کد خبر 1352773
تاریخ انتشار: ۲۵ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۰
پوتین ترامپ

رئیس‌جمهور سابق آمریکا که همیشه مدعی است رئیس‌جمهور روسیه را به خوبی می‌شناسد در جدیدترین اظهارنظر در خصوص تصمیم پوتین درباره اوکراین گفت که وی خیلی تغییر کرده و این مسئله‌ برای جهان ناراحت‌کننده است.

به گزارش مشرق، «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور سابق ترامپ در مصاحبه با «واشنگتن اگزمینر» که دیروز (سه‌شنبه) منتشر شد گفت که فکر نمی‌کرد «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه به اوکراین حمله کند.

او در مصاحبه‌ای تلفنی به این رسانه محافظه‌کار آمریکایی گفت: متعجبم - متعجب. وقتی (پوتین) نیروهایش را به مرز فرستاد، فکر کردم در حال مذاکره است. فکر می‌کردم او در حال مذاکره است. فکر می‌کردم که این یک راه سخت اما هوشمندانه برای مذاکره است.

بیشتر بخوانید:

بایدن هفته آینده راهی بروکسل می‌شود

ترامپ افزود: فکر کردم که او قرار است توافق خوبی مثل هر کس دیگری با آمریکا ... انجام دهد - می‌دانید، مانند هر توافق تجاری. ما هرگز توافق تجاری خوبی نداشتیم تا زمانی که من آمدم. و بعد او وارد شد - و من فکر می‌کنم او تغییر کرده است. این یک چیز بسیار ناراحت‌کننده برای جهان است. او خیلی تغییر کرده است.

رئیس‌جمهور سابق آمریکا در ادامه ادعا کرد: من با پوتین بسیار بسیار سختگیر بوده‌ام. برای همین مورد انتقاد قرار گرفتم. در عین حال، با او خیلی خوب کنار آمدم. اما من با اکثر [سران جهان] خیلی خوب کنار آمدم.

بیشتر بخوانید:

ترامپ: اوضاع در اوکراین بدتر می‌شود

ترامپ در ادامه گفت: من از نظر خط لوله (نورد استریم ۲)، از نظر جمع‌آوری میلیاردها و میلیارد دلار در ناتو برای عمدتاً محافظت از اروپا در برابر روسیه، بسیار انتقاد کرده‌ام.

وی پیش‌تر در یک گردهمایی در کارولینای جنوبی گفت که معتقد است اگر جنگ اوکراین به زودی به پایان نرسد، منجر به «جنگ جهانی سوم» خواهد شد. ترامپ گفت: به هر حال، این می‌تواند منجر به جنگ جهانی سوم شود. می‌بینم که چه می‌شود. چون اگر فکر می‌کنید پوتین متوقف می‌شود، (باید بگویم اوضاع) بدتر و بدتر می‌شود. او آن (پایان درگیری) را نمی‌پذیرد و ما کسی را نداریم که با او صحبت کند.

ترامپ در مصاحبه با شبکه «فاکس نیوز» هم گفته بود همچنان که اوضاع در اوکراین وخیم‌تر می‌شود، بایدن در حال بازی خوردن از ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور روسیه است.

وی با اشاره به خنده‌های «کامالا هریس» معاون بایدن هنگام پاسخ دادن به سوالی درباره پناهجویان اوکراینی که موجی از انتقادات را به راه انداخت، او را «بی‌کفایت» خطاب کرد. او سپس مدعی شد: من با این افراد خوب کنار می‌آمدم. من آن‌ها را درک می‌کردم و آن‌ها هم مرا درک می‌کردند. هیچکس به اندازه من نسبت به روسیه سخت نگرفت. پوتین این را به شما خواهد گفت. این همان پوتینی که من می‌شناختم نیست. اگر من با او سروکار داشتم، [رفتارش] تغییر نمی‌کرد.

جو بایدن رئیس جمهور آمریکا قرار است هفته آینده به بروکسل سفر کند تا در نشست سران کشورهای اروپایی به به بحث درباره اوضاع اوکراین بپردازد. این سفر در حالی صورت می‌گیرد که روسیه دیروز (سه‌شنبه) تحریم‌هایی را علیه جو بایدن و آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا اعلام کرد. مسکو اعلام کرده که تحریم‌هایش اقدام متقابل در برابر تحریم‌هایی است که واشنگتن علیه روسیه از جمله ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور روسیه اعمال کرده است.

بر اساس اعلام وزارت امور خارجه روسیه، تمام کسانی که در فهرست تحریمی قرار دارند نمی‌توانند وارد فدراسیون روسیه شوند، هر چند که کرملین اعلام کرده مسکو ارتباط با مقام‌های آمریکایی را در صورتی که در راستای منافع ملی آمریکا باشد، رد نمی‌کند. در بیانیه وزارت خارجه روسیه آمده است که در آینده نزدیک نیز افراد دیگری به این فهرست اضافه می‌شوند.

از زمان آغاز عملیات روسیه در اوکراین، آمریکا، اتحادیه اروپا و برخی متحدان آن‌ها مانند ژاپن، کره جنوبی، انگلیس، استرالیا و کانادا تحریم‌هایی را علیه سازمان‌ها، نهادها و مقامات روسیه اعمال کرده‌اند. روز یکشنبه هم کاخ الیزه از رایزنی تلفنی جداگانه رئیس‌جمهور فرانسه با روسای‌جمهور آمریکا و اوکراین خبر داد و اعلام کرد بایدن و ماکرون در این تماس تلفنی در زمینه اعمال تحریم‌های بیشتر علیه روسیه توافق کردند. 

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 20
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 3
  • IR ۱۳:۰۸ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۵
    16 6
    اولش دلم میخواست ترامپ رئیس جمهور شود تا آمریکا را زودتر به فنا دهد و ما هم انتقام سردار را بگیریم ولی قدرتی خداوند یکی از ترامپ نفهم تر به اسم بایدن رئیس جمهور آمریکا شد . البته درست است که با سیستم آمریکا طرف هستیم و این احمق ها دکوری هستند ولی خوب وقتی دکور هم آدم ها داغونی مثل ترامپ و بایدن می شوند این یعنی که حال سیستم آمریکا هم خیلی خراب است .
  • IR ۱۳:۴۱ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۵
    5 0
    اربابش عوض شده بچه کف قمارخانه
  • پری مجرد 45 ساله IR ۱۳:۴۴ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۵
    16 6
    عشق غرب زده ها این فرعون نجس یعنی ترامپ است. که ان شاء الله به درک واصلش میکنیم تا یکبار دیگر دنیا شاهد شجاعت و عزت و اقتدار ایران اسلامی باشد
    • IR ۰۳:۳۸ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۶
      0 0
      اندازه این غلط کردنها نیستید اخه
  • الیاس اصفهانیان IR ۱۳:۴۶ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۵
    2 4
    چه بخواهین و چه نخواهین جنگ جهانی سوم شروع شده نابودی کره زمین تا چند ماه اینده جدی بگیرین روسیه هرگز شکست را قبول نخواهد رکد کمک های تسلیحاتی غرب چه نرم افزاری و چه سخت افزاری روسیه هرگز دوست نداره در باتلاق غرق بشه امریکا شروع کننده و اتش بیار جنگه
    • IR ۱۸:۴۵ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۵
      11 5
      آمریکا نباشه بربرهای روس اروپا رو می خورن
  • IR ۱۳:۴۷ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۵
    4 1
    پرورش گاوهای شیرده بولوند چشم آبی توسط آمریکا ــــــ سرانجام با توطئه ودخالت های آشکار و نهان و کارگردانی آمریکا ؛ و بازی موفق مهره یهودی ــ رییس جمهور به ظاهر دلقک اوکراین ــ در یک جنگ زرگری تمام عیار؛ پای روسیه در باتلاق جنگ اوکراین وارد شد. اکنون آمریکا به کمک رسانه هایش از روسیه غولی می سازد که هر لحظه تصمیم دارد کشورهای اروپایی را یک لقمه چپ کند. و بدین ترتیب ؛ آمریکای پس از ترامپ ؛ با انبوهی از مشکلات ؛ موفق گردید ، بحران های خود را صادر نماید. و مهار دو جانبه ای در اروپا ایجاد نماید: از یک سو روسیه را با تحریم اقتصادی و بحران های سیاسی و رسانه ای به انحطاط برساند . و از سوی دیگر ؛ نژاد جدید گاوهای شیرده؛ این بارچشم آبی اروپایی (آلمان ، فرانسه ؛ فنلاند ؛ سوئد ، هلند؛ نروژ ؛ لهستان و .....) را ــ همانند گاوهای شیرده خلیج فارس ــ سر کیسه کند و کارخانه های اسلحه سازی خود را رونق بخشد و سلاح های بنجل خود را به اروپایی ها بیندازد. و برای قدردانی از بازی موفق دلقک اوکراینی ؛ در فریب روسیه ؛ جایزه صلح نوبل به او داده می شود. زلنسکی: «من تبعه رژیم صهیونیستی هستم و شهروند اسرائیل! اما در اوکراین زندگی می‌کنم»
  • DE ۱۶:۱۱ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۵
    3 5
    عوض نشده خود واقعیش رو بروز داده همون حیوان خونخواری است که به تیموشنکو و مرکل دسته گل میداد بی جهت نگفته اند توبه گرگ مرگ است
  • محسن IR ۱۶:۴۱ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۵
    4 3
    بابا حداقل یه کلمه تروریستی چیزی بذارید پشت اسم این ملعون. اصلا چرا اخبار حرفای این آشغال رو منتشر میکنید؟؟!
  • عبدالوحاب، IR ۱۷:۰۹ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۵
    0 0
    هو هد میک ذ چنچ پوتین؟ هد نات یو؟
  • IT ۱۷:۲۹ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۵
    0 1
    moshmordeh baraye tathire khod in arajif ra migooyad.
  • IR ۱۷:۵۹ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۵
    0 1
    آخی شبیه کسایی که شکست عشقی خوردن حرف میزنه ملعون
  • IR ۱۸:۵۹ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۵
    3 1
    پوتین عوض نشده، تو خر بودی
  • IR ۱۹:۱۵ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۵
    0 1
    بله، نه ولادیمیر ولادیمیر سابق هست نه دونالد دونالد سابق!
  • IR ۱۹:۴۱ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۵
    0 0
    اخه ترامپ هیچ کس نیس ازش بپرس قدرت دارین با هم بجنگین اگه زن دختر شما الان اواره میشد تو خیابانها بهشون تجاوز میشد چقد ناراحت بودین شما ضعیف کشین پس فطرتین سازمان حقوق بشر کجاس زن بچها را تو تلوزیون مییینم جیگر ادم میسوزه خدایا پوتین ترامپ امسال اینها سرطان بگیره زجر بکشه این پیام من را ثبت کنید تا این نامردا ببینند
  • DE ۲۰:۲۱ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۵
    0 0
    ترامپچه گفت که پوتین خیلی تغییر کرده قبلا خیلی یوری گاگارین بود منظور خیلی گوگوری بود . این مسئله‌ برای جهان ناراحت‌کننده است . بضی ها واقعا وقتی به سن بلوغ میرسند کلا عوًَض میشن .ولی ترامپ هنوز عوض نشده عین سابق یک عوضی قمار باز دزد رانتخوار جنایتکار تروریسته و هر روز کودک درونش چون پوشک نمیپوشه گند میزنه به مغز و جسم و روح ترامپ .
  • IR ۲۱:۲۷ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۵
    1 0
    ترامپ ظاهرا دور بعد بالا خواهد امد و اصلا فکر مردن و ترور شدن و انتقام نیست و به سخره گرفته و خیالش راحته. کلاهکها را میداند که به خانه اش نفوذ نمیکند. ممکنه زد و بند کرده باشه
  • GB ۲۲:۰۲ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۵
    1 2
    پوتین عوض شده ولی ترامپ عوضی بود
  • IR ۱۰:۰۲ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۶
    0 0
    وقتی شماها عوضی میشین خب طبیعی است که دیگران هم عوض میشن!!!
  • مجید IR ۱۱:۵۹ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۶
    1 0
    پوتین همانی است که بوده

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس