«حوض خون» حرکتی ارزنده برای ثبت تاریخ شفاهی دفاع مقدس است

رئیس دفتر حفظ و نشر آثار آیت‌الله خامنه‌ای گفت: انتشار کتاب «حوض خون» حرکتی ارزنده برای ثبت تاریخ شفاهی دفاع مقدس است که تحسین رهبر معظم انقلاب را نیز به همراه داشت.

به گزارش مشرق، ایمان عطار زاده در دوازدهمین پاسداشت ادبیات جهاد و مقاومت همراه با انتشار تقریظ حضرت آیت الله خامنه‌ای بر کتاب خون حوض اظهار کرد: خدا را سپاس می‌گویم که توفیق شد امروز مهمان مردمانی باشیم که شهر یک هزار شهید است.

وی با بیان اینکه امروز راه شهدا توسط نسل سوم و چهارم ادامه دارد، افزود: این مراسم تلاش می‌کند تا خط شهیدان، خط ایثار و فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه ساری و جاری باشد.

رئیس دفتر حفظ و نشر آثار آیت‌الله خامنه‌ای گفت: کتاب «حوض خون» روایت دلدادگی زنانی است که با فرزندان، همسران و پدران خویش در عرصه دفاع مقدس حماسه آفریدند و روایتگر نقش بی‌بدیل بانوان در دوران دفاع مقدس در شهر یک هزار شهید اندیمشک است.

«حوض خون» حرکتی ارزنده برای ثبت تاریخ شفاهی دفاع مقدس است

عطار زاده تصریح کرد: این آغاز یک رویداد فرهنگی است که بیانگر نگاه رهبر معظم انقلاب به یک رویداد مهم در تاریخ شفاهی معاصر و تولید آثار برای شناسایی بیشتر ابعاد مهم نقش بانوان در دوران دفاع مقدس است.

رئیس دفتر حفظ و نشر آثار آیت‌الله خامنه‌ای گفت: با حضور عاشقانه، بصیر و آگاهانه زنان سلحشور در همراهی با فرزندان، همسران و پدران در دوران دفاع مقدس و برای نمونه در رخت‌شویی، صحنه‌های درخشانی خلق شد و این کتاب «حوض خون» بخشی از خدمات بانوان اندیمشک در سال‌های دفاع مقدس را روایت می‌کند.

وی افزود: رویداد مبارکی که پاسداست ادبیات جهاد و مقاومت به واسطه کتاب حوض خون در شهر یک هزار شهید اندیمشک برگزار می‌شود، تبریک به مردم اندیمشک، تبریک به مردم خوزستان، تبریک به نویسنده و گردآورنده، راویان کتاب حوض خون با این حرکت خود در راستای ثبت روایت تاریخ شفاهی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس که تحصین رهبر انقلاب را به داشته است.

عطارزاده گفت: با انتشار تقریظ حضرت آقا این رویداد فرهنگی پایان نمی‌یابد و این ابتدای راه است و آغاز رویدادی فرهنگی برای شناسایی حضور بانوان و مردم پرافتخار اندیمشک در دوران دفاع مقدس محسوب می‌شود.

«حوض خون» حرکتی ارزنده برای ثبت تاریخ شفاهی دفاع مقدس است

دوازدهمین پاسداشت ادبیات جهاد و مقاومت» همراه با انتشار تقریظ رهبر انقلاب اسلامی بر کتاب «حوض خون» از سوی مؤسسه پژوهشی-فرهنگی انقلاب اسلامی برگزار شد.

این مراسم روز یکشنبه ۲۲ اسفندماه ۱۴۰۰، از ساعت ۱۶ در محل بیمارستان شهید کلانتری اندیمشک برگزار شد.

کتاب «حوض خون» روایتی از مجاهدت بانوان اندیمشکی از رخت‌شویی در دوران دفاع‌مقدس است که در ۵۰۴ صفحه، به قلم سرکار خانم فاطمه‌سادات میرعالی نوشته و توسط دفتر مطالعات جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی چاپ شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس