کد خبر 1349328
تاریخ انتشار: ۱۷ اسفند ۱۴۰۰ - ۰۷:۵۸
راهکارهایی برای جلوگیری از بخار گرفتن شیشه خودرو

برای شما خیلی اتفاق افتاده است که در ابتدای رانندگی شیشه اتومبیل بخار کرده باشد. در تابستان بخار روی شیشه از بیرون و در زمستان بخار از داخل ماشین می باشد.

به گزارش مشرق، هنگامی که هوای گرم با یک سطح سرد تماس پیدا می کند، نتیجه ی آن تراکم بخار یا همان مه گرفتگی می شود. در خودرو، بخار یا مه گرفتگی یک اتفاق رایج است. با این حال، زمانی که روی شیشه ها بخار می نشیند بسیار خطرناک است زیرا می تواند دید راننده را به شدت مختل کند. مه گرفتگی معمولاً در طول فصل باران های موسمی و هوای خیلی سرد، رخ می دهد.

 

مسلماً به عنوان یک راننده، نمی خواهید هنگام رانندگی، دید کمی داشته باشید - زیرا خود را در موقعیت بسیار خطرناکی قرار می دهید. راه هایی برای مه زدایی خودرو و جلوگیری از بخارگرفتگی شیشه ماشین وجود دارد و ما امروز در اینجا به برخی از موثرترین روش ها نگاهی خواهیم انداخت.

چگونه در تابستان مه را از روی شیشه خودرو پاک کنیم؟

علت بخار کردن شیشه ماشین چیست؟ علت بخار کردن شیشه دمای هوا و رطوبت هوا می باشد. در هوای سرد تمام رطوبت داخل ماشین مانند رطوبت داخل بازدم یا رطوبت موجود روی کفش و چیزهای دیگر، بر روی شیشه که دمای کمتری نسبت به محیط داخل خودرو دارد میعان ( تبدیل بخار به مایع ) می شود.

در روزهای گرم بر عکس این قضیه پیش می آید به دلیل خنک بودن شیشه های ماشین، هوای گرم از بیرون به شیشه سرد خودرو می رسد، قطرات ریز آب روی سطح آن تشکیل می شود و دید را دشوار می کند.

اگر چه این نوع بخار و مه گرفتگی راحت تر از بین می رود، اما هنگام رانندگی می‌تواند حواس تان را پرت کند. در اینجا نکاتی وجود دارد که می توانید از آنها برای مه زدایی خودرو در تابستان استفاده کنید.

سرعت AC را کاهش دهید

در حالی که نشستن در داخل یک وسیله نقلیه خنک ممکن است شبیه بهشت ​​باشد، تفاوت دما از داخل به خارج مطمئنا رانندگی را بسیار دشوار می کند. اگر می خواهید میزان مه گرفتگی شیشه جلو و شیشه های خود را کاهش دهید، می توانید فقط کمی از قدرت تهویه مطبوع بکاهید.

هنگامی که دمای داخل خودرو افزایش می یابد، هوای داخل با هوای بیرون هماهنگ می شود و به سرعت بخار متوقف می شود. کاری که می توانید برای جلوگیری از بخار یا مه گرفتن ماشین خود انجام دهید این است که یک شیشه را کمی پایین بیاورید تا هوای بیرون وارد ماشین شود. این نه تنها دما را سریعتر متعادل می کند، بلکه به شما امکان می دهد از نسیم خنک داخل ماشین لذت ببرید.

برف پاک کن های شیشه جلو را روشن کنید

از آنجایی که بخار در طول تابستان در قسمت بیرونی خودرو اتفاق می افتد، حذف آن ها با استفاده از برف پاک کن ها بسیار ساده تر است. بخار اساساً آبی است که روی سطح شیشه جلو شما تشکیل می شود و برف پاک کن های شما برای خلاص شدن از شر آب طراحی شده اند.

به همین ترتیب، شما از برف پاک کن ها برای تمیز کردن شیشه جلو خود استفاده می کنید، آب روی شیشه با چند بار کشیدن تیغه ها به راحتی پاک می شوند. اگر احساس می کنید که برف پاک کن ها شیشه جلو را بدتر می کنند، مقداری پاک کننده اسپری کنید تا شیشه ها را نیز تمیز کنند.

پنجره ها را باز کن

برای همه افرادی که به گرمای تابستان عادت دارند و ترجیح می دهند ایمنی را بالاتر از راحتی قرار دهند، سریع ترین و ساده ترین راه حل برای از بین بردن بخار شیشه ی جلو باز کردن پنجره ها است. به محض اینکه دیدید شیشه جلو و شیشه های دیگر بخار گرفتند، شیشه ها را تا ارتفاع دلخواه خود پایین بیاورید و اجازه دهید هوای بیرون به داخل خودرو بیاید.

این کار باعث می شود که دمای داخل خودرو با دمای بیرونی یکسان باشد و بخار به طور کامل متوقف شود. این کار را در زمستان می توانید انجام بدهید اما دقت کنید شیشه را خیلی کم پایین بیاورید که باد سرد اذیت تان نکند.

نکته هایی برای از بین بردن بخار روی شیشه خودرو, راه و روش از بین بردن بخار روی شیشه خودرو, چگونه از بخار گرفتن شیشه خودرو جلوگیری کنیم
برای از بین بردن بخار روی شیشه خودرو، شیشه ها را کمی پایین بکشید.

چگونه بخار یا مه را در زمستان از روی شیشه خودرو پاک کنیم؟

برخلاف مه گرفتگی تابستان، مه گرفتگی زمستانی در داخل خودرو رخ می دهد. این به این دلیل است که معمولاً داخل ماشین گرمتر از هوای بیرون است. هنگامی که هوای سرد و شیشه گرم به هم می رسند، تراکم در داخل خودرو اتفاق می افتد و خلاص شدن از شر آن را بسیار سخت می کند. برای مردم مناطق سردسیر، این یک مشکل رایج است و در اینجا چند ترفند وجود دارد که می توانید برای مه زدایی ماشین خود در زمستان استفاده کنید.

هوا را دوباره به گردش درآورید

همچنین دکمه ای روی داشبورد شما قرار دارد، که به عنوان «حالت هوای تازه» شناخته می شود، این یکی از ساده ترین و سریع ترین راه ها برای مه زدایی شیشه جلو در دماهای سرد است. این دکمه دارای یک ماشین با یک فلش است که به داخل ماشین اشاره می کند. پس از روشن شدن، این ویژگی را دارد که هوای تازه را از بیرون می کشد اما دمای داخل خودرو را کاهش نمی دهد.

در عوض، دمای ماشین شما به تدریج متعادل می شود و بخار روی شیشه جلوی شما ناپدید می شود. شما باید مطمئن شوید که "حالت چرخش مجدد" خاموش است که دکمه ای با یک ماشین و یک فلش نیم دایره ای در داخل آن است. این عملکرد با بستن مجاری هوا در جلو، هوای داخل خودرو را به گردش در می آورد.

کاهش دمای داخل خودرو

همانطور که قبلاً گفته شد، بهترین راه برای جلوگیری فوری از بخار و مه گرفتگی اتومبیل، تطبیق کردن دمای داخل و خارج اتومبیل است. در طول تابستان، این ممکن است مشکل بزرگی نباشد، اما در زمستان، می تواند بسیار دلهره آور باشد.

ورود هوای سرد به وسیله نقلیه شما ممکن است احساس راحتی نباشد، بنابراین می توانید دمای تهویه هوا را کاهش دهید یا سرعت فن را برای کاهش دمای داخل افزایش دهید. پس از کاهش دما، مه و بخار شیشه ها باید پاک شوند. با این حال، برای گرم نگه داشتن خود باید یک لایه لباس اضافی همراه داشته باشید.

هر کسی که در مورد ماشین ها می داند باید در مورد "دکمه مه زدایی" که دکمه ای با یک جعبه و سه فلش خمیده به سمت بالا نشان داده شده بداند. این دکمه برای آن دسته از وسایل نقلیه ای مفید است که در مناطق آب و هوایی سرد قرار دارند.

پس از فعال شدن دکمه ی مه زدا، هوا را مستقیماً به شیشه ی جلو می فرستد. این هوا با دمای محیط همخوانی دارد و مه گرفتگی و بخار شیشه را کاهش می دهد. برخی از خودروها دارای دکمه های مه زدا برای شیشه جلو و عقب هستند تا دید آنها محدود نشود.

اگرچه نکات و ترفندهای ذکر شده در بالا به مه زدایی سریع خودروی شما کمک می کند، اما مواردی وجود دارد که می توانید به سرعت این روند کمک کنید. این ترفندها شامل محصولاتی است که به آسانی می توان آنها را پیدا کرد و تقریباً همه آن ها را در خانه دارند. در ادمه به این محصولات اشاره می کنیم :

رطوبت زدایی خودرو یکی از بهترین راه ها برای خلاص شدن از شر رطوبت اضافی و در نهایت احتمال مه گرفتگی است. با این حال، خرید رطوبت گیر برای ماشین شما می تواند بسیار گران باشد. یک جایگزین برای آن، توپ های سیلیکا است.

شما می توانید یک مشت توپ سیلیس را در یک جوراب یا کیسه ای قرار بدهید و سپس از آن در ماشین خود، به عنوان یک رطوبت گیر استفاده کنید. این کار هر گونه رطوبت را جذب می کند. زمانی که جوراب یا کیسه خیس شدند آن را تعویض کنید.

جلوگیری از بخار شیشه ماشین در زمستان, علت بخار کردن شیشه ماشین و نحوه برطرف کردن آن, رفع بخار شیشه ماشین

تهیه ی توپ سیلیس

فوم اصلاح یکی دیگر از محصولات عالی است که می توانید از آن استفاده کنید. برای استفاده از فوم اصلاح، یک مشت از آن را بردارید و با کمک یک پارچه تمیز آن را روی شیشه پخش کنید. اجازه بدهید کف حداقل ۲ دقیقه روی شیشه جلو بماند. سپس یک پارچه تمیز و خشک بردارید و آن را پاک کنید. با این کار یک لایه محافظ در بالای شیشه جلو ایجاد می کنید و از جمع شدن رطوبت روی شیشه جلو جلوگیری می کنید.

راه های کاهش ایجاد بخار روی شیشه اتومبیل, نکته هایی برای از بین بردن بخار روی شیشه خودرو, راه و روش از بین بردن بخار روی شیشه خودرو
خمیر ریش باعث می شود کمتر بخار روی شیشه اتومبیل ایجاد شود

درست کردن مایع ضد بخار شیشه : مایع زیر را با مواد گفته شده درست کنید و داخل یک اسپری بریزید و تمام شیشه های ماشین را با آن تمیز کنید تا کاملا تمیز و ضد بخار بشوند.

طرز تهیه اسپری ضد بخار شیشه : ۵۰% آب، ۵۰% سرکه، چند قطره مایع ظرفشویی و چند قطره آبلیمو را با هم مخلوط کنید.

فرقی نمی کند در تابستان، زمستان یا باران های موسمی رانندگی می کنید، دید شما، اولین اولویت برای شما است. اکثر تصادفاتی که در جاده ها رخ می دهد به دلیل کمبود دید است و مه گرفتگی می تواند عامل اصلی آن باشد.

بهتر است همیشه قبل از اینکه بتوانید وارد جاده شوید، اقدامات احتیاطی را انجام دهید تا نه تنها خود را ایمن کنید، بلکه از ایمنی دیگران در جاده نیز اطمینان حاصل کنید. این نکات و ترفندها برای مه زدایی و بخار روی شیشه جلو و یگر شیشه های ماشین شما بسیار موثر است و هر کسی که با چنین موقعیتی مواجه شده است باید از آنها استفاده کند.

منبع:ایسکانیوز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 6
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • DE ۰۸:۲۸ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۷
    4 4
    راهکارهای جلوگیری از بخار کردن شیشه خودرو. خوش بحال اصلاح طلبها و غربگداها و اشرافیون اصلا شیشه هاشون بخار نمیزنه از یک مشت افراد مسخ شده بی بخار و بیخاصیت هیچ بخار مخاری بلند نمیشه. بیچاره طرفداراشون چقدر ساده لوح هستند به اینها رای دادند سالها تا بیان سر کار با ایل و طایفه شون به غارت.
    • مجید IR ۱۱:۰۰ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۰
      0 0
      داداش من حالت خوبه مثل اینکه خیلی فشار روته
  • علی IR ۱۰:۴۵ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۷
    2 0
    چشم نخوری یوقت با این همه دانش بچهای دبستان هم این موارد رو میدانند
  • IR ۱۴:۳۴ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۷
    0 0
    حالم از کسانی که دزد شب هستند و می فرمایند اصلاح طلب و اصلاح طلب عمو همه شما ا از یک مادر زاییده شدید
  • علی خان IR ۱۶:۵۰ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۷
    0 0
    ی راه حل ارگانیک و بدون زیان که آزموده است و بی برو بر گرد امتحان شده و جواب گرفتم بنده در عمل به آن مربوط به خودرهای دنده ای است و در خودرهای اتومات هم با همکاری سرنشینان قابل انجام است ، این است آن عامل ، خوردن نخود پخته دو کاسه همراه با باقالی پنج ساعت قبل روشن کردن خودرو ، در این مدت به هیچ وجه معده خود را خالی نکنید ، با معده پر سوار شوید وقتی میخواهید مثلا از دنده خلاص بدید به یک با فشاری که به کلاج میدید ی فشاری هم به شکم وارد شده و این فشار باعث آزاد شدن ی بادی ملایم شاید هم غیر ملایم بشه ، البته هر چقدر ملایم باشه بخار را پاک میکنه و اگه سرنشین خودر هم کمک حال راننده بشه شیشه عقب ها هم پاک میشن و این رانندگی تبدیل به خاطره میشه . من اکثرا اینجوری شیشه ها را پاک میکنم خیلی ارگانیک است .خ خ خ خ
    • هادی IR ۱۶:۵۲ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۱
      0 0
      داداش اون موقع که فشار به کلاج میاری نرینی که آب قطعه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس