کد خبر 135400
تاریخ انتشار: ۲۱ تیر ۱۳۹۱ - ۰۸:۱۳

علیرضا معینی گفت: علاقمندان به كار اجرا با پارتي بازي راه به جايي نمي‌برند.

به گزارش مشرق، عليرضا معيني،گوينده پيشكسوت راديو با اشاره به سبك هاي متفاوت در حرفه گويندگي،در گفتگو با باشگاه خبرنگاران گفت:امروز شاهد سبك هاي متفاوت گويندگي از سوي جوانان هستيم كه مي‌تواند اين هنر را زنده نگه دارد.

وي تصريح كرد:معتقدم نبايد هنرمند  را محدود به اجرا در يك برنامه خاص و يا فقط در راديو و تلويزيون كرد.

معيني با اشاره به وجود مرزبندي هاي به وجود آمده اظهارداشت:در حرفه گويندگي بسياري از افراد با واسطه و سفارشي وارد اين هنر شدند و قادر به ارائه دادن اجراي برنامه اي ممتاز نيستند كه همين امر زمينه به وجود آمدن خط قرمزها را فراهم مي كند.

اين گوينده پيشكسوت با بيان اين مطلب كه مسئولان امر بايد افراد مستعد را وارد هنر گويندگي كنند،افزود:مسئولان بايد سعي كنند تا بدون درنظر گرفتن رابطه،با ضابطه جوانان تحصيل كرده و آشنا به ادبيات فارسي و اخلاق حرفه اي را دعوت به كار كنند.

وي تصريح كرد:گاهي شاهد اجراهاي كپي شده از برخي از رسانه هاي بيگانه توسط گويندگان ناشي هستيم كه با رابطه وارد اين هنر شده اند و همين گروه از جوانان باعث لطمه زدن به برنامه ها و نيز گويندگان متبحر مي شوند.

معيني ضمن بيان اين مطلب كه اخلاق رسانه اي بايد در راس كار گويندگان باشد،ابراز داشت: متاسفانه بعضي از گويندگان تازه كار،دور از اخلاق اجتماعي و رسانه اي رفتار مي‌كنند و اين مسئله جاي تاسف بسيار دارد.

معيني با اشاره به وضعيت و سابقه هنر گويندگي و فن بيان ادامه داد:فن هاي گويندگي ما از تئاتر گرفته شده و تئاتر از خارج از كشور به ايران آمده است و بيشتر اوقات جوانان علاقمند به هنر گويندگي فقط از همان تكنيكهاي تئاتر استفاده مي كنند.

اين گوينده برنامه هاي ماندگار راديو،اظهارداشت:نبايد هر علاقمندي وارد حرفه گويندگي شود؛چرا كه ميكروفون،پارتي بازي برنمي دارد.

وي با اشاره به زنده نگه داشتن هنر گويندگي گفت:بايد اساتيد گويندگي افراد واجد شرايط را بعد از پذيرفته شدن و براي رسيدن به جايگاه ممتاز بودن،پرورش دهند تا اين هنر همچنان زنده بماند.
گفتني است؛"عليرضا معيني" كتابي با عنوان تربيت صدا - گويندگي را از سوي اداره كل پژوهش هاي راديو را در دست چاپ دارد.

شايان ذكر است؛معيني در برنامه تلويزيوني "راديو  هفت" به اجرا و شعرخواني اشعار مختلف نيز مي‌پردازد

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس