کد خبر 1352687
تاریخ انتشار: ۲۵ اسفند ۱۴۰۰ - ۰۹:۰۱
کربکندی: دروازه‌بان‌ها نقش اصلی در دربی خواهند داشت/ متعجبم چرا سپاهان از کورس قهرمانی خارج شد

کارشناس فوتبال گفت: دروازه‌بان ها نقش فوق‌العاده مهمی در دربی خواهند داشت. دروازه‌بان پرسپولیس در یکی دو هفته اخیر دچار بهم ریختگی شد اما دروازه‌بان استقلال یکنواخت‌تر کار کرده است.

به گزارش مشرق، رسول کربکندی در مورد مسابقه دو تیم پرسپولیس و استقلال در روز پنجشنبه اظهار داشت: در چند سال اخیر دیدار دو تیم این همه حساس نبوده زیرا استقلال با پیروزی در این دربی ۷۰ تا ۸۰ درصد از مسیر قهرمانی را طی خواهد کرد و فاصله امتیازی این تیم با پرسپولیس ۹ امتیاز می‌شود. مساوی هم به سود استقلال است زیرا همان فاصله ۶ امتیازی حفظ خواهد شد. پرسپولیس هم اگر در این مسابقه برنده نشود در آنصورت شانس قهرمانی‌اش خیلی کم خواهد شد. هرچند اگر این دربی برنده هم داشته باشد نمی‌توان گفت که کدام تیم قطعا قهرمان می شود. زیرا هر دو تیم با سپاهان هم بازی دارند با این حال یکی از حساس‌ترین دربی‌ها را شاهد خواهیم بود.

وی افزود: استقلال تیمی هماهنگ بود و همبستگی خوبی در این فصل دارد. ارتباط خوبی هم بین بازیکنان و مربیان  این تیم ایجاد شده است. البته جدایی دو مدافع مرکزی‌اش باعث شد که در خط دفاعی کمی دچار بهم ریختگی شود. در برخی مسابقات هم خوش شانس بودند که به برتری رسیدند ولی استقلال تیمی است که تلاش زیادی برای برد می‌کند و بازیکنانش انگیزه بسیار زیادی دارد تا جام قهرمانی را بعد از چند سال از پرسپولیس پس بگیرد. به همین دلیل می گویم بازی خوبی از کار در خواهد آمد. مساوی اگرچه برای استقلال نتیجه بدی نیست اما مساوی به درد پرسپولیس نمی‌خورد. امیدوارم بازی خوبی شود و فوتبالدوستان بازی خوبی را شاهد باشیم.

بیشتر بخوانید:

روایت مرفاوی از گل زنی‌اش در دربی

سرمربی اسبق ذوب آهن با اشاره به حضور تماشاگران در این دربی گفت: اخبار متناقض زیادی در مورد حضور تماشاگران منتشر می‌شود. یکبار گفته می‌شود ۲۰ تا ۳۰ درصد ظرفیت ورزشگاه در اختیار تماشاگران است یکبار دیگر گفته می‌شود شاید تماشاگران نیایند و... به هر حال بعد از دو سال سخت کرونایی مردم دوست دارند در ورزشگاه حاضر شوند. الان همه جا شلوغ است و مردم به همه جا می‌روند پس چرا اجازه حضور در ورزشگاه را نمی‌دهند؟ شاید دلیل این مساله چیزی به جز کروناست.

کربکندی در مورد داور مسابقه گفت: سیدعلی داور حاشیه‌داری نیست و امیدوارم داور نقشی در موفقیت یا عدم موفقیت تیمی در دربی نداشته باشد. استقلال اگر می‌خواهد در دربی برنده شود باید دوندگی خوبی داشته باشد و بتواند ارتباط بین خط هافبک و مهاجمان پرسپولیس را قطع کند تا بتواند دروازه‌اش را از گزند مهاجمان حریف مصون نگه دارد. پرسپولیس از یکی دو موقعیت گلزنی نهایت استفاده را می‌برد. 

دروازه بان اسبق تیم ملی در مورد اینکه کدام بازیکن تاثیرگذارترین بازیکن دربی خواهد بود اظهار داشت: دروازه‌بان ها نقش فوق‌العاده مهمی در دربی خواهند داشت. دروازه‌بان پرسپولیس در یکی دو هفته اخیر دچار بهم ریختگی شد اما حسینی دروازه‌بان استقلال یکنواخت‌تر کار کرده و ثبات بیشتری داشته است. مدافع برزیلی و جدید استقلال هم بازیکن خوبی نشان داد.

کربکندی در مورد اینکه چرا سپاهان نتوانست در کورس قهرمانی با پرسپولیس و استقلال رقابت کند، گفت: همه اصفهانی‌ها از جمله خودم و اهالی فوتبال در شروع فصل سپاهان را مدعی اصلی قهرمانی می‌دانستند. سپاهان باشگاهی با ساختار کاملا حرفه‌ای است، مشکل مالی ندارد و از  امکانات خوبی هم برخوردار است. کادرفنی این تیم هم در اختیار یک مربی جوان بود که در کنارش مربیان با تجربه حضور داشتند ولی این تیم نتایج بدی گرفت و اکنون دیگر می‌توان گفت شانس اندکی برای قهرمانی دارد. برای خودم هنوز این مساله بی جواب مانده که چرا سپاهان با این شرایط ایده آل و بازیکنان خوبی که در اختیار داشت نتوانست در کورس قهرمانی باشد. خودم از این مساله متعجب هستم.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس