هشدار ابوالغیط نسبت به پیامدهای جنگ قدرت‌های جهانی بر منطقه عربی

دبیرکل اتحادیه عرب نسبت به پیامدهای جنگ قدرت‌های جهانی بر منطقه عربی هشدار داد.

به گزارش مشرق به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، احمد ابوالغیط، دبیرکل اتحادیه عرب در جریان سخنرانی خود در نشست وزرای خارجه عرب در قاهره خاطرنشان کرد، منطقه عربی از پیامدهای اقتصادی این درگیری‌ها به ویژه در زمینه امنیت غذایی رنج خواهد برد.

ابوالغیط در ادامه هشدار داد، منطقه عربی از درگیری‌های میان قدرت‌های بزرگ جهانی رنج خواهد برد و این مسأله همه را تحت فشار قرار خواهد داد.

وی در خصوص بحران اوکراین تصریح کرد: ما به حل دیپلماتیک بحران اوکراین برای حفاظت از جان همگان چشم دوخته‌ایم.

دبیرکل اتحادیه عرب تاکید کرد، بحران اقتصادی نشأت گرفته از وضعیت اوکراین نباید دلیلی برای فراموشی بحران‌های کشورهای عربی باشد.

وزرای خارجه اتحادیه عرب تحولات منطقه‌ای و بین‌المللی و همچنین شماری از مسائل مهم و مورد توجه دو کشور را مورد بررسی قرار دادند.

در اولین ساعات صبح پنج‌شنبه ۲۴ فوریه، روسیه عملیات نظامی را در اوکراین آغاز کرد.

وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که این عملیات زیرساخت‌های نظامی اوکراین را هدف قرار داده است و غیرنظامیان در خطر نیستند. مسکو می‌گوید قصد سلطه بر اوکراین را ندارد، بلکه قصد دارد کی‌یف را خلع سلاح و تهدیداتش را متوقف کند.

ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه پس از اولین روز حمله کشورش به اوکراین اعلام کرد: "اگر این اقدام را انجام نمی‌دادیم با تهدید مواجه می‌شدیم و نمی‌دانم کشور ما پس از آن چگونه ادامه می‌داد".

وی تاکید کرد تمام تلاش‌های روسیه برای دستیابی به توافق بر سر عدم گسترش ناتو با شکست مواجه شده است.

منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس