لایه‎های پنهان جنگ اوکراین و آزمایشگاه‎های بیولوژیکی آمریکا

جنگ اوکراین پس از گذشت چندین روز با پرسش‎هایی درباره ابعاد آن همراه شده است.

به گزارش مشرق، جنگ اوکراین را نباید یک جنگ عادی تلقی کرد، در لایه‌های پنهان این جنگ رازها و اسرار بسیاری نهفته که رفته رفته آشکار می‌شود و از پس پرده بیرون می‌آید.

در این جنگ اتفاقاتی رخ داده و اسراری نهان شده که نشان دهنده آن است که دولت اوکراین که ریاست آن را ولودیمیر زلنسکی که از حمایت آمریکا و غرب برخوردار است برعهده دارد، در این کشور اقداماتی انجام داده که اکنون برخی از آن‌ها آشکار شده است.

بیشتر بخوانید:

نماینده انگلیس در سازمان ملل: ادعاهای روسیه کاملا بی‌معنی است

روسیه اسنادی از حمایت آمریکا از آزمایشگاههای شیمیایی اوکراین دارد

دولتی که با هزینه سنگین آمریکا در حمایت از شخص زلنسکی تشکیل شده است، باید هم تماشاگر مهاجرت و آوارگی مردم خود باشد و همین دولت از نیروهای خارجی برای دفاع از خود استفاده می‌کند و فراخوان می‌دهد تا نیروهای خارجی به اسم داوطلب به اوکراین بروند تا برای دفاع از این کشور بجنگند!

دلیل این که چنین نیروهایی وارد این معرکه شده‌اند چیست؟

چند سال پیش نوار مکالمه تلفنی ویکتوریا نالند (نفر سوم وزارت خارجه دولت بایدن) با سفیر آمریکا در اوکراین افشا شد که در آن اعتراف کرده بود دولت آمریکا ۵ میلیارد دلار برای «انقلاب مخملین» در اوکراین در سال ۲۰۱۴ هزینه کرده است.

البته بدون اعتراف نالند هم روشن بود که آمریکا برای روی کار آوردن یک دولت غرب گرا و وابسته در اوکراین اقدام کرده اما همین اعترافات اسناد غیر قابل انکاری است که وجود دارد.

بیشتر بخوانید:

سازمان ملل: اطلاعی از برنامه تولید سلاح‌های بیولوژیک در اوکراین نداریم

لاوروف: ارسال تسلیحات به کی‌یف خطرناک است

«نالند» در جلسه استماع سنای آمریکا حاضر شد و توضیحاتی ارائه داد.

سناتور «مارک روبیو»، سناتور جمهوریخواه از فلوریدا، از نالند پرسید؛ «آیا اوکراین سلاح‌های شیمیائی و بیولوژیکی دارد؟»

«نالند» پاسخ داد «اوکراین آزمایشگاه‌های پژوهش بیولوژیکی دارد» که بودجه آن را «آژانس دفاعی کاهش تهدید» - متعلق به وزارت دفاع آمریکا- (پنتاگون) پرداخت کرده است.

وی افزود که آمریکا با مقامات دولت اوکراین در حال همکاری برای خارج کردن موادی است که در آن پژوهش بکار برده می‎شوند، تا بدست نیروهای روسیه نیفتند.

«رابرت پوپ»، نیز در وبسایت «بولتن دانشمندان اتمی» هشدار داده بود که مواد بیولوژیکی خطرناکی که در آن آزمایشگاه‌ها است ممکن است پخش شوند.

وجود یک مرکز پژوهشی و حتی تولید سلاح بیولوژیک در اوکراین کافی است تا کشوری چون روسیه نسبت به آن حساس شده و پیش از اقدام نظامی، هشدارهای لازم داده شود و پس از بی توجهی به آن، عملیات نظامی را آغاز کند.

این دلهره برای چیست؟

جنگ اوکراین چه مسائل پنهان دیگری داشته و دارد که باعث شده تا این اندازه آمریکا و اروپا به دست و پا بیفتند و در عرصه تبلیغات جنگ روانی و سیاسی سعی کنند خود را تبرئه کنند.

آمریکا برای آنکه بر اقدامات خود سرپوش بگذارد همواره سعی کرده تا یک کشور ثالث را در اقدامات و توطئه‌های خود سهیم کند.

دولت دست نشانده بهترین گزینه برای اعمال و اقدامات واشنگتن علیه صلح جهانی است، آمریکا زنده به جنگ، ناامنی و اختلاف در اقصی نقاط جهان است.

اوکراین با روسیه مرز مشترک دارد، روسیه رقیب دیرینه آمریکاست، در اوکراین یک دولت وابسته مستقر است که همه امور خود را به غرب سپرده حتی اجازه تأسیس مرکز و آزمایشگاه بیولوژیک را به کاخ سفید داده است.

آیا قرار بوده با ساختن یک ویروس کاملا جدید و هوشمند در آزمایشگاه بیولوژیک اوکراین که تحت نظارت آمریکاست، ویروس کشنده تازه‌ای تولید شود؟

آنچه که درباره وجود چنین آزمایشگاه‌هایی می‌تواند گفت این است که باید به سخنان افرادی و اشخاصی، چون بیل گیتس و دیگر سرمایه داران توجه کرد.

احتمال این که پول این آزمایشگاه‌ها را سرمایه داران آمریکایی تامین کرده باشند، زیاد است؛ ابعاد ماجرای جنگ در اوکراین بزرگتر از چیزی است که تصور می‌شود.

منبع: میزان

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • نیما IR ۰۹:۳۱ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۱
    4 0
    دولت زلنسکی دیر یا زود سرنگون خواهد شد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس