عباس‌زاده مشکینی

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به گردن زدن 81نفر در عربستان گفت:سعودی‌ها خیلی از عوامل حاکم بر مجامع حقوق بشری را به راحتی می‌خرند و سران کشورهای غربی از این قاعده مستثنا نیستند.

به گزارش مشرق، محمود عباس‌زاده مشکینی نماینده مردم مشکین‌شهر در مجلس شورای اسلامی در واکنش به گردن زدن ۸۱ نفر از فعالان سیاسی در عربستان سعودی طی یک روز، اظهار داشت: اتفاقی که در عربستان افتاد، برخلاف بدیهیات حقوق بشر است و قبل از اینکه نمایشگر وضعیت سیاسی داخلی در رژیم آل سعود باشد، نمایانگر فاجعه در مناسبات حاکم بر جهان است.

وی با انتقاد از سکوت مجامع حقوق بشری در قبال این فاجعه افزود: این اتفاق، نشانه افتضاح در جهان غرب و استانداردهای دوگانه آن در مسئله مهمی مثل حقوق بشر است و در واقع نشان می‌دهد که چیزی به نام حقوق بشر اساساً برای غربی‌ها موضوعیت ندارد.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تصریح کرد: واقعیتی که بارها اثبات شده، این است که آنچه برای غربی‌ها در مواجه با اتفاقات اینچنینی موضوعیت دارد، منافع آنهاست که اگر این منافع ایجاب کند، هیچ مشکلی ندارند که حتی فاجعه‌ای مانند انفجار اتمی هیروشیما را هم رقم بزنند و هزاران نفر را در آن واحد بسوزانند.

عباس‌زاده مشکینی تأکید کرد: با وجود استانداردهای دوگانه در میان دولت‌های غربی و مجامع حقوق بشری، اما ملت‌ها این دوگانگی‌ها را می‌بینند و قضاوت می‌کنند و نهایتاً این قضاوت افکار عمومی، آتش به خانمان گفتمان غربی و لیبرال دموکراسی آنها می‌اندازد.

* سعودی‌ها عوامل حاکم بر مجامع حقوق بشری را به راحتی می‌خرند

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، با اشاره به تأثیر پول عربستان سعودی در سکوت مجامع حقوق بشری و دولت‌های غربی در قبال جنایات این رژیم گفت: وقتی سعودی‌ها پول بادآورده نفت را در اختیار دارند، خیلی از عوامل حاکم بر مجامع حقوق بشری را به راحتی می‌خرند و سران کشورهای غربی نیز از این قاعده مستثنا نیستند.

 عباس‌زاده خاطرنشان کرد: البته این اولین بار نیست که چنین فجایعی توسط آل سعود رخ می‌دهد و مجامع به اصطلاح حقوق بشری و دولت‌های غربی سکوت می‌کنند؛ در جریان سلاخی جمال خاشقچی هم که یک روزنامه‌نگار سرشناس بود، دیدیم که مجامع جهانی عملاً به راحتی از این کنار این اتفاق رد شدند، در حالی که اگر یک هزارم آن اتفاق در کشور آزادی مانند ایران رخ می‌داد، از همه ابزارها از قبیل جنگ روانی گرفته تا طرح موضوع در شورای حقوق بشر، علیه ما استفاده می‌کردند.

* دستگاه دیپلماسی فجایع اخیر را فعالانه پیگیری کند

عباس‌زاده مشکینی با تأکید بر ضرورت تبیین ماهیت این قبیل اتفاقات توسط رسانه‌ها عنوان کرد: با توجه به تأکید رهبر معظم انقلاب بر موضوع جهاد تبیین، رسانه‌های متعهد وظیفه دارند با تشریح و تبیین این اتفاقات، چهره دروغین حقوق بشر غربی و لیبرال دموکراسی آنها را افشا کنند.

وی افزود: سازمان کنفرانس اسلامی هم که نمایندگی بیش از یک میلیارد نفر مسلمان را برعهده دارد، نهاد کوچکی نیست و باید به وظیفه خود در قبال این جنایات عمل کند.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تأکید کرد: علاوه بر موارد یاد شده، در سطح ملی نیز دولت جمهوری اسلامی و دستگاه دیپلماسی ما باید این قبیل اتفاقات را در مجامع حقوق بشری پیگیری کنند، هرچند امیدی به این مجامع نیست، اما لازم است به صورت فعالانه این مسائل را مطرح کرده و در مقابل آنها مدعی شوند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • احمد IR ۲۳:۱۰ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۲
    1 1
    راستی سلبریتیهایی غربگدا ایرانی راهم خریدن ظاهرا عربستانی‌ها چون هشتک نزدن اعدام نکنید... یاشاید چون این افراد شیعیان پاک مبارز بود لایق هشتک نبودن وفقط مجرمان وجاسوسها وقاتلان نباید درایران اعدام بشن
  • DE ۰۹:۲۵ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۳
    1 0
    یک روز نوبت ال سقوط جنایتکار فرا خواهد رسید که بدست عربستانی ها نابود بشن.
  • مجید IR ۱۰:۲۵ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۴
    1 0
    سعودیها خوب فهمیده اند که با پول میشود هر کاری کرد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس