کد خبر 1349826
تاریخ انتشار: ۱۹ اسفند ۱۴۰۰ - ۰۳:۳۳
دمنوش گیاهی

دمنوش‌هایی مانند دمنوش ریحان، آویشن و برگ درخت گلابی و نوشیدن ترکیب عرق اسطوخودس، سنبل‌الطیب و آب به صورت روزی دو استکان و انجام حجامت و زالو درمانی با تجویز پزشک نیز مؤثر خواهد بود.

به گزارش مشرق، علیرضا یارقلی، متخصص طب سنتی درباره «تدابیر طب ایرانی در درمان میگرن»، بیان داشت: برخی تدابیر طب سنتی برای کنترل و درمان میگرن عبارت از متعادل کردن مزاج و پاکسازی بدن، پیاده‌روی و ورزش منظم روزانه و سبک، سرپوش مناسب به خصوص هنگام خواب و پرهیز از استعمال دخانیات است.

وی اضافه کرد: پرهیز از افراط در مصرف غذاهای غلیظ، فست فودها، ترشیجات و غذاهایی با طبع سرد، چای پررنگ، شکلات و قهوه، غذاهای پر ادویه و خودداری از درهم خوری و برهم خوری توصیه می‌شود.

یارقلی با اشاره به توصیه‌های تغذیه‌ای مؤثر در درمان میگرن، خاطرنشان کرد: خوردن ژل رویال به صورت ناشتا، نوشیدن ماءالعسل، آب انگور، شربت مویز و شیر بادام، ماساژ سر با روغن‌های بادام تلخ، بابونه، زیتون و زنبق، نیز بسیار مفید است.

این متخصص طب سنتی با اشاره به دمنوش‌های مؤثر درکاهش دردهای ناشی از میگرن، ابراز داشت:‌ دمنوش‌هایی مانند دمنوش ریحان، آویشن و برگ درخت گلابی و نوشیدن ترکیب عرق اسطوخودس، سنبل‌الطیب و آب به صورت روزی دو استکان و انجام حجامت و زالو درمانی با تجویز پزشک نیز مؤثر خواهد بود.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس