کد خبر 1353379
تاریخ انتشار: ۲۷ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۸
پیامد‌های بحران اوکراین برای اروپا

بحران اوکراین می‌تواند پیامدهای بسیاری را برای اروپا در زمینه‌های مختلف از جمله اقتصادی به همراه داشته باشد.

به گزارش مشرق، اتحادیه اروپا به جنگ در مرزهای شرقی خود پاسخ داده، اما مدت بحران در اوکراین هر چقدر که باشد، میراث آن برای کشورهای اروپایی ماندگار خواهد بود.

بیشتر بخوانید:

چین: کلید بحران اوکراین در دست ناتو و آمریکا است

به گزارش «bruegel»، این انتخاب سیاست‌های اروپا را برای سال‌ها و دهه‌های آینده شکل خواهد داد.

خطرات فوری اصلی برای اقتصاد اروپا ناشی از شوک عرضه ناشی از افزایش قیمت نفت و گاز، وابستگی اروپا به انرژی روسیه و تأثیر تهدیدات ژئوپلیتیکی بر اعتماد خانوارها و احساسات سرمایه گذاران است.

اروپا همچنین وظیفه دارد از میلیون‌ها پناهنده جنگی استقبال کرده و به آن‌ها کمک‌های اضطراری ارائه کند.

در سال ۲۰۲۲، تأثیر بودجه‌ای مستقیم تصمیمات مربوطه می‌تواند بیش از ۱.۱ درصد از تولید ناخالص اروپا را به خود اختصاص دهد.

در درازمدت، اتحادیه اروپا با نیاز به افزایش هزینه‌های دفاعی در پاسخ به تهدیدات امنیتی تشدید شده و بازنگری در سیستم انرژی خود مواجه است.

نتیجه این است که سیاست گذاران در اروپا باید از عادی سازی مورد انتظار پس از شیوع کرونا دور شوند و برای مقابله با شرایط اضطراری جدید آماده شوند.

در درازمدت، آن‌ها با بازنگری کلی در سیستم سیاست اتحادیه اروپا روبرو هستند که بر اولویت‌های بودجه، اصول سیاست‌های کلان اقتصادی و تنظیم بازار و تقسیم وظایف بین اتحادیه اروپا و کشورهای عضو آن تأثیر می‌گذارد.

با وجود مناقشه اوکراین، اتحادیه اروپا از قبل با وخامت روزافزون شرایط تجاری خود و تورم فزاینده روبرو بود که بیشتر آن به قیمت انرژی وارداتی نسبت داده می‌شد.

اگرچه بهبودی پس از شوک کرونا هنوز حاصل نشده و انتظارات تورمی هنوز تا حدودی کمتر از برآوردهای صورت گرفته است، اما بانک مرکزی اروپا با یک اقدام متعادل کننده دشوار بین افزایش موقت قیمت‌ها و مقابله با تهدیدهای تورمی مواجه است.

رویارویی با روسیه حاکی از یک شوک بارزتر و طولانی‌تر است که به طور جدی معضل سیاسی حاکم را تشدید خواهد کرد.

بانک مرکزی اروپا ممکن است به زودی مجبور شود از نظر سیاسی یک انتخاب دشوار بین تحمل تورم اصلی بالاتر از هدف برای مدت طولانی‌تر و تضعیف اقتصاد در بحبوحه یک تقابل ژئوپلیتیکی انجام دهد.

منبع: میزان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • محمد IR ۱۱:۲۶ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۷
    0 13
    چه نظریه جالبی خیلی جایگزین واسه غرب بجای روسیه هست سفر مقامات امریکا به عربستان امارات وکشورهای حاشیه خلیج فارس این جنگ خیلی منفعت برای امریکا داره بجای نفت و گاز روسیه این کشورها هستن که تولید نفتشونو افزایش میده این جنگی بود برای به دام بود انداختن روسیه بیشترین ضررشو خود روسیه میبینه وقتی ایران تحریم شد میگفتن تحریم نعمته پس کو نعمتش گرونی فساد راند خاری وقتی گوشت کیلویی 190هزار و برنج کیسه ای 350هزار میوه هم که دیگه نگیم یه کارگر ساده یا یه خانم بی سرپرست باچندتا بچه بنظرتون شب عیدی چجوری سر میکنه پس بهتره مطالب الکی و سرملتو شیره نمالید بدترین ضرر خود روسیه میبینه تک تنها بدون متحد چین هم سفر پوتین به چین رو تو هوا لغو کرد مشرق الان هرکی به فکر ملت و کشور خودشه اینقدر سنگ روسیه بی دین کومونیست به سینه نزنید مطالب پوچ هم به خورد ملت ندید بهتره ایران بی طرف و فکر تحریم و معیشت مردم باشه ببین کجای کاریم پول افغانستان از پول ما بارارزشتره پس نه شرق نه غرب فقط وطنم ایران ایران
  • IR ۱۵:۳۹ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۷
    5 0
    جواب 11.26.بدروغ سنگ مردم مستضعف رابه سینه نزن انکسی که درخانه های لاچری باماشین های میلیاردی به عیش عثرت مشغوله نمی توانددردمحرومین جامعه رادرک کندبگو برای کدخداخوش رقصی میفرمای درسته.
  • IR ۱۰:۲۹ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۸
    0 0
    آمریکا ؛ گاوهای شیرده بولوند چشم آبی شیرده پرورش می دهد ــــــ سرانجام با توطئه ودخالت های آشکار و نهان و کارگردانی آمریکا ؛ و بازی موفق مهره یهودی ــ رییس جمهور به ظاهر دلقک اوکراین ــ در یک جنگ زرگری تمام عیار(سیاست تحریک حداکثری)؛ پای روسیه در باتلاق جنگ اوکراین وارد شد. اکنون آمریکا به کمک رسانه هایش از روسیه غولی می سازد که هر لحظه تصمیم دارد کشورهای اروپایی را یک لقمه چپ کند. و بدین ترتیب ؛ آمریکای پس از ترامپ ؛ با انبوهی از مشکلات ؛ موفق گردید ، بحران های خود را صادر نماید. و مهار دو جانبه ای در اروپا ایجاد نماید: از یک سو روسیه را با تحریم اقتصادی و تهاجم رسانه ای و بحران های سیاسیمهار زده و به انحطاط برساند . و از سوی دیگر ؛ نژاد جدید گاوهای شیرده؛ این باربولوند چشم آبی اروپایی (آلمان ، فرانسه ؛ فنلاند ؛ سوئد ، هلند؛ نروژ ؛ لهستان و .....) را ــ همانند گاوهای شیرده خلیج فارس ــ سر کیسه کند و کارخانه های اسلحه سازی خود را رونق بخشد و سلاح های بنجل خود را به اروپایی ها بیندازد. 1 از نتایج بدیهی این آتش افروزی : 1- فرار سرمایه 2- فرار مغزهای اروپایی به آمریکا می باشد. و برای قدردانی از بازی موفق دلقک اوکراینی ؛ در فریب روسیه ؛ جایزه صلح نوبل به او داده می شود. زلنسکی: «من تبعه رژیم صهیونیستی هستم و شهروند اسرائیل! اما در اوکراین زندگی می‌کنم» به خاطر بیآورید: آمریکایی ها ؛ به کابوی Cowboy معروفند. گاوچران یعنی: متخصص شناسایی ، به دام انداختن ؛ رام سازی و پرورش گاو وحشی .

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس