نقطه تاریک بازی رفتار مجیدی بود/ آقا پسر در رویکردت تجدید نظر کن!

سرمربی تیم فوتبال صنعت نفت پس از شکست تیمش برابر استقلال به انتقاد از رفتار سرمربی استقلال پرداخت و گفت: فکر می کنم ما را شطرنجی کرده بودند که مجیدی از کنارمان رد شد!

به گزارش مشرق، علیرضا منصوریان پس از شکست یک بر صفر نفت آبادان مقابل استقلال در نشست خبری اظهار داشت: بازی بسیار خوبی بود اما آنچه به بچه‌ها گفتیم و آنالیز کرده بودیم ۳۰ دقیقه از شروع مسابقه را از دست دادند. برای لحظه‌ای دچار غافلگیری شدند.در سمت راست دو تعویض تاکتیکی انجام دادم. دو جوان گذاشته بودم که دو جوان دیگر جای آنها آوردم تا روش بازی‌مان را عوض کنیم. بچه‌ها در آن لحظه خواب‌شان برد. 

وی ادامه داد: در نیمه دوم بازی مالکانه انجام دادیم و به نسبت به فشاری که مقابل پرسپولیس تحمل کردیم، کارمان بسیار سبک‌تر بود. در خیلی از لحظات بازی می‌توانستیم کاملا بر جریان بازی مسلط باشیم. با توجه به فشار فیزیکی صنعت نفت، استقلال را مجبور کردیم فقط به بازی مستقیم رو بیاورد.  با تمام احترام به استقلال و پرسپولیس نگاه می‌کنم. شاید اگر هفته قبل زود گل نمی‌زدیم، از تیم یحیی گل‌محمدی آسیب می‌خوردیم.

سرمربی نفت آبادان اضافه کرد: مقابل استقلال زود گل خوردیم و مجبور شدیم آسیب بخوریم. با توجه به اینکه بازی زیاد نگاه کردم، مثل داور چهارم برخی اتفاقات را متوجه می‌شوم. کار ما هر روز تاکتیکی است و داخل ۱۸ قدم را نگاه می‌کنیم. احساس من از راه دور این بود بازیکن حریف پس از ضربه رضا جبیره، پای او را شوت کرد. شاید هم اشکان خورشیدی این صحنه که سریع اتفاق افتاد را ندید.

منصوریان تصریح کرد: خیلی مالکانه فوتبال بازی کردیم اما به استقلال تبریک می‌گویم. سعی و تلاش ما بر این بود سه امتیاز را برای آبادانی‌های عزیز به ارمغان ببریم. این مسابقه یک نکته کاملا تاریک داشت که کادرفنی استقلالی مرا خیلی اذیت کرده است. همه می‌دانید پس از بازی استقلال و ذوب آهن در سالن کنفرانس ورزشگاه آزادی، کنفرانس ۸۸ دقیقه‌ای داشتم. همه نسل ۹۸ اخلاق مرا می‌دانند.

بیشتر بخوانید:

عصبانیت غلامپور از برخوردها با مجیدی

وی عنوان کرد: زیر و رو ندارم و اگر پشت کسی غیبت کنم، حتما شب به او زنگ زده و از وی عذرخواهی می‌کنم. تمام زندگی من محور احترام است. یک کلام حاج امیر قلعه‌نویی در بازی با گل‌گهر گفت یک پنالتی برای ما نگرفتند که من هم گفتم پنالتی بوده است. تمام زندگی ام روی این است که قدم را کوتاه کنم تا بتوانم با مردم انعطاف داشته باشم. مردم آبادان دیده‌اند. استنباطم بر این است خداوند به امثال من لطف و عنایتی کرده که نباید خودمان را  حتی در این شرایط کرونایی در خانه پنهان کنیم.

سرمربی نفت آبادان اضافه کرد: ما باید در اختیار مردم باشیم و به آنها و دوستان قدیمی خود احترام بگذاریم. این بازی نکته تاریکی دارد. از صمیم قلب برای هر دو تیم پرسپولیس و استقلال آرزوی موفقیت می‌کنم. آبادان را کنار بگذاریم که فقط زرد طلایی است. اگر در ته لنجی آبی یا قرمز بپوشید جوری نگاه تان می‌کنند که دوان دوان می‌روید یک پیراهن زرد می‌خرید. از سال ۱۳۶۳ فوتبال بازی می‌کنم.  اینها را می‌گویم که به آن نقطه تاریک برسیم.

منصوریان تصریح کرد: از سال ۸۷ کار مربیگری‌ام را شروع کردم. امروز اتفاقی افتاد که نمی‌دانم قیمت فوتبال چه قدر است. دوست خوب ما یعنی فرهاد مجیدی خیلی ریلکس آمد و از کنارمان رد شد. نگاهی به محمد خرمگاه و حسین کاظمی کردم و یاد آن زمانی افتادم که مجیدی آمده بود استقلال فوتبال بازی کند و علی فتح‌الله زاده می‌گفت خیلی لاغر است. گفتم ۱۰ تومن بده و بگذار خانه بگیرد. گفت نمی‌دهم زیرا ۱۰ میلیون تومان به خودش دادم. گفتم از شما خواهش می‌کنم این پول را به فرهاد بده. او هم گفت چک شرکتت را بیاور و اینجا بگذار. آن چک من خانه فتح‌الله زاده است. قرار بود اگر مجیدی آسیب ببیند ، این پول از قرارداد من کم شود. امروز نکته تاریکی در فوتبال دیدم. فکر می کنید قیمت یک برد و قهرمانی چه قدر است؟

وی ادامه داد: نمی‌توانیم بگوییم برای استقلالی‌ها کسی بالاتر از امیرخان قلعه‌نویی نیست. اگر من ۱۵-۱۰ سال تلاش کنم و ۵-۴ قهرمانی بیاورم، یک روز به او نگاه می‌کنم و می‌گویم تا زمانی که پدرم زنده بود شما، عمو نصی، بهتاش فریبا و کاظم اولیایی را دعایتان کرد همانگونه که مادرم که در قید حیات است و خانواده‌ام دعایتان می‌کنند. می‌خواهم به عنوان برادر فرهاد مجیدی را نصیحت کنم. دوران فوتبال می‌گذرد و قهرمانی‌ها پشت سر هم می‌آید. بالاتر از منصور پورحیدری در دوره قبل از لیگ برتر نداشتیم.

کاپیتان اسبق استقلال خاطرنشان کرد: ناصر حجازی را داشتیم که خودش اسطوره اخلاق بود. آقا پسر گل هیچ مسئله‌ای نیست که ما را بردی. ما باختیم اما تلاش کردیم شما را ببریم ولی اینکه می‌آیی از  بغل محمد خرمگاه و حسین کاظمی با ژست همیشگی‌ات رد می‌شوی، یک دوربین هم با خودت می‌بری و در راه کتت را به کسی می‌دهی تا آن را نگه دارد تا به رختکن بروید و دست بزنید، درست نیست. به نظر من در آینده هیچکس از نسل سال ۹۰ و ۱۴۰۰ فوتبال ما یادش نمی‌آید.

منصوریان افزود: الان به یک بچه گفتم سال ۷۴ اولین مرد سال تاریخ باشگاه استقلال بودم، گفت عمو من شش ماه بعدش به دنیا آمدم. آن لحظه‌ای که مرا می‌بیند به یادش می‌ماند تا روزی که زنده است. امروز نکته تاریکی داشت. به استقلال تبریک می‌گویم و تازه فهمیدم چرا وقتی خیلی از مربیان استقلالی رو به روی فرهاد مجیدی بازی می‌کنند، به درجه انفجار می‌رسند. آقای فرهاد مجیدی عزیز، پسر خوش‌تیپ می‌خواهم یک رویکرد با خودت داشته باشی.

وی ادامه داد: می‌دانم یک زمینه قبلی دوستی داشتیم و قبل بازی هم برادرت پیش من بود. شاید هم ما را در آن قسمت هایلایت یا شطرنجی کرده بودند که به آن شکل از کنارمان رد شد. روزهای زیادی دیدم. استقلال و پرسپولیس را بردم و به آنها باختم. روزی که در ورزشگاه آزادی برانکو را بردم در برنامه زنده اعلام کردم وی را شانسی بردم. از من مربی‌تر است زیرا مربی خودم بوده است.

سرمربی صنعت نفت تصریح کرد: فنی نمی‌خواهم صحبت کنم اما اگر سوالی است بگویید. انگار بعد از ۲۵-۲۰ سال احساس می‌کنید فوتبال چه قدر مهم است که مجیدی با این ادبیات بیاید و از جلوی ما رد شود. روزی همین آقاپسر خوش‌تیپ به من در اراک گفت هرچه ما فوتبال بازی می‌کردیم، سکوها مال شما بود. گفتم به این دلیل که من از خانه ام به خیابان می‌روم اما شما از پارکینگ خانه‌ات به سالن بدنسازی می‌روی و از آنجا برمی‌گردی. برای همین سکوها مال من بود.

منصوریان افزود: گفتم شاید بخش اعظمی از سکوهای پرسپولیس هم ناخواسته برای من باشد زیرا هر روزی که این تیم را بردم، نرفتم ادا و اطوار دربیاورم و هیچ وقت دستم را برای هوادارانش چنین حالتی نکردم. هیچ وقت در عکس‌هایم عدد چهار نمی‌بینید. اگر هم کسی بیاید جلوی من شش نشان بدهد می‌گویم می خواهد با ما کیف کند. اگر امروز مرا گیر نیاورد، چه وقت گیرم بیاورد. خدا پدر فرزاد مجیدی که دوست و برادر من است رحمت کند. او با پدر خدابیامرز من مکه بوده است. از فرزاد مجیدی و بیژن طاهری می‌خواهم فرهاد را کمک کنند. این ره که می‌رود به ترکستان است.

وی درمورد اینکه آیا به دلیل این اختلافات حاضر نشد در نشست خبری قبل از بازی شرکت کند، عنوان کرد: وقتی در اراک با استقلال بازی داشتیم دوست خبرنگاری گفت اگر قرار است تیم شما ببازد، به کنفرانس برویم و از مجیدی سوال کنیم چطور همه مربیان استقلالی را می‌بری؟ با این حساب باید از گل‌محمدی و امیر قلعه نویی هم سوال کنند چگونه استقلالی‌ ها را می‌بری. این موضوع یک اتفاق است. روز گذشته تمرین ما با کنفرانس تداخل داشت. راه‌بندان هم مزید بر علت بود اما نشستم فکر کردم که باید از حواشی دور باشم.

سرمربی صنعت نفت ادامه داد: اگر قرار بود با جینگولک بازی برای خودم جایگاه بخرم پس از بردن پرسپولیس می‌رفتم سوهان روح هوادار این تیم می‌شدم. از این کارها نمی‌کنم. ترجیح می دهم به خانه بروم و فوتبال نگاه کنم. ۲۴۰-۲۳۰ فوتبالیست در این مملکت تولید کردم.  به این کار افتخار می‌کنم که روزی مهدی قائدی را آوردم. گفتند پایش کج است اما گفتم نابغه فوتبال است. امروز هم ۸-۷ نابغه را در آبادان قایم کردم ولی برای من مهم‌ترین مسئله در زندگی این است که اگر روزی عکس پرویز دهداری و مربیان سابقم را دیدم از خودم خجالت بکشم.

منصوریان عنوان کرد: محمد خرمگاه و حسین کاظمی ۱۰ سال یک روند فوتبالیست‌های تاپ بودند و فقط در سه سال آخر فوتبالیست نبودند. نمی‌خواهم بیشتر از این صحبت کنم و تا امروز هم به احترام هواداران استقلال حرفی نزده‌ام. 

وی افزود: ترجیح می‌دهم همیشه سکوت کنم زیرا هر موقع سمت رستورانم می‌روم شماره ۱۰ بالایش است. با خودم می‌گویم الهی صدهزار مرتبه شکر بازیکن ملی نبودیم و از صدقه سر استقلال، خدا و خانواده و قرآن به همه جا رسیدیم. از این اتفاق ناراحت هستم ابتدا فکر می‌کردم مجیدی ما را ندید بعد دیدم بادی به غبغب انداخت و سروسینه خودش را بالا برد ما هم مقداری پیر شده‌ایم و بدن‌مان افت کرده است. (با خنده)

سرمربی نفت آبادان ضمن انتقاد از سؤالات برخی خبرنگاران عنوان کرد:‌خدا را قسم می‌خورم منظورم تعدادی از خبرنگاران نیستند. بعد از بازی کامل می‌آیید اما قبل از مسابقه ما را گیر یک مشت بچه جوان می‌اندازید که سؤالاتی را مطرح می‌کنند و فقط آنها را نگاه می‌کنیم. برخی مواقع با میثم رحمانی( خبرنگار فوتبال) که آن انتها ایستاده زوایه‌ای دارم و دست کم او و آقا سید ( خبرنگاران فوتبالی) به کنفرانس من بیایند. جوان ۱۸ ساله به نشست می‌آید و می‌پرسد حفره دفاعی تیم را بگویید، باید چگونه به او توضیح بدهم. یا می‌پرسد وقتی فلان روز از فلان‌جا رد می‌شدید یک نفر دیگر آن طرف خیابان می‌رفت؛ این چه سؤالی است! می‌گویم خبرنگاران با سابقه بیایند.

منصوریان در میان صحبت‌هایش به یک خبرنگار کنایه‌ای در مورد لیورپول و منچستر انداخت و در ادامه تصریح کرد: دوست داشتیم امروز با شرف فوتبال بازی کنیم و در نیمه دوم هم این کار را انجام دادیم. آقای خورشیدی امیدوارم صحنه‌ای که برای ما نگرفتی پنالتی نباشد اما اگر باشد نمی‌گویم بد داوری کردید. او خیلی شیک قضاوت کرد. علی میرزابیگی که سمت راست‌مان بود سرحال است. اگر پنالتی از دست خورشیدی در رفته باشد در حق مردم آبادان ظلم شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 31
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 20
  • سعید رضایی تنظیم کننده IR ۲۲:۴۰ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۰
    7 53
    این کچل در حد تیم پشمک سازی بجنورد هم نیست بعد اومده اظهار نظر میکنه/ استقلال رو به گند کشید این جلبک
    • سید IR ۲۳:۰۵ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۰
      33 4
      مودب باش و به کسی توهین نکن
    • پری مجرد 45 ساله IR ۲۳:۰۶ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۰
      22 3
      مودب باش بی ادب محروم شد از لطف رب
    • پری مجرد 45 ساله IR ۲۳:۱۲ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۰
      20 3
      مودب باش خوبه بهت بگم منگل
    • حامد IR ۰۲:۰۱ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۱
      2 2
      معلومه تنظیم نیستی و مشکل روانی داری
    • BE ۰۲:۵۳ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۱
      2 2
      آقا سعید شما خودتون رو تنظیم کنید
    • پرسپولیسی عهد بوق IR ۰۳:۴۱ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۱
      0 3
      خیلی بی ادبی. اگر کیسه ای باشی او کیسه ای تر از تست بزرگترته خجالت بکش‌ به گند کشیده شده ها را که به گند نمی کشند.... توی این ۸ بازی مونده مشخص می شود که تیم استقلال در حد و اندازه۶ اندازه تیم ذرت کاران هم نیست! منتظر گریه هاتون هستیم در آخر فصل ... دربی هم که بماند.
    • 414 IR ۰۶:۱۲ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۱
      1 2
      خیلی بی شعوری اردک
    • ابوالفضل IR ۰۸:۰۷ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۱
      0 3
      پرسپولیسی کثیف ببند دهنتو
    • سعید رضایی 28 IR ۰۹:۰۵ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۱
      2 0
      3445
    • ن IR ۱۲:۴۱ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۱
      0 2
      بی ادب
    • سعید رضایی 28 IR ۱۳:۳۸ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۱
      2 0
      در جواب ابولفضل باید بگم من نه پرسپولیسی لنگی هستم نه استقلالی کیسه
    • فقط خدا IR ۱۴:۱۸ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۱
      0 2
      واقعابرات خیلی متاسفم روزی که ادب ومعرفت توضیح می کردن کجابودی نکنه خواب افتادی برای همین ازاین ادبیات درموردیکی ازبهترینهای تاریخ استقلال استفاده کردی .....پس برای تو وامثال توتاسف بسیارخورد خداهدایت کندشمارا همین
    • جعفر IR ۱۵:۰۴ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۳
      0 0
      ادبت رو اول تنظیم کن بعد نظر بده
  • پری مجرد 45 ساله IR ۲۲:۵۱ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۰
    28 7
    تردید ندارم مجیدی با این اخلاق گند و تفرعنی که دارد موفق نمی شود.
  • IR ۲۲:۵۳ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۰
    13 18
    با سلام درود برشما اقای منصوریان بزرگوار حرف شما کاملا صحیح هست ولی کاش دراین موقیت زمانی این حرف نمی زدید چند ساله دارن حق استقلال ضایع می کنند بخشی هم در این راه از خود استقلالیها استفاده ابزاری می کنند .حرفتون درسته ولی باید یجور خصوصیتر به خود اقای مجیدی می رسوندید تا استقلال ضرر نکند حقیقتا طرفداران استقلال گناه دارند.
    • ت IR ۰۰:۰۵ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۱
      0 0
      ازکدام حق صحبت میکنید تمام دنیا میدونند که توی این چند سال چه اتفاقاتی افتاده اما شماهنوز هم خوب تشریف دارین کمی انصاف...
    • 6تقلال IR ۱۴:۲۶ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۱
      0 0
      عجب توهمی هرکس یه حرفی بزنه گله ای ازکسی بکنه اونوقت شماکیسه کشاضررمی کنید؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟پففففففففففففف....بروبینیم بابا بزاربادبیاد
  • رحیم IR ۲۳:۳۸ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۰
    16 2
    آقای منصوریان شما کلاست بالاست از خدا جوییم توفیق ادب بی ادب محروم ماند از لطف رب..
  • sajad IR ۰۰:۱۰ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۱
    0 1
    به عنوان یه پرسپولیسی احترام زیادی برا اقای منصوریان قائل هستم جدای از مسائل فوتبالی اخلاق باید سرلوحه زندگی همه ما باشه اقای مجیدی اخلاقش به دل نمیشینه با احترام به به همه موفقیتهای فنی بدا تیم استقلال ادم بی ظرفیتی هستش و فک کنم به جایی نمیرسه
  • صالح IR ۰۰:۱۴ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۱
    2 0
    داش علی بیخیال... الان وقت این حرفا نبود و نیست... الان فقط حمایت همه هوادارای از طرف دوستدارای استقلال...
  • رضا IR ۰۱:۱۳ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۱
    1 2
    من یک استقلالی هستم آقای فرهادمجیدی باید رفتارش رادرست کند آقای منصوریان درست گفت .شماها ازیک باشگاه هستید اسم ورسم پیدا کردید وقتی فامیل آقای مجیدی که بچه روستای قادیکلای بزرگ قائم شهر میگه که فرهاداخلاق نداره آدم مغرور ومتکبری هست دیگه تاتهش رو بخوان.
  • کاکابرار IR ۰۱:۴۷ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۱
    0 1
    کت وشلوار تیم بزرگ استقلال با چند دهه قدمت و وجود بزرگانی که همیشه بخش مهمی از فوتبال ملی ایران را تشکیل می دادند،برای مجیدی ها بسیار گشادست!!!اینها که خود از لایه های پائین جامعه در این آشفته بازار ورزش به قول خودشان سر به آسمان سائیده اند نمی دانند دوران خوش و ناخوش هر دو گذرانند و آنچه می ماند انسانیت و رعایت شأن دیگران است،مجیدی در زمان بازیگری هم هیچگاه الگوی رفتاری خوبی نداشته و در مقابل بسیاری از بازیکنان استقلال همیشه جایشان در قلب نه فقط استقلالی ها بلکه همه فوتبالدوستان بوده است!!!بگذارید دوتا باخت بدهدبعد متکبرانه راه رفتن.یادش خواهد رفت
  • BE ۰۳:۰۳ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۱
    2 1
    سی سال پیش آقا پسر بود
  • IR ۰۳:۳۶ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۱
    1 0
    صحبت منصوریان در مورد فرهاد افاده گر الکی درست است. همون فتح الله زاده بهتر است به ایشان ادب بیاموزند‌ به ۶ر حال منصوریان استقلالی تر از اوست.
  • US ۰۵:۲۹ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۱
    1 2
    اگر کیسه امسال به زور پنالتی و یارانه ۳ امتیازی هم جام بگیره؛ حالا حالا زیر سرورشه. انقدر جام گرفتیم که واژه کم آوردیم دوبله سوبله چوبله پوکر دبل هتریک فرهات پودری با پول منصوریان پودر خریده حالا برای خودش شاخ شده. علی آقا یه سوزن بزن بهش فس بشه
  • IR ۰۸:۵۲ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۱
    3 0
    آقای منصوریان گدای احترام نباش. با حمله به مجیدی جایگاه خودت رو نزد استقلالی ها خراب نکن. اینکه چی بین تو و مجیدی گذشته خدا داند. الان داری به سرمربی استقلال حمله می کنی. حالیته؟ با آقا پسر گفتن به دیگران جناب آقای نمی شوی داش علی. مشکل استقلال با جنابعالی شومنی شما بود برادر. ولی مجیدی حداقل شومن نیست.
  • IR ۰۹:۲۹ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۱
    0 0
    صلاً صدتا قهرمانی، آخرش چی؟ آخرش همه می‌آیند از آقای تختی می‌گویند و از رفتارهای پهلوانی می‌گویند و کسی از جام‌ها که نمی‌گوید، ما ایرانی‌ها ادعای رفتار پهلوانی داریم
  • IR ۱۱:۲۲ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۱
    0 1
    داش علی منصور شما ثابت شده ای احترامی که نزد هواداران تاج داری با بی احترامی چهارتا خودشیفته از بین نمیره جنتلمن
  • علیپور IR ۱۱:۲۶ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۱
    1 0
    اقای منصوریان تو که رفیق فابریک گلی و قالیچه و کریم اقا هستی دوستی با مجیدی به چه کارت میاد برو بچسب به همونا ، اگه می تونستی استقلال رو بخاطر اون دوستان متوقف میکردی
  • ابوالفضل IR ۱۲:۱۶ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۱
    0 2
    علی منصور یه دونه ای همه استقلالی ها دوست دارند.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس