کد خبر 1351040
تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۴:۵۲
سود سهام عدالت نمایه

مدیرعامل شرکت سپرده گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه از پرداخت سود به ۴۳ میلیون و ۶۶۵ هزار و ۳۳۱ نفر از مشمولان سهام عدالت خبر داد.

به گزارش مشرق،‌ محمد باغستانی،‌ مدیرعامل شرکت سپرده گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه،‌در مورد جزییات واریز سود سهام عدالت با بیان این که در مجموع بیش از ۲۵ هزار میلیارد تومان سود سهام عدالت روز شنبه به حساب مشمولان واریز می‌شود، اظهار داشت : سودی که امروز به حساب مشمولان سهام عدالت واریز می‌شود، برای عملکرد سال مالی ۱۳۹۹ شرکت‌های سرمایه پذیر است.

بیشتر بخوانید:

خبر خوب دولت برای دارندگان سهام عدالت

وی تصریح کرد : بر اساس مصوبه ۱۳ بهمن ماه شورای عالی بورس واریز سود سهام عدالت به شرکت سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه محول شد و با پیگیری های که از شرکت های سرمایه پذیر انجام شد در نهایت روز ۱۹ اسفند ماه جاری ۹۹ درصد سودها  دریافت و در کمترین زمان ممکن، فایل های واریز سود را برای بانک ها ارسال کردیم.

ببینید:

فیلم/ زمان پرداخت سود سهام عدالت

باغستانی درباره شرکت هایی که سود سهام عدالت را واریز نکرده‌اند، گفت: تمام شرکت‌های سرمایه پذیر در صدد بودند که با تامین مالی نسبت به واریز سود سهام عدالت اقدامات لازم را انجام دهند، اما متاسفانه شرکت مخابرات ایران و سیمان دشستان به تعهدات خود عمل نکردند و سود را واریز نکردند.

مدیرعامل شرکت سپرده گذاری مرکزی افزود : با توجه به محاسباتی که انجام دادیم، حدود ۳ میلیون نفر از هموطنان به دلیل اینکه فوت کرده‌اند سود سهام عدالت را دریافت نمی‌کنند و از طرفی حدود ۲ میلیون نفر هم به دلیل عدم ارائه شماره شبای معتبر نمی‌توانند سود را دریافت کنند.

باغستانی با بیان این که برای هر دو روش مستقیم و غیرمستقیم مشمولان سهام عدالت سود روز جاری همزمان واریز می‌شود، گفت: اگر فردی که سود سهام عدالت سال‌های گذشته را دریافت کرده، اما امسال آن را دریافت نکند، قطعا به دلیل اشکال در شماره شبای آن فرد است که باید نسبت به اصلاح شماره شبای بانکی خود اقدام و در سامانه سجام شماره شبای جدید را ثبت کند تا در دوره بعدی این سود را دریافت کند.

وی در مورد زمان واریز سود سهام عدالت به حساب مشمولان گفت : کارهای مورد نیاز و ارسال فایل سود سهام عدالت برای واریز به حساب مشمولان سهام عدالت از سوی شرکت سپرده‌گذاری مرکزی انجام و لیست به بانک‌های عامل ارسال شده است و بر اساس اعلام سیستم بانکی، نهایتا در طی روز جاری این سود به حساب مشمولان سهام عدالت واریز می‌شود.

باغستانی درباره سود سهام عدالت باقی مانده ۲ سال اخیر اظهار داشت : در سال ۹۸ به میزان ۲ درصد و در سال ۹۹ به میزان یک درصد سود سهام عدالت به حساب مشمولان واریز نشده که ۲ درصد سود سال ۹۸ عمدتا برای شرکت مخابرات ایران است و عملا هر زمان این سود واریز شود به حساب مشمولان سهام عدالت واریز خواهد شد.

مدیرعامل شرکت سپرده گذاری مرکزی بیان اینکه اگر فردی سود سهام عدالت خود را دریافت نکرده باشد، می تواند برای پیگیری دلیل عدم واریز سود با مرکز ذینفعان بازار سرمایه به شماره ۱۵۶۹ تماس بگیرد، افزود: برای افرادی که وام اعتباری سهام عدالت را دریافت کرده اند نیز سود سهام عدالت مبتنی بر شماره شبایی که اعلام کرده‌اند، واریز می‌شود.

وی در ادامه درباره افرادی که شماره شبای معتبر به شرکت سپرده‌گذاری مرکزی اعلام نکرده‌اند، افزود : در سال ۹۸ حدود ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار نفر شماره شبای مورد تایید را به این شرکت اعلام نکرده بودند که با اطلاع رسانی هایی که انجام شد، حدود ۳۰۷ هزار نفر نسبت به اصلاح شماره شبای خود اقدام کردند که امسال سود سال های ۹۸ و ۹۹ خود را همزمان دریافت می‌کنند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 6
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • سعید رضایی 28 IR ۱۶:۳۱ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۱
    3 2
    سود سهام عدالت و یارانه ها امروزه یک پرس کوبیده هم نمیشه
    • IR ۲۰:۱۹ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۱
      1 0
      بی زحمت اون رو ببخشید به یک فقیر تا حداقل اون بتونه یک غذایی بخوره.
  • IR ۱۹:۲۲ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۱
    4 0
    واریز نشده آخرین بار اسفند ۹۸ واریز کردن والسلااام
    • IR ۲۱:۵۰ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۱
      0 0
      تو سایت سجام آپدیت نشده،تو کارتهای دیگه میریزن
  • مجتبی IR ۲۱:۳۹ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۱
    1 0
    چه عدالتی چون کارمند نبودیم یا معلم به ما تعلق نگرفته.این عدالت مال خودتون
  • امید IR ۰۰:۳۶ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۲
    0 0
    سلام من پارسال با کارت شبایی بانک ملت سودمو دریافت کردم ولی امسال با اینحال که تویی سامانه شماره شبا درسته هزار تومن هم برام واریز نکردن احتمالا بعضی بانکها هنوز سود مردم رو واریز نکردن

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس