کد خبر 1349669
تاریخ انتشار: ۱۷ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۹:۵۰
بلینکن: ما برای بدترین شرایط آماده هستیم!

وزیر امور خارجه ایالات متحده با اشاره به تشدید حملات روسیه در اوکراین گفت که «آمریکا کاملا به ناتو متعهد است و ما برای بدترین شرایط آماده هستیم».

به گزارش مشرق، «آنتونی بلینکن» وزیر خارجه آمریکا در کنفرانس مطبوعاتی مشترک با کایا کلاس وزیر امور خارجه استونی خاطرنشان کرد: امیدوار بودیم روسیه در اوکراین وارد جنگ نشود؛ اما این اتفاق افتاد و ما برای بدترین شرایط آماده هستیم.

بلینکن افزود: آنچه مهم‌تر است این است که ما در ماه‌های گذشته با استونی و متحدان ناتو برای حمایت از اوکراین اقدام کرده‌ایم و گفتیم که آماده‌ایم هر کاری را که لازم است برای تقویت ناتو و جناح شرقی آن انجام دهیم و این کار را انجام خواهیم داد. ما گفته بودیم که اگر روسیه مرتکب تجاوز به اوکراین شود، عواقب ناگواری را بر روسیه تحمیل خواهد کرد و این کاری است که ما انجام دادیم.

وزیر خارجه آمریکا گفت: حفظ و تقویت همه این تلاش‌ها بسیار مهم است و این چیزی است که ما با متحدان و شرکای ناتو و اتحادیه اروپا روی آن کار می‌کنیم.

وی بر پایبندی مطلق جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا به ناتو تاکید کرد و گفت: بایدن بارها عنوان کرده است که در صورت حمله به خاک ناتو از آن دفاع خواهد کرد و مهم است که این پیام را در استونی تکرار کنم.

منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۰۰:۰۹ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۸
    0 0
    با سلام « تؤزهم ازا » قرآن کریم کار شیطان را اختلاف برانگیزی و تحریک بر علیه همدیگر می داند. دقیقا این همان کاری است که آمریکا در حال انجام آن است. مقام معظم رهبری در روز بعثت بخوبی چهره آمریکا را توصیف کردند. آمریکا بحران زیست است و با خلق بحران مشکلات داخلی خود را رفع و رجوع می کند. ترامپ یک استثناء بود که با ایده های فاشیستی از کاخ سفید تا اروپا تا هم پیمانان خود را با ترهات ناموزون نوازش می کرد. بلینکن هم اکنون مجری این سناریوی شیطانی است و هیچ گونه حمایتی نه از شرق اروپا و نه از غرب آن نخواهد کرد بلکه هدف آن تخریب و حدوث ویرانی و شعله ور شدن جنگ است تا زمینه استیلا این کشور را فراهم سازد. روزهای آینده سرنوشت حوادث را نشان می دهد ، پس بایستی به انتظار نشست.
  • CA ۰۰:۳۷ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۸
    0 0
    مثل همیشه آمریکایی ها دارند مثل سگ دروغ میگن، اگه همین امروز روس‌ها به اروپا حمله کنه، آمریکایی ها تنها برای اروپاییان دعا خواهد کرد.
  • IR ۰۲:۴۳ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۸
    0 0
    چقدر لاف زد این مفلوک.
  • IR ۱۳:۱۳ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۸
    0 0
    جنگ زرگری تمام عیار یهودی ــــ سرانجام با توطئه چینی ودخالت های آشکار و نهان و کارگردانی آمریکا ؛ و نقش بازی موفق مهره یهودی در یک جنگ زرگری تمام عیار ــ رییس جمهور به ظاهر دلقک اوکراین ــ پای روسیه در باتلاق جنگ اوکراین وارد شد. اکنون آمریکا به کمک رسانه هایش از روسیه غولی می سازد که هر لحظه تصمیم دارد کشورهای اروپایی را یک لقمه چپ کند. و بدین ترتیب ؛ آمریکای پس از ترامپ ؛ با انبوهی از مشکلات ؛ موفق گردید ، بحران های خود را صادر نماید. و مهار دو جانبه ای در اروپا ایجاد نماید: از یک سو روسیه را با تحریم اقتصادی و بحران های سیاسی و رسانه ای به انحطاط برساند . و از سوی دیگر ؛ نژاد جدید گاوهای شیرده؛ این بارچشم آبی اروپایی را ــ همانند گاوهای شیرده خلیج فارس ــ به خدمت اقتصاد خود درآورد ؛ و کارخانه های اسلحه سازی خود را رونق بخشد و سلاح های بی خاصیت خود را به اروپایی ها بیندازد.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس