کد خبر 1350588
تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۹
دیدار فرستاده زلنسکی با امیر قطر

فرستاده ویژه رئیس جمهور اوکراین با امیر قطر در دوحه دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از الجزیره، فرستاده ویژه «ولودیمیر زلنسکی» رئیس جمهور اوکراین در دوحه با «تمیم بن حمد آل ثانی»، امیر قطر دیدار کرد.

در دیدار «بیکتم رستم»، با امیر قطر تازه‌ترین تحولات اوکراین و راه‌های مسالمت‌آمیز و دیپلماتیک برای پایان جنگ در این منطقه بررسی شد.

همزمان وزیر خارجه قطر در سفر با پاریس با همتای فرانسوی خود «ژان ایو لودریانَ» دیدار و تأکید کرد که کشورش تحولات اوکراین را با نگرانی بسیار زیر نظر دارد.

«محمد بن عبدالرحمن آل ثانی» تأکید کرد که قطر بر ضرورت احترام به حاکمیت ارضی و استقلال اوکراین و وحدت اراضی این کشور در چارچوب مرزهایی که جامعه جهانی به رسمیت شناخته تأکید می‌کند.

« محمد بن عبدالرحمن آل ثانی» وزیر امور خارجه قطر روز پنجشنبه هم در سخنانی درباره بحران اوکراین گفت: ما با نگرانی زیاد تشدید تنش نظامی در اوکراین را دنبال می‌کنیم و لزوم پیگیری گفتگو و دیپلماسی را راه حل بحران می دانیم. قطر بر احترام به حاکمیت اوکراین و استقلال و وحدت سرزمینی این کشور در چارچوب مرزهای به رسمیت شناخته شده بین المللی آن تاکید می کند.

همچنین«محمد بن عبدالرحمن آل ثانی»، وزیر امور خارجه قطر در سفر به برلین با همتای آلمانی خود درباره جنگ در اوکراین و پیامدهای مستمر رایزنی کرد.

وی ضمن تشویق همه طرف‌ها به خویشتنداری و حل اختلافات از طریق گفتگوی سازنده تاکید کرد: قطر به منشور سازمان ملل و اصول و قوانین بین المللی از جمله حل و فصل منازعات بین المللی به شیوه‌های مسالمت آمیز و امتناع از تهدید به بکارگیری زور و احترام به حاکمیت کشورها پایبند است.

زلنسکی چهارشنبه شب هم با شیخ «تمیم بن حمد آل ثانی» تلفنی گفتگو کرده است.

بر اساس اعلام دیوان امیری قطر، در این گفتگوی تلفنی دو طرف درباره آخرین تحولات اوکراین به ویژه درباره جنگ جاری گفتگو کردند.

امیر قطر و رئیس جمهور اوکراین بر لزوم پایان بحران در این کشور از طریق گفتگو و دیپلماسی تأکید کردند.

همچنین دو طرف درخصوص مسائل منطقه‌ای و بین المللی مورد توجه دو کشور به بحث و تبادل نظر پرداختند.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ش. AE ۱۲:۳۶ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۰
    0 0
    خاک بر سرت کنن زلنسکی تنها کشوری که الان می‌تونه تو و اوکراین از منجلاب بکشه بیرون ایران و چین که به مزاج شما غرب پرست ها خوشایند نمی‌آید
  • مقدس IR ۱۳:۰۳ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۰
    0 0
    زلنسكى معتاد دلقك اصلا مشروعيت قانونى ندارد اين مطرب صهيونيست از كشورش گريخته ، ضمن اينكه مردم اوكراين قبل از اين در گيرى ها هم خواستار سرنگونى اين صهيونيست بودند ليكن با حمايت اروپا و آمريكا و سركوب هاى وحشيانه دولت زلنسكى مواجه گرديدند.
  • IR ۱۶:۱۱ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۰
    0 0
    قطر چیکارس . کشور یه وجبی
  • DE ۱۹:۲۹ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۰
    0 0
    قطر نفت و بهتر از آن گاز دارد چیزی که اروپایی های چشم آبی و مو زرد به دنبالش هستند و برایش میلیونها که هیچ میلیاردها انسان می‌کشند و نسل کشی میکنند.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس