اقبالی: منتقدان حکم قبلی کنعانی‌زادگان الان ساکت شده‌اند/فوتبال روان و باز تیم ملی می تواند خطرناک باشد

کارشناس فوتبال کشورمان گفت: افرادی که نسبت به حکم قبلی کنعانی‌زادگان منتقد بودند با تغییر عجیب این حکم ساکت شده‌اند.

به گزارش مشرق، مسعود اقبالی درباره دیدارهای تیم ملی فوتبال کشورمان مقابل کره جنوبی و لبنان در مقدماتی جام جهانی 2022 قطر اظهار داشت: از دو بُعد می‌توان به این بازی‌ها نگاه کرد. وقتی دراگان اسکوچیچ سرمربیگری تیم ملی را به دست گرفت، شانس آورد بازیکنان لژیونر به عنوان نفرات تعیین کننده در شرایط خوبی بودند. هرچند ما در مرحله قبلی دچار مشکل شدیم و به سختی از این وضعیت بیرون آمدیم اما در دور نهایی مقدماتی کار سختی نداشتیم. در این مرحله بازیکنان با تفکرات اسکوچیچ بیشتر شناخت پیدا کردند و در نهایت توانستیم بدون دغدغه راهی جام جهانی شویم.

وی ادامه داد: البته بُعد دوم درخصوص نقطه ضعف تیم ملی است. نتوانستیم  در این بازی‌های مقدماتی بازیکنان جوانی که بتوانند در جام جهانی هم به کار تیم ملی بیایند، پیدا کنیم. البته بازیکنان جوانی مثل حسین‌زاده که برای بازی با کره جنوبی و لبنان دعوت شدند، در حال حاضر به درد تیم ملی برای جام جهانی و رویدادهای سطح بالای بین‌المللی نمی‌خورند و بیشتر در سطح رقابت‌های داخلی کاربرد دارند. 

کارشناس فوتبال کشورمان با اشاره به لزوم برگزاری دیدارهای تدارکاتی قوی قبل از حضور تیم ملی در جام جهانی، پاسخ داد: در 8-7 باقی‌مانده تا جام جهانی باید بازی‌های دوستانه خوبی انجام بدهیم. بازی کردن با تیم‌های آسیای میانه مثل ازبکستان و تاجیکستان به درد ما نمی‌خورد و حریفانی در این سطح نمی‌توانند تیم ملی را به استحکام لازم برسانند. البته کار صعود تیم ملی به جام جهانی تمام شده و دیدار با کره جنوبی و لبنان تعیین کننده نیست.

اقبالی درمورد اینکه نتیجه 2 بازی پیش رو در صدرنشینی ایران و رنکینگ فیفا برای قرعه کشی جام جهانی تاثیرگذار است، توضیح داد: تیم ما در گروهش اول شود یا دوم فرقی ندارد زیرا باید بازهم با تیم‌های اروپایی، آمریکای جنوبی و آفریقایی بازی کند. فوتبال ما با استانداردهای بین‌المللی فاصله گرفته و شانسی برای صعود به دور دوم جهانی نداریم. فقط باید به فکر حذف آبرومندانه باشیم. کارلوس کی‌روش برای تیم ملی انسجام دفاعی خوبی ایجاد کرده بود ولی اسکوچیچ چنین نظری ندارد و می‌خواهد فوتبال روان و باز بازی کند که این اقدام در جام جهانی خیلی خطرناک است.

وی افزود: اگر شیوه کی‌روش را دنبال کرده و سبک خوب دفاعی داشته باشیم، دست کم زیاد گل نمی‌خوریم. فوتبال دنیا در بعد فیزیکی، تاکتیکی و جنبه‌های روانی خیلی پیشرفت کرده اما وقتی تیم ما با حریفان بزرگ، بازی‌های دوستانه قوی نداشته باشد در جام جهانی از لحاظ روانی دچار مشکل روانی می‌شود. تجربه جام جهانی با مسابقات مقدماتی کاملا  متفاوت است.

کارشناس فوتبال کشورمان درمورد اینکه محمد حسین کنعانی‌زادگان به دلیل یک حرکت غیراخلاقی در دوره ریاست شهاب عزیزی خادم دو جلسه از حضور در بازی‌های تیم ملی محروم شد اما در دوره فعلی، کمیته استیناف با تغییر رای این مدافع کنعانی‌زادگان را به جای بازی‌های رسمی از حضور در دیدارهای تدارکاتی محروم کرده است، گفت: متاسفانه اخلاق را در فوتبال از دست داده‌ایم. بازیکنی که با آن حرکت زشت دو جلسه رسمی از بازی‌های دوستانه محروم شده ناگهان حکمش به دو جلسه محرومیت از دیدارهای تدارکاتی تغییر می‌کند. این برخورد فدراسیون خیلی بد است و باعث می‌شود رفتاری مانند حرکات یحیی گل‌محمدی در دربی را شاهد باشیم. فوتبال ما از لحاظ اخلاقی و فنی به هیچ وجه استاندارد نیست.

اقبالی افزود: اگر با کنعانی‌زادگان درست برخورد می‌کردیم، سایر افراد هم درس می‌گرفتند. نه تنها قانونی در فوتبال ما حاکم نیست بلکه بی‌قانونی در آن قانون شده است. مشخص نیست کمیته استیناف از کجا دستور می‌گیرد که این بازیکن را می‌بخشد اما با این اقدام در آینده بازیکنان دیگری هم حرکات مشابه انجام می دهند. این رفتارها در فوتبال ما خیلی بد است. اعضای هیات رئیسه و برخی افراد در زمان صدور حکم کمیته اخلاق برای کنعانی‌زادگان به این حکم انتقاد کردند اما اکنون ساکت شده‌اند و نشان می‌دهد برای فوتبال ما از جای دیگری تصمیم می‌گیرند. تیم ما که به جام جهانی رفته است. در این وضعیت کمیته استیناف باید دست کم رای کمیته اخلاق را تایید می‌کرد تا این جوان بفهمد چنین رفتاری در اردوی تیم ملی نداشته باشد.

وی تصریح کرد: در فوتبال ‌مان دیده‌ایم برای شادی پس از گل چه حرکات زشتی انجام شده است. نمونه خشونت های کلامی و برخوردهای رایج در فوتبال ما را در جهان نمی‌بینید زیرا آنجا قانون وجود دارد اما در فوتبال ما از جای دیگری می‌گویند فلانی را ببخشید یا نبخشید. همین هم می‌شود که یحیی گل‌محمدی پس ار رفتار ناشایست خود مظلوم نمایی می‌کند و می خواهد هواداران را در مقابل فدراسیون قرار بدهد. اگر این رفتارها درست نشود، فوتبال غیراستاندارد ما بیش از این آسیب می‌بیند. وقتی داوران ما جرات ندارند به موقع سوت بزنند و بازیکن و مربی با هر بهانه ‌ای اعتراض می‌کند، در جام جهانی هم احتمال تکرار این حرکات وجود دارد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 7
  • IR ۰۶:۴۴ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۹
    4 4
    سلام به نکته خوبی اشاره کردید همین کمیته استیناف در این شرایط سخت دو امتیاز ظالمانه به استقلال تقدیم کرد تو هم تایید می کنید
  • IR ۰۷:۴۹ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۹
    3 5
    حق با این کارشناس ابی رنگ است . کمیته انظباطی بایستی کنعانی را برای همیشه از بازی فوتبال محروم میکرد و به جایش چندین مدافع استقلال را در تیم ملی میگذاشت. گل محمدی را هم بایستی زندانی میکردند تا دیگر به داور اعتراض نکند تا بلکه این کارشناسان فوتبال ارام بگیرند.
  • IR ۱۰:۱۱ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۹
    12 0
    الان که به جام جهانی صعود کردیم حضور آدم لجنی مثل کنعانی‌زادگان تو تیم به چه علتیه؟ بازیکن بی‌اخلاق باید از تیم‌ملی که نماد هویت ایرانی اسلامی ماست کنار گذاشته بشه.
  • IR ۱۰:۲۷ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۹
    0 3
    کارشناسی که نظرش تحت تاثیر علاقه به رنگ خاصی است لیاقت و صلاحیت اظهار نظر و به اصطلاح کارشناسی در مورد تیم ملی با رسانه ها را ندارد پس نظرش مهم نیست و حرف هم باد هوا است
  • IR ۱۰:۳۷ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۹
    2 5
    آقای مثلا کارشناس یحیی هنوز ۱۰ هیچ تو جنجال از فرهاد دالتون عقبه اونم وقتی جالب‌تر میشه مدت زمان مربی گری این دوتا رو مقایسه کنی

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس