آیا بودجه ۱۴۰۱ تورم زاست؟

مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی گفت: با همراهی دولت و مجلس ۹۰ هزار میلیارد تومان در بودجه ۱۴۰۱ برای سازمان تامین اجتماعی پیش‌بینی شده است.

به گزارش مشرق، میرهاشم موسوی، در برنامه شبکه سه سیما اظهار داشت: سازمان تأمین‌اجتماعی به بیش از ۴۵ میلیون نفر از جمعیت کشور خدمت‌رسانی می‌کند و خدمات متنوع این سازمان به اقشار مختلف جامعه ارائه می‌شود. تأمین‌اجتماعی ۵۲ درصد از جمعیت کشور را تحت‌پوشش خدمات بیمه‌ای قرار داده و بزرگترین سازمان بیمه‌گر کشور محسوب می‌شود. در حوزه درمان نیز بعد از وزارت بهداشت دومین ارائه دهنده خدمات درمانی در سطح کشور هستیم.

بیشتر بخوانید:

تغییرات حکمی بودجه زیاد بود

وی در پاسخ به سوالی پیرامون وضعیت رضایت مردم از سازمان تأمین‌اجتماعی گفت: "با توجه به تنوع و تکثر خدمات و تعامل وسیع سازمان با مردم، طبیعی است مشکلات و نارضایتی‌هایی وجود دارد. با این حال تلاش داریم تا با توسعه کمی و کیفی خدمات رضایت مردم را افزایش دهیم. به طور کلی بهبود و ارتقا مستمر خدمات در نقاط تماس با مردم یعنی در مراکز بیمه‌ای و درمانی، اولویت اصلی و محور تمامی برنامه‌ریزی‌ها در سازمان تأمین‌اجتماعی است. معیار موفقیت و پیشبرد برنامه‌ها نیز افزایش رضایتمندی مردم است و پیگیری طرح هوشمندسازی سازمان که باعث افزایش تسهیل‌گری و دسترسی آسان مردم به خدمات تأمین‌اجتماعی می‌شود، از دیگر اقداماتی است که رضایت مردم در مراجعات را افزایش می‌دهد و درحال حاضر بیش از ۸۰ درصد از خدمات بیمه‌ای به صورت غیرحضوری در دسترس مردم قرار دارد.

مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی درباره مشکلات خدمات غیرحضوری این سازمان گفت: سامانه ۱۴۲۰ برای پیگیری مشکلات و ایجاد زمینه حل آن در سازمان وجود دارد. در بخش نسخه الکترونیک نیز تقریباً قطعی و مشکلات به صفر رسیده و البته برخی از مشکلات مربوط به این سرویس به تعامل با سایر دستگاه‌های ذیربط بازمی‌گردد که در تعاملی که با سایر نهادها صورت گرفته به شرایط پایداری رسیده‌ایم.

مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی در پاسخ به سوالی درباره وضعیت شرکت سرمایه‌گذاری تأمین‌اجتماعی (شستا)، اظهار داشت: شستا از محل دارایی و سرمایه بیمه‌شدگان ایجاد شده است و صیانت از اموال بیمه‌شدگان خط قرمز ماست و وظیفه داریم که از اموال مردم صیانت کنیم. در گذشته شستا گاهی به محلی برای مداخلات و باراندازهای سیاسی تبدیل شده بود و برخوردهای بدی صورت گرفته است. تلاش کردیم در دوره جدید صیانت از اموال و دارایی‌های مردم صورت گیرد و فعالیت‌های تخصصی و اقتصادی به صورتی پیش برود که نرخ بازدهی بالا برود. درباره شستا البته گاهی برداشت‌های غیرواقعی وجود دارد. گردش مالی و سودآوری شستا هرچند برای سازمان تأمین‌اجتماعی اهمیت زیادی دارد اما سهم شستا از مجموع منابع سازمان تأمین‌اجتماعی در حال حاضر حدود ۶ درصد است و البته ما برای افزایش سهم شستا از منابع تأمین‌اجتماعی تلاش می‌کنیم و مطابق برنامه‌ریزی صورت گرفته مقرر شده که شستا در آینده نزدیک ۱۸ درصد از منابع تأمین‌اجتماعی را تأمین کند.

موسوی درباره مطالبات سازمان تأمین‌اجتماعی از دولت گفت: دولت سیزدهم برای حمایت از سازمان تأمین‌اجتماعی از همه ظرفیت‌های ممکن استفاده می‌کند. همکاری خوبی با دولت شروع شده و با همراهی دولت و مجلس ۹۰ هزار میلیارد تومان در بودجه پیش‌بینی شده است. البته رویه غلطی در دولت گذشته وجود داشت که برخی شرکت‌های زیان‌ده به سازمان واگذار شدند که به جای حل مشکلات سازمان، مشکلاتی هم اضافه کردند. اصلاح این رویه در دولت جدید آغاز شده و باید از شخص رئیس جمهور و اعضای هیئت دولت تشکر کنم که در جلسه هفته گذشته مقرر کردند، شرکت‌های نسبتاً خوبی در مسیر واگذاری قرار بگیرند. امیدواریم این رویه تداوم داشته باشد و سازمان خصوصی‌سازی نیز با این رویه درست دولت همراه شود. هر کمکی که به سازمان تأمین‌اجتماعی صورت گیرد در واقع کمک به مردم است و آثار آن در زندگی مردم مشخص می‌شود.

وی ادامه داد: از منظر حاکمیتی و بر اساس اصل ۲۹ قانون اساسی که پوشش بیمه را حق همگانی می‌داند، دولت همراهی خوبی با توسعه بیمه همگانی داشته است. برای مثال طرح بیمه زنان خانه‌دار و بیمه دانشجویان و در ادامه بیمه توافقی با اقشار مختلف با همراهی و تعامل با دولت مورد توجه قرار گرفته است. امیدوار هستیم با همراهی دولت و استقرار نظام چندلایه تأمین‌اجتماعی و پوشش همگانی، با محوریت عدالت که شعار اصلی دولت هم هست، برای آحاد جامعه رقم بخورد. طرح وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و سازمان تأمین‌اجتماعی در دولت بسیار مورد استقبال قرار گرفته و چالش‌هایی هم در صندوق‌ها وجود دارد که از این منظر تعامل با دولت بسیار مثبت است.

موسوی با بیان اینکه ۴ میلیون و ۲۰۰ هزار نفر بازنشسته تحت‌پوشش سازمان تأمین‌اجتماعی هستند، گفت: مهم‌ترین دغدغه و اولویت ما شاد کردن بازنشستگان و مستمری بگیران تحت‌پوشش تأمین‌اجتماعی است. عیدی بازنشستگان پرداخت شده و برای افزایش حقوق سال آینده نیز ما همه تلاش خود را خواهیم کرد که تا حد امکان سفره بازنشستگان رنگین‌تر شود و به اقتضا و شرایط متناسب با قوانین و ماده ۹۶ و ماده ۱۱۱ قانون که معمولاً مورد استناد این عزیزان است؛ تکلیف ما انجام شود. در توسعه خدمات نیز تلاش شده این گروه بیشتر مورد تأکید قرار بگیرند؛ برای مثال در حوزه درمانی افراد بالای ۶۵ سال، خدمات درمانی را رایگان کردیم. پرداخت تسهیلات به بازنشستگان از دیگر اقدامات سازمان تأمین‌اجتماعی است که ۴ هزار میلیارد تومان برای آن پیش‌بینی شده و با تخصیص منابع مورد نیاز در سال آینده شاهد رشد ۴۰ درصدی تعداد و مبلغ تسهیلات خواهیم بود.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • 1 IR ۲۰:۴۳ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۲
    0 0
    فکر کرده سفره ما رنگین است که می گوید رنگین تر شود جناب اقای موسوی شما در مدت تصدی خود چه کرده اید برای بازنشستگان - تمام اینکار ها مربوط به قبل بوده فقط شما تبلیغات می کنید و می خواهید از بازنشستگان استفاده ابزاری برای خود بنمائید
  • بازنشسته تامین اجتماعی IR ۱۸:۵۴ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۳
    0 0
    با سلام و خسته نباشید به شما سروران گرامی لطفا به فریاد باز نشسته های تامین اجتماعی برسید به خدا با این حقوق نمی شود زندگی کرد فقط منتظریم تا کی بمیریم و از این همه بی عدالتی راحت بشیم لطفا لطفا پیگیری نمایید ممنون ممنون ممنون ممنون

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس