پیش‌بینی کاهش رشد اقتصاد آمریکا به‌دنبال افزایش قیمت‌ها

بانک سرمایه‌گذاری گلدمن ساچز پیش‌بینی خود از رشد اقتصاد آمریکا در سال جاری را از ۳.۱درصد قبلی تا ۲.۹درصد کاهش داد که می‌توان آن را نتیجه افزایش قیمت‌ها و کاهش هزینه‌کرد مردم در بحران اوکراین دانست.

به‌ گزارش مشرق به نقل از رویترز، بانک سرمایه‌گذاری گلدمن ساچز پیش‌بینی خود از رشد اقتصاد آمریکا در سال جاری میلادی را پایین آورد. تحلیلگران این بانک تخمین می‌زنند افزایش قیمت نفت و سایر کالاها از زمان حمله روسیه به اوکراین هزینه‌کرد مردم را تحت تأثیر قرار دهد.

بیشتر بخوانید:

توقف مراودات عادی تجاری بین آمریکا و روسیه

دستور بایدن برای بررسی خطرات و مزایای استفاده از دلار دیجیتال

پرواز جنگنده آمریکایی برای کمک به اوکراین به نفع ناتو نیست

این بانک سرمایه‌گذاری پیش‌بینی رشد سالانه اقتصاد آمریکا را تا ۲.۹ درصد کاهش داد، درحالی که قبلاً انتظار یک رشد ۳.۱درصدی را داشت. گلدمن پیش‌بینی می‌کند رشد تولید ناخالص داخلی واقعی در سه‌ماهه چهارم سال جاری میلادی به ۱.۷۵ درصد برسد، این رقم قبلاً ۲ درصد تخمین زده شده بود.

ببینید:

فیلم/ ترور اشتباه نیروهای امنیتی اوکراین

تحلیلگران این بانک اعلام کردند اگر کمبود فلزات اساسی تولید آمریکا را محدود کند، پیش‌بینی رشد اقتصاد باز هم کاهش خواهد یافت و احتمال رکود در سال آینده میلادی افزایش می‌یابد.

قیمت مصرف‌کننده در آمریکا ۷.۹ درصد در ماه گذشته میلادی افزایش داشته است که بالاترین افزایش نرخ تورم سالانه را از ۱۹۸۲ نشان می‌دهد. شاخص قیمت کالاهای مصرفی در آمریکا که مواد غذایی و انرژی را به‌خاطر بی‌ثباتی آن‌ها در بر نمی‌گیرد و شاخص اصلی فدرال‌رزرو برای نرخ تورم است، ۶.۴ درصد افزایش سالانه داشته است. البته این ارقام قبل از افزایش اخیر قیمت‌ها به‌دنبال حمله روسیه به اوکراین جمع‌آوری شده و رقم فعلی تورم بیش‌از این است.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس