مردم از تماس مستقیم با ماهی قرمز خودداری کنند

مدیرکل دامپزشکی آذربایجان‌شرقی گفت: مردم در صورت تمایل به خرید ماهی قرمز از تماس مستقیم با ماهی و آب درون تنگ خودداری کنند.

به گزارش مشرق، امیرحسین بهداد، روز شنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: مردم در صورت امکان از ظروف یکبار مصرف جهت حمل و جابجایی ماهی تا منزل استفاده کنند و پس از انتقال به منزل نیز بلافاصله اقدام به تعویض آب ماهی کنند.

وی اظهار داشت: ماهی‌ها به ظروفی که آب آن حداقل ۲۴ ساعت قبل از خرید، پر شده و از قبل آماده شده منتقل شوند، همچنین ظروف حمل یکبار مصرف در کیسه زباله سربسته قرار گیرد و آب حمل و آب تعویضی ماهی مستقیم در شبکه فاضلاب تخلیه و از ریختن آن در معابر عمومی خودداری شود.

مدیرکل دامپزشکی آذربایجان‌شرقی گفت: با توجه به لزوم تعویض آب ماهیان خریداری شده، در صورت استفاده از آب شهری باید قبل از استفاده چند ساعت در هوای آزاد به منظور کلرزدایی قرار داده شده و ظرف نگهداری ماهی دهانه باز برای تبادل اکسیژن با محیط باشد.

بهداد، دمای مطلوب نگهداری ماهی قرمز را ۲۲ تا ۲۶ درجه سانتی گراد اعلام کرد و ادامه داد: به منظور تعویض آب هر بار ۲۵ درصد کل آب تعویض و از تعویض یکباره آب خودداری شود و در هنگام تعویض آب نیازی به دست زدن به ماهی نیست و در صورت لزوم و بخصوص در افرادی با سابقه بیماری و یا حساسیت‌های پوستی حتما از دستکش استفاده شود.

وی یادآوری کرد: مردم می توانند غذای ماهی قرمز را از فروشگاه‌های مجاز عرضه ماهیان زینتی تهیه کرده و به منظور ضدعفونی ظروف نگهداری ماهی، می‌توان از نمک به میزان سه درصد و سایر ضدعفونی کننده‌ها مانند پرمنگات پتاسیم، پرکلرین و یا بتادین استفاده کرد.

بهداد، با اشاره به ممنوع بودن عرضه و خرید هرگونه خزنده و لاک پشت به علت احتمال بروز بیماری های نوپدید، افزود: مردم پس از پایان ایام عید نوروز ماهی‌ها را به هیچ عنوان در رودخانه‌ها و یا نهرها رها نکرده و تنها در محل‌های تعیین شده توسط شهرداری رها سازی کنند.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس