کد خبر 1354258
تاریخ انتشار: ۱ فروردین ۱۴۰۱ - ۰۹:۳۱
واکنش پلیس فتا به انتشار فیلم فجیع از صحنه یک قتل در اهواز

رئیس پلیس فتا تهران گفت: موضوعی که در ایام تعطیلات نوروز می تواند تغییراتی را در میزان وقوع جرایم ایجاد کند، بحث تهدیدهای خریدهای غیرحضوری و اینترنتی است.

به گزارش مشرق، سرهنگ داود معظمی گودرزی، گفت: برای ایام نوروز ۱۴۰۱ آمادگی های لازم را برای سناریوهای مختلف مجرمانی که قصد انجام جرایم سایبری را دارند، داریم.

وی افزود: مرکز فوریت های سایبری ما به صورت ۲۴ ساعته و برخط آماده پاسخگوی شهروندان است و موضوعی که در این ایام می تواند تغییراتی را در میزان وقوع جرایم ایجاد کند، بحث تهدیدهای خریدهای غیرحضوری و اینترنتی است.

بیشتر بخوانید:

پیامک «شکایت پلیس راهور» جعلی است

رئیس پلیس فتا تهران تصریح کرد: بارها عنوان شد که شهروندان از سایت های دارای ای نماد و معتبر خریدهای خود را انجام دهند تا در دام کلاهبردارن سایبری نیفتند.

وی افزود: اگر شهروندان در شبکه های اجتماعی یا هر سایت دیگری خریدی را انجام داند، قبل از دریافت کالا وجهی را به حساب اشخاص دیگر واریز نکنند.

سرهنگ معظمی گودرزی با بیان اینکه بیشترین پرونده های تشکیل شده در این حوزه با ترفند جلب اعتماد شهروندان توسط سودجویان است، گفت: افراد پس از جلب اعتماد مشتریان و دریافت مبالغ با مسدود سازی صفحاتی ارتباطیشان دیگر پاسخگوی آن ها نمی شوند.

وی افزود: از آنجایی که در حوزه خریدهای حضوری نیز جرایم اسکیمر توسط فروشنده های سیار در حال انجام است، مردم برای پیشگیری از وقوع جرایم در این حوزه در زمان خرید، عملیات پرداخت وجه از طریق کارت بانکی را خودشان انجام دهند و اگر به کپی شدن کارت‌هایشان مشکوک شدند می توانند بلافاصله در نزدیک ترین دستگاه خودپرداز بانک های عامل رمز خود را تغییر دهند.

منبع: میزان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس