کد خبر 1352255
تاریخ انتشار: ۲۴ اسفند ۱۴۰۰ - ۰۹:۵۶
کرونا

به گفته محققان، انتظار می‌رود کووید ۱۹ مانند اکثر ویروس‌های تنفسی که در ماه‌های زمستان اوج می گیرند، به یک بیماری فصلی تبدیل شود.

به گزارش مشرق، دکتر «روشل والنسکی»، مدیر مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌ها آمریکا، گفت: «انتظار داریم کووید ۱۹ به یک بیماری فصلی تبدیل شود که با تغییر آب و هوا می‌آید و می‌رود.»

به هر حال، سایر ویروس‌های کرونا که باعث سرماخوردگی می‌شوند، در طول ماه‌های زمستان حمله می‌کنند و در ماه‌های گرم‌تر ساکن می‌شوند.

همین امر در مورد سایر عفونت‌های تنفسی مانند آنفلوانزا، گلودرد استرپتوکوکی و ویروس سنسیشیال تنفسی (RSV) صادق است. این ویروس‌ها در تمام سال پخش می‌شوند اما معمولاً در زمستان افزایش می‌یابند.

اپیدمیولوژیست ها می‌گویند که بعید است اقدامات سخت گیرانه مانند قرنطینه و محدودیت ظرفیت در مکان‌های خاص بازگردد. اما استفاده از ماسک و فاصله گذاری فیزیکی ممکن است در طول موج‌های آینده همچنان توصیه شود.

محققان اذعان دارند همانطور که در دو سال گذشته مشاهده کرده‌ایم، موارد کووید ۱۹ در طول ماه‌های زمستان که معمولاً انتقال ویروس‌های سرماخوردگی و آنفلوانزا افزایش می‌یابد افزایش یافته است.

برخی از مطالعات نشان داده‌اند که محیط‌های گرم و مرطوب مانع از زنده ماندن ویروس کرونا می‌شود، در حالی که آب و هوای سردتر با میزان رطوبت پایین‌تر ممکن است به گسترش ویروس کمک کند.

همچنین شواهد نشان می‌دهد مناطق دارای آلودگی هوا، با نرخ بالاتر موارد کووید ۱۹ همراه با افزایش شدت بیماری و مرگ مرتبط است.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 9
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • سعید رضایی 28 تنظیم کننده مشهد IR ۱۰:۲۳ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۴
    1 2
    لعنت بر کرونا/ این ویروس توسط خدا خلق شده تا پوز آدمیزاد رو به خاک بماله تا اینقدر غرور نداشته باشه و منم منم نکنه
    • IR ۱۷:۰۸ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۴
      0 1
      أين سعيد رضايى 28 تنظيم كيست كه خيلى خيلى نادان است اول ميگويد " لعنت بر كرونا " كه نميفهمد اين گفتار گناه است. بعد خودش توضيح ميدهد كه خالق ويروس كرونا خداى متعال است و اينجا هم نميفهمد به عمل خداوند كه برسيم حتما بايد بگوييم "رحمت بر كرونا " جالب اينكه به حكمت خداوند در خلقت ويروس كرونا دانسته يا ندانسته اشاره اى هم داشت.
    • حسن زاده IR ۱۷:۱۳ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۴
      0 1
      در ادامه. بايد به سعيد گفته شود برود توبه شرعى بجا اورد.
    • سعید رضایی 28 تنظیم کننده مشهد IR ۱۸:۰۹ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۴
      1 0
      نادان خودتی. من فوق دیپلم الهیات دارم
    • سعید رضایی 28 تنظیم کننده مشهد IR ۱۸:۱۲ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۴
      1 0
      من حرفی نمی زنم که گناه باشه/ منظورم از لعنت بر کرونا این بود که این کرونا زندگی ما رو مختل کرده/ می ترسم از هنرجوهام ضبط بگیرم مگر اینکه کارت واکسن داشته باشند و ماسک بزنندو یا نمیشه وقت آموزش گیتار بدون ماسک به هنرجوهام آموزش بدم نفس کشیدن سخت میشه/
    • IR ۲۰:۱۵ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۴
      0 1
      بجاى تشكر عصبانى و مدعى داشتن مدرك فوق ديپلم شدى ؟ نوشته هاى خودت را بردار با بك روحانى مشورت بكن و توبه شرعى را انجام بده. عاقل باش بزرگتر ها گفته اند تا بجايى رسيد دانش من كه بدانم همى كه نادانم. درست نوشتى من كه تحت ديپلم هم ندارم نا دانم هرقدر كه خدا را شناخته باشم كم است باز هم نادانم. اخرين تذكر من اينست كه كرونا زندگى كسى را مختل نكرده مردم دنيا را وادار كرده زندگى خودشان راتنظيم كنند. كرونا يك نعمت الهى بود و هست. .
  • IR ۱۳:۱۹ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۴
    9 1
    پس ما که ازالان هوا داره گرم میشه وگرمای بالای °60 درجه را دراوج گرما داریم خوش به حال مان،خدا*محمد*ص*لطف درحق بنده هایش بفرماید،که دیگه بساط این ویروس شوم ازسراسردنیا ریشه کن بشه،این طورزندگی واقعاسخته وعذاب آوره باماسک ودستکش وژل وفاصله،شایداین هم امتحان الاهی بود که بیش ترقدرهم رابدانیم وشاکرخداوندباشیم..وازبدهاوپلیدی ها دوری کنیم،خداوندتمام رفتگان کرونایی را بیامرزد...
  • حسن زاده IR ۱۷:۳۶ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۴
    0 1
    نظر و ديدگاه دكتر روشل والنسكى كاملا درست است اين يك وعده الهى است عمر ويروس تمام و خود بخود منقرض ميشود ولى نابود نخواهد شد و بصورت Endemic باقى خواهد ماند. بايد به نظر دكتر راشل اضافه شود كه هيچ خلقتى از خداوند نابود نخواهد شد و انسان بايد به مبارزه خود با بيمارى ، كشف درمان و دارو ، واكسن و رعايت بهداشت ادامه بدهد. كوتاهى باعث سختى زندگى و تاخير انقراض ويروس خواهد شد. اين مباحثه مفصل است اينجا جايش نيست.
    • پری مجرد منگل دیوانه IR ۱۹:۰۷ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۴
      1 0
      حسن زاده چرت نگو

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس