کد خبر 1352519
تاریخ انتشار: ۲۴ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۸:۱۷
بازار سرمایه زیر چتر نظارتی هوشمند

سامانه هوشمند پایش و نظارت بر بازار سرمایه با حضور برخی از مسئولان رونمایی شد تا از این به بعد نظارت دقیق‌تری بر بازار و معاملات و اطلاعات شرکت‌ها صورت بگیرد.

به گزارش مشرق، یکی از دغدغه‌های فعالان بازار سرمایه، سهامداران و مسئولان بویژه رئیس قوه قضاییه در ماه‌های گذشته افزایش و عمق بخشیدن به نظارت بر فعالیت بازار در بخش‌های مختلف و پیشگیری از وقوع تخلفات بوده است.

سازمان بورس و اوراق بهادار هم در راستای کاهش دغدغه‌مندی بخش‌های مختلف در راستای تقویت نظارت و پایش بازار گام برداشته و امروز از سامانه‌ای رونمایی کرد که می‌تواند به صورت دقیق و موشکافانه بر فعالیت‌های بازار سرمایه، اشخاص حقیقی و حقوقی نظارت داشته باشد.

بیشتر بخوانید:

فاطمی‌امین: رشد ۸ درصدی اقتصاد در سال آینده کاملاً دست یافتنی است

سامانه هوشمند پایش و نظارت بازار سرمایه؛ سامانه‌ای مجهز به پنج سامانه قدرتمند از جمله نظارتی، پایش، بررسی، آماری است که در لحظه امکان پایش و بررسی و نظارت بر فعالیت‌های جاری در بازار سرمایه را دارند.

در این سامانه بومی، امکان ارسال هشدار تخلفات، گزارش‌گیری لحظه‌ای، دسترسی به آرشیو معاملات و تراکنش‌های کلیه اشخاص و نمادها به‌صورت آنلاین و تاریخی فراهم شده است.

سامانه هوشمند پایش و نظارت بازار سرمایه قابلیت طراحی و پیاده‌سازی انواع گزارش‌های مورد نیاز ناظران بازار را داشته و به‌طور مداوم در دستور کار ارتقاء، گسترش و به‌روزرسانی است.

از جمله امکانات این سامانه می‌توان به واسط کاربری پروژه، امکان استخراج انواع گزارش‌ها در قالب جدول، گراف، نمودار و ذخیره‌سازی و انتقال گزارش‌ها در محیط‌های دیگر مانند اکسل را داراست.

یکی از ویژگی‌های مهمی که باعث می‌شود تا این سامانه به یک سامانه قدرتمند در حوزه نظارتی بدل شود؛ رفع نواقص نرم‌افزاری و سخت‌افزاری است که دست ناظران را برای بهره‌مندی حداکثری از اطلاعات برای نظارت بهتر باز می‌گذارد.

این سامانه می‌تواند با پوشش همه جانبه فعالیت اشخاص حقیقی و حقوقی؛ گامی موثر در جهت حمایت از سهامداران و کاهش تخلفات و همچنین شفاف‌سازی بازار بردارد.

منبع: میزان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس