امیرعبداللهیان خطاب به همتای اوکراینی: از هرگونه تلاش سیاسی برای حل و فصل بحران اوکراین حمایت می‌کنیم - کراپ‌شده

وزیرخارجه جمهوری اسلامی ایران در بدو ورود به مسکو با بیان این‌که جنگ را چه در اوکراین، افغانستان، یمن و هر نقطه‌ای دیگری از جهان به صراحت محکوم می‌کنیم، گفت: بر راه حل سیاسی اوکراین تمرکز می‌کنیم.

به گزارش مشرق، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران که ظهر امروز (سه‌شنبه) ۲۴ اسفند ماه در رأس هیأتی به منظور دیدار و گفت‌وگو با سرگئی لاوروف همتای روس خود وارد مسکو شد، در بدو ورود در جمع خبرنگاران در تشریح اهداف این سفر اظهار داشت: سفر امروز من و همراهانم به مسکو با چند هدف صورت می‌گیرد هدف اول پیگیری توافقات سفر دی ماه آقای رئیسی به مسکو و توافقاتی است که بین روسای جمهور دو کشور صورت گرفت. 

ببینید:

عکس/ دیدار وزیران امور خارجه ایران و روسیه

رئیس دستگاه دیپلماسی خاطرنشان کرد: موضوع دوم درباره تحولات اوکراین و وضعیت جدیدی است که در عرصه منطقه‌ای و بین‌المللی رخ داده است و طبعا نمی‌توانیم نسبت به این اتفاق بی تفاوت باشیم. ما به صراحت جنگ را محکوم می‌کنیم چه در اوکراین، افغانستان و یمن و هر نقطه‌ای دیگر از جهان. ما تحریم‌ها را هم محکوم می‌کنیم، اعمال تحریم‌های یکجانبه علیه کشورها و ملت‌ها را روش نادرستی می‌دانیم و بر راه حل سیاسی در موضوع اوکراین تمرکز می‌کنیم.

* برداشتی که از اظهارات لاوروف درباره مذاکرات وین داشتم

وی موضوع سوم مورد توجه در این سفر را پیگیری مذاکرات وین برای لغو تحریم‌ها خواندو افزود: در اظهارنظرها و اخبار اینگونه منتشر می‌شود که اگر ما در وین با طرف آمریکایی و همچنین با سایر طرف‌های غربی به توافق و نتیجه نهایی برسیم، ممکن است از طرف روس با توجه به بعضی مطالبی که در رسانه‌ها مطرح شده، حمایت لازم را در وین نداشته باشیم.

وی به گفت‌وگوهای تلفنی اخیرش با لاوروف اشاره کرد و افزود: در گفت‌وگوهایی که هفته گذشته به صورت تلفنی با آقای لاوروف داشتم چنین برداشتی را نکردم و امیدوار هستم در گفت‌وگوهای امروز همچنان بتوانیم در مسیری که روسیه از رسیدن به یک توافق خوب، پایدار و قوی در کنار جمهوری اسلامی ایران در وین قرار بگیرد ان‌شاءالله به این نتیجه و جمع بندی روشن نائل بیاییم.

ببینید:

فیلم/ اظهارات امیر عبداللهیان در بدو ورود به مسکو

گفتنی است، مهدی صفری معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه، سعید خطیب‌زاده سخنگوی وزارت امور خارجه و علی اصغر خاجی مشاور ارشد وزیر امور خارجه در امور ویژه سیاسی امیرعبداللهیان را در این سفر همراهی می‌کنند.

به گزارش فارس، سعید خطیب‌زاده سخنگوی وزارت امور خارجه دیروز (دوشنبه) ۲۳ اسفند ماه در نشست هفتگی با خبرنگاران از سفر امیرعبداللهیان به مسکو خبر داده بود و افزود: آقای امیرعبداللهیان سه شنبه عازم مسکو است و در خصوص دو سه موضوع مشخص دوجانبه با محوریت تحولات در وین رایزنی‌هایی را با همتای خودش داشته باشد، یکی از موضوعات که در این سفر مورد بحث و بررسی قرار خواهد گرفت، کمکی است که ایران می‌تواند برای تحولات در اوکراین صورت دهد و همه باید مسؤولانه کمک کنند که این جنگ به مناطق دیگر سرریز نکند. اوراسیا تحمل جنگ‌های گسترش یافته بیشتری را ندارد.

وزارت امور خارجه روسیه دیروز با اشاره به سفر امیرعبداللهیان به مسکو اعلام کرد که تحریم‌های غرب، رویکرد روسیه در تقویت همکاری با ایران را تضعیف نخواهد کرد.

وزارت امور خارجه روسیه پیشتر نیز با انتشار بیانیه‌ای درباره اتهام‌زنی‌ها به مسکو در خصوص مانع‌تراشی در مسیر مذاکرات وین برای لغو تحریم‌های یکجانبه علیه جمهوری اسلامی ایران تأکید کرد که این مذاکرات احیای برجام بدون تعویق و طبق روال گذشته ادامه خواهد داشت.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۴:۴۷ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۴
    1 0
    واقعاً چرا باید با وعده‌های دروغ لغو تحریم‌هایی که به بهانه‌های مختلف بر علیه ما وضع شده و مطمئناً هرگز لغو نخواهد شد، صنعت هسته‌ای خود را هم، به دست خودمان محدود و تخریب، و جاسوسان آژانس صهیونیست‌ها را پشتیبانی کنیم و اقتصاد کشور را هم شرطی نماییم؟! مطمئناً برجام چکی نیست که قابلیت نقد شدن داشته باشد، بلکه تجربه‌ی تلخی است که از اعتماد به غرب با صرف هزینه‌ی زیاد به‌دست آمده و تاکنون هم اشتباهات زیادی در مواجهه با آن در پیش گرفته شده است؛ اکنون تنها نفعی که می‌توان از این تجربه به‌دست آورد، برداشتن این یوغ از گردن صنعت هسته‌ای و اقتصاد کشور، با عدم توافق مجدد با شیطان بزرگ و مستکبران و زورگویان دنیا، و خروج قاطعانه و مقتدرانه از برجام در روز ملی فناوری هسته‌ای با توکل بر خدا، و خنثی‌سازی تحریم‌ها از طریق ایجاد حرکت تولیدی و تحرک اقتصادی داخلی، و توسعه‌ی صنعت هسته‌ای با حداکثر سرعت و به هر میزان لازم با اخراج کامل جاسوسان آژانس و جمع‌آوری تمام دوربین‌ها است؛ و این، خواست مؤکد ما از دولت و مجلس انقلابی است که ان‌شاءالله منتظر تحقق آن هستیم.
  • IR ۱۴:۴۹ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۴
    1 0
    توافق نکردن از توافق کردنی که در آن، منافع ملّت پامال بشود، عزّت ملّت از بین برود، ملّت ایران با این عظمت، تحقیر بشود، توافق نکردن شرف دارد بر یک چنین توافق کردنی.
  • IR ۱۴:۵۰ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۴
    1 0
    مذاکره فرسایشی نباید بشود؛ نباید جوری باشد که طرف‌ها بخواهند همین طور مدام این مذاکره را کش بدهند که این برای کشور ضرر دارد. این جور نیست که آمریکا بخواهد مذاکره کند تا اینکه یک حرف حقی را قبول کند؛ نه، می‌خواهد مذاکره کند تا یک حرف باطلی را تحمیل کند. مطمئناً عدم توافق با شیطان بزرگ قلدر و سه نوچه‌ی اروپائیش بزرگترین موفقیت در مذاکرات است. آن‌ها در پشت صحنه‌ی دیپلماسی، گرگ درنده و روباه حیله‌گر هستند. تجربه‌ی برجام در دولت قبل به ما نشان داد که اعتماد به غرب جواب نمی‌دهد، لذا ما به غربی‌ها هیچ اعتمادی نداریم و معتقدیم که به ما کمک نمی‌کنند و هر جا بتوانند ضربه می‌زنند. بهترین راه این است که بدون هیچ‌گونه توافقی، مذاکرات را تا بیستم فروردین روز ملی فناوری هسته‌ای تعلیق کنیم؛ چنانچه تا آن تاریخ تمام تحریم‌ها لغو شد و این امر راستی‌آزمایی گردید و تمام مطالباتمان هم وصول شد، به مذاکرات برگردیم و در غیر این‌ صورت در همان روز این شجره‌ی خبیثه‌ی برجام را که از روی زمین ناپاک و بی‌ثمر اعتماد به غرب برکنده شده و ثبات و قراری ندارد را برداریم و آن را بر سر آمریکا، انگلیس، فرانسه و آلمان بکوبیم و با اقتدار از برجام خارج شویم. نباید گذاشت اقتصاد کشور بیش از این شرطی شود؛ کار عمده خنثی کردن تحریمها از طریق ایجاد حرکت تولید داخلی و تحرک اقتصادی داخلی است.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس