث می شود. از منظر فلسفه تاریخ اوضاع غیر قابل توصیف یمن مظلوم نوید بخش اتفاق جدیدی در عالم است . اراده خداوند با پیروزی مستضعفان همراه است و این وعده در اوج سرخوشی ظالمان بر سر فرق آنان نازل خواهد شد. ان شاء الله
  • امیر IR ۰۸:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۲
    0 0
    اتفاقا نژاد پرستی دم گوش خودمان توو برنامه جدید افتاد شما فکر غرب نباشین خودتونو اصلاح کنین
  • IR ۱۱:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۳
    0 0
    هرجا جنگی واتفاقی بیفتد بی شک آمریکایا درآن نقش دارند جنگ روسیه واوکراین هم ساخته وپرداخته آمریکا وناتو است هم بازار تسلیحاتشان رونق بشیتری بگیرد وهم رقیب خود روسیه تضعیف کنند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس