واکنش رئیس سازمان خصوصی‌سازی به دغدغه امام جمعه موقت تهران / درج نماد استقلال و پرسپولیس امروز در بورس

کاظم اولیایی عضو کمیته صدور مجوز حرفه‌ای در مورد تعلیق این کمیته صحبت کرد.

به گزارش مشرق، کاظم اولیایی در خصوص اقدام اخیر AFC در مورد کمیته صدور مجوز حرفه‌ای فوتبال ایران اظهار داشت: اقدام AFC در خصوص کمیته صدور مجوز حرفه‌ای برخلاف چیزی که در برخی رسانه‌ها و فضای مجازی به اشتباه پخش شده انحلال نیست و تعلیق است. یعنی یک اشکال یا اشکالاتی در کار وجود داشته و به خاطر آن فعالیت کمیته را تعلیق کردند و با رفع آن تعلیق از بین می‌رود و فعالیت دوباره از سر گرفته می‌شود ولی جوری عنوان کردند که کمیته منحل شده و دیگر وجود ندارد. 

وی افزود: دلیل تعلیق کمیته را نمی‌دانیم و از AFC خواستیم جزییات این تصمیم گیری را با ما در میان بگذارد تا بدانیم اشکال کار کجاست. به هر حال باید بپذیریم در برخی موارد سهل انگاری و ساده گیری صورت گرفته است. برای مثال ما با تاییدیه پرداخت گل گهر مجوز آنها را تایید کردیم ولی توجه نکردیم این پرداخت یک هفته دیرتر از زمان قانونی بوده است. به نقطه‌ای رسیدیم که باید قبول کنیم دیگر با ریش سفیدی و کدخدامنشی نمی‌شود مشکلات را از سر باز کرد و باید قوانین مو به مو اجرا شود و اگر بخواهیم قوانین را از سر خودمان باز کنیم یک جا در مراجع بالاتر این مشکل گرفتاری ایجاد می‌کند. 

عضو کمیته صدور مجوز حرفه‌ای در مورد واگذاری سهام سرخابی ها و تاثیر آن در صدور مجوز حرفه‌ای گفت: یکی از اشکالاتی که به سرخابی ها وارد است مالکیت مشترک و همچنین تصمیمات دولتی برای آنهاست. مالکیت مشترک امکان تبانی ایجاد می‌کند و مغایر قوانین بین المللی است و با دولتی بودن فوتبال هم مخالف هستند و باشگاه‌های فوتبال را بنگاه‌های تجاری می‌دانند که بر اساس قوانین تجارت باید اداره شوند. اینکه بیایید ده درصد سهام را با افزایش سرمایه به فروش برسانید کدام یک از این دو مشکل حل شده؟ الان مالک دو باشگاه چه کسی است؟ مشکلات با این روش هنوز به قوت خودش باقی است. 

اولیایی در مورد اینکه با این شرایط فصل بعد هم دو تیم اجازه حضور در آسیا را پیدا نمی‌کنند، گفت: باید بپذیریم که قوانین لازم‌الاجرا هستند و تا وقتی آقایان این را قبول نکنند به آنها این اجازه داده نخواهد شد. وقتی با افراد صحبت می‌کنیم که مشکلات این است و باید برطرف شود می‌گویند چند دهه است این مشکلات وجود دارد چرا زمان ما باید حل شود؟ تا وقتی این تفکر وجود دارد و دنبال اصلاح نیستیم این مشکل برطرف نخواهد شد. الان کمتر از یک سال فرصت است تا اشکالاتی که به صدور مجوز حرفه‌ای دو باشگاه گرفته شده برطرف شود و اگر این اتفاق نیافتد فصل بعد هم استقلال و پرسپولیس مجوز حرفه‌ای نخواهند گرفت.  

منبع: ایلنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس