امیرعبداللهیان

وزیر امور خارجه در پیامی در آستانه سال ۱۴۰۱ گفت: دولت مردمی و تحولخواه جمهوری اسلامی خود را موظف می‌داند که ایرانیان سرافراز در هر نقطه جهان که باشند مورد حمایت قوی قرار گیرند.

به گزارش مشرق، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در آستانه سال نو شمسی(۱۴۰۱) در پیامی ویدئویی خطاب به ایرانیان مقیم خارج از کشور با قرائت ابیاتی از غزلیات حافظ شیراز «نفس باد صبا مشک فشان خواهد شد، عالم پیر دگرباره جوان خواهد شد، ارغوان جام عقیقی به سمن خواهد داد، چشم نرگس به شقایق نگران خواهد شد»، گفت: فرار رسیدن نوروز ۱۴۰۱ و نو شدن سال و قرن جدید را به همه عزیزان در سراسر جهان تبریک می‌گویم. همزمانی این ایام با ولادت یگانه منجی عالم بشریت را به فال نیک می‌گیریم و برای همه شما عزیزان سلامتی، بهروزی، تندرستی، شادکامی و آرامش را از خدای بزرگ مسئلت دارم.

وی افزود: سال و قرنی سرشار از فرصت‌ها و امیدها آغاز می‌شود. فرصت و امید برای مردم بزرگ ایران، برای همه مردم جهان، ایرانیان تمدن ساز و پرافتخار در هر گوشه جهان با سنت‌های دیرآشنای ملی و اسلامی چون نوروز به هم پیوند خورده و به سرزمین کهن، هویت ایرانی، اسلامی و تمدنی خود افتخار می‌کنند و قلبشان برای سرزمین مادری می‌تپد.

* حمایت قوی از ایرانیان خارج از کشور در دولت سیزدهم

وزیر خارجه خاطرنشان کرد: این دلدادگی به آب و خاک و میهن از سوی ایرانیان عزیز در اقصی نقاط عالم یکی از بزرگ‌ترین سرمایه‌های ملی همه ماست. حضور موثر و مثال زدنی شما ایرانیان عزیز در عرصه‌های مختلف جهانی در عرصه دانش، صنعت، فناوری، فرهنگ، اقتصاد و هنر و در همه عرصه‌های افتخارآفرین زمینه ساز مشارکت ایران و ایرانی در ساخت جهان امروز و فرداست.

امیرعبداللهیان بیان کرد:دولت مردمی و تحولخواه جمهوری اسلامی خود را موظف می‌داند که ایرانیان سرافراز در هر نقطه جهان که باشند مورد حمایت قوی قرار گیرند و ما خود را موظف می‌دانیم که همه گونه شرایط را برای ارتباط ساده و امن ایرانیان عزیز با سرزمین مادری فراهم کنیم.

* نوروز یک گفتمان است که از دل آن صلح نشأت می‌گیرد

به گفته وزیر خارجه، نوروز تنها یک تاریخ در تقویم ما نیست، بلکه یک گفتمان است، گفتمانی که از دل آن صلح نشأت می‌گیرد، صلحی که امروز منطقه و جهان بیش از هر زمان دیگری به آن نیاز دارد.

رئیس دستگاه دیپلماسی در پایان خطاب به هموطنان ایرانی گفت: این سال بر همه شما ایرانیان عزیز و همه هموطنان دوست داشتنی که این سنت دیرینه را به خوبی پاس می‌دارید مبارک باد. سلامتی، بهروزی و تندرستی را برای شما همه ایرانیان عزیز در سراسر جهان آرزو دارم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • DE ۲۱:۰۴ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۸
    0 0
    «حمایت قوی » شما حبس دو تابعیتی هاست. شما هنوز اطلاعات کافی نداری که وقتی یک خارجی 8سال با کار و تلاش ،زندگی خودش را اداره بکند می تواند پاسپورت آن کشور را بگیرد ، بدون هیچگونه تعهد یا مسئولیتی در قبال آن کشور ... خیلی از ایرانی ها پاسپورت دوم را برای سهولت رفت و آمد به کشورهای دیگر می گیرند .. حمایت پیشکش

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس